Lidl pyrkii kusettamaan ihmisiä ostamaan vegeä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Jos jotain vihaan, niin tuota (n). Pari kertaa olen siihen lankaan mennyt, että kauppa on onnistunut huijaamaan minut ostamaan jotain kasvistuotetta kun sitä on harhaanjohtavasti myyty lausein ja kuvin, joista ei selvästi käy ilmi mistä on kyse ja sellaisessa paikassa, jossa myydään sekaisin lihaa ja feikkilihaa. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että halutaan kusettaa ihmisiä ostamaan vahingossa paremman katteen tuotteita ja toisaalta minimoimaan hävikkiä kasvisruoissa, jotka eivät ole tarpeeksi haluttuja ns. puhtain keinoin. Lidlin pisteet laskevat kyllä selvästi.
 
vierailija
Toi on hyvä idea. Jos oon ajatellut laittaa spaghettia ja lihapullia, niin en lähde erikseen katsoon, löytyykö vegepuolelta vaihtoehtoja, jos ei mieleistä lihaversiota löydy. Sit vaan ottaa jonkun huonomman lihatuotteen.
 
vierailija
Toi on hyvä idea. Jos oon ajatellut laittaa spaghettia ja lihapullia, niin en lähde erikseen katsoon, löytyykö vegepuolelta vaihtoehtoja, jos ei mieleistä lihaversiota löydy. Sit vaan ottaa jonkun huonomman lihatuotteen.
Älä osta niitä yliprosessoituja kaupan lihapullia. Niissä on ehkä 5 % lihaa ja sitten nahkoja, rustoja ja sitä kasvismassaa. KAto joskus huuviksesi, mitä ne halvimmat lihapullat sisältää. Eivätkä edes maistu hyvältä. Sama juttu kasvipullien kas'nssa. Kauheeta prosessoitua mössöä. Parasta saa tekemällä itse joko jauhelihasta tai kasvisversiot kesäkurpitsasta ja porkkanasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Älä osta niitä yliprosessoituja kaupan lihapullia. Niissä on ehkä 5 % lihaa ja sitten nahkoja, rustoja ja sitä kasvismassaa. KAto joskus huuviksesi, mitä ne halvimmat lihapullat sisältää. Eivätkä edes maistu hyvältä. Sama juttu kasvipullien kas'nssa. Kauheeta prosessoitua mössöä. Parasta saa tekemällä itse joko jauhelihasta tai kasvisversiot kesäkurpitsasta ja porkkanasta.
Just näin!
 
vierailija
Älä osta niitä yliprosessoituja kaupan lihapullia. Niissä on ehkä 5 % lihaa ja sitten nahkoja, rustoja ja sitä kasvismassaa. KAto joskus huuviksesi, mitä ne halvimmat lihapullat sisältää. Eivätkä edes maistu hyvältä. Sama juttu kasvipullien kas'nssa. Kauheeta prosessoitua mössöä. Parasta saa tekemällä itse joko jauhelihasta tai kasvisversiot kesäkurpitsasta ja porkkanasta.
Nahassa ja rustossa ei ole mitään vikaa. En nyt sano, että haluaisin niitä varsinaisesti syödä, mutta ovat kuitenkin ihan ehtaa luonnontuotetta ja välttämätön osa normaalia teurastamotoimintaa. Jos nahat, rustot ja suolenpätkät on mahdollista laittaa makkaraan tai lihapullaan niin, ettei ihminen edes huomaa sitä kuin etiketistä lukemalla, niin sehän on vain hyvä asia. Käytetään koko eläin ravinnoksi eikä pelkkä sisäfile. Siinä mielessä en ymmärrä tuota valitusta alkuunkaan. Sen sijaan kaikki palmuöljyt, laboratoriossa kovetetut transrasvat ja tarpeettomat lisäaineet ovat ongelma eineksissä ja niitä kannattaakin välttää.
 
vierailija
Eikö aloittaja osaa lukea?
Ongelma on siinä, että usein vegetuotteet yritetään tarkoituksella naamioida lihatuotteiksi. Ja sitten jos ne vielä ujutetaan lihatuotteiden kanssa samaan hyllyyn, niin siinä helposti käy virhe. Lidl pyrkii nyt hyväksikäyttämään tuota virhettä kuten vegetuotteiden valmistajat ovat pyrkineet jo pitkään. Se on moraalitonta ja asiatonta markkinointia. Jos bisnes perustuu erehdyttämiseen, niin eihän se silloin kovin hyvällä pohjalla ole.
 
vierailija
Ongelma on siinä, että usein vegetuotteet yritetään tarkoituksella naamioida lihatuotteiksi. Ja sitten jos ne vielä ujutetaan lihatuotteiden kanssa samaan hyllyyn, niin siinä helposti käy virhe. Lidl pyrkii nyt hyväksikäyttämään tuota virhettä kuten vegetuotteiden valmistajat ovat pyrkineet jo pitkään. Se on moraalitonta ja asiatonta markkinointia. Jos bisnes perustuu erehdyttämiseen, niin eihän se silloin kovin hyvällä pohjalla ole.
Aha. Kyllä mä osaan erottaa, missä lukee tofu ja missä xx:n lihapullat. Lidlissä, jossa ajoittain käyn, vegetuotteet ovat jo nyt samalla hyllynpätkällä kuin einekset, joten osaan ne tofut sieltä kyllä hakea.
 
vierailija
Älä osta niitä yliprosessoituja kaupan lihapullia. Niissä on ehkä 5 % lihaa ja sitten nahkoja, rustoja ja sitä kasvismassaa. KAto joskus huuviksesi, mitä ne halvimmat lihapullat sisältää. Eivätkä edes maistu hyvältä. Sama juttu kasvipullien kas'nssa. Kauheeta prosessoitua mössöä. Parasta saa tekemällä itse joko jauhelihasta tai kasvisversiot kesäkurpitsasta ja porkkanasta.
Vilkaisin, nuo, mitä ostan, on lihapitoisuudeltaan 88-95%. Ja ei siis lihaan verrattavia ainesosia.
Olen tosin samaa mieltä toisen kanssa tuossa ylhäällä, että elukasta tulisi käyttää kaikki osat.
Ja einestarkoituksessahan tuollaiset menee. Joskus ei ole aikaa tai jaksamista askarrella ruokaa itse.
 
vierailija
Vilkaisin, nuo, mitä ostan, on lihapitoisuudeltaan 88-95%. Ja ei siis lihaan verrattavia ainesosia.
Olen tosin samaa mieltä toisen kanssa tuossa ylhäällä, että elukasta tulisi käyttää kaikki osat.
Ja einestarkoituksessahan tuollaiset menee. Joskus ei ole aikaa tai jaksamista askarrella ruokaa itse.
Niin, mutta ei varmasti ole silloin niitä halvimpia. Itse ostan vain kivikylän pullia, jos valmiita ostan. Jotain extra- tai kmenu-pullia en ikinä.
 
vierailija
Ei mene kaupaksi eikä tule tarpeeksi rahaa omissa vegehyllyissään.
Joten pitää pistää näytille kaikille mahdollisille ostajille, ostavat kerran ja sehän riittää toteamaa; en osta toista kertaa.
Ja tästäkin yhdestä ostoksesta tietenkin kauppa hyötyy ja tulee sitä katetta kauppiaan taskuun.
 
vierailija
Ei mene kaupaksi eikä tule tarpeeksi rahaa omissa vegehyllyissään.
Joten pitää pistää näytille kaikille mahdollisille ostajille, ostavat kerran ja sehän riittää toteamaa; en osta toista kertaa.
Ja tästäkin yhdestä ostoksesta tietenkin kauppa hyötyy ja tulee sitä katetta kauppiaan taskuun.

Eli olen samaa mieltä ap:n kanssa, on siis kusetusta.
 

Yhteistyössä