LG:n pesukone, rumpu 11 kiloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HopeaToffee

Tunnettu jäsen
04.08.2012
21 340
6 402
113
LG F1443KDS7 Big In, 11 kg täyttömäärä, Direct Drive -suoravetomoottori, titanium | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Olen harkinnut ja harkinnut ja harkinnut...jo pitkään uuden pesukoneen ostoa. Alkaa pikkuhiljaa tympimään viikonlopun pesutalkoot pienellä koneella. Taloyhtiössä ei ole pesutupaa eli omalla koneella on pestävä. Olen harkinnut myös kuivausrumpua, mutta se ei nopeuta pesuproggista mitenkään. Kuivaamista en koe niin ongelmaksi, kun kylppäriin saa kuitenkin aika paljon pyykkiä kuivumaan.

Olen kuullut, että LG:n isorumpuinen kone on kestävä. Onko kenelläkään siitä käyttökokemusta? Nimenomaan tuo 11 kilon rumpu olisi kiinnostava vaihtoehto.

Onko teillä isokin perhe tai tuleeko sitä likaista vaatetta kovinkin paljon? Meillä on 7kg. kone ja perhekoko on 6 henkilöä, ihan hyvin riittää kone pyykin pesuun.

Kehtaanko sanoa, kolme henkeä ja tuntuu etten pärjää pienellä viiden kilon rummulla. Jo yksin lakanapyykki ja pyyhkeet on kolme koneellista. Miehen vaatteet on isoja....
Olen aika turhautunut tähän viikonlopun puuhamaahan, tuntuu ettei paljon ehdi muuta tehdä kuin pesukonetta vahtia tai suunnitella milloin pyykkiä pestään. Arkena en juuri jaksa pyykinpesua työpäivien jälkeen. Ihan vaan pakolliset kotihommat. Muutenkin arkisin herään viideltä ja ennen lapsen herätystä ja hoitoon vientiä teen kotityöt valmiiksi iltaa varten.
Kuulopuheitten mukaan malli on hyvä, mutta onko se oikeesti sitä?

Viimeksi muokattu:
Nopean kartoituksen perusteella säästää siis ihan oikeesti aikaa, kiva kuulla :-)
Kuivausrummusta en ole vielä niin kiinnostunut, kun kuivaus onnistuu myös perinteisellä menetelmällä. Ehkä sitten otan sen harkintaan, kun uusin ensin koneen.

Viimeksi muokattu:
Meil 3 hlöä ja 5kg kone. Ei se kyl pieni ole vaikka pyykkiä tulee tai pesis ne lakanat. Kuivari todellakin nopeuttaa pyykkäystä ja viikollakin ehtii pyörittää. Reilussa tunnissa kuiva pyykki sen 2vrk riipputtamisen sijaan.

lg:n 8 kg pyykkikone ja 3 henkeä. Yli 4 vuotta hyvin toiminut. Yli 3,5 v ollut siis tosi paljon enemmän pyykkiä kun lapsi syntyi. Kiva tietää, että tullut vielä isompiakin rumpuja.

Käytössä kuusi taitettavaa telinettä sekä useampi nipsuteline sukkia ja lapsen vaatteita varten, joita voi sirotella roikkumaan lisäksi kylppäriin. Kylppäriin mahtuu kolme telinettä kerrallaan kuivumaan.

Kuivausrumpu olisi ihana ylellisyystuote. Sellaista minulla ei ole ikinä ollut. Sillä saisi varmasti untuvatuotteet ihanan pöyheiksi pesun jälkeen. Otan myös sen vakavasti harkintaan. Samoin kuin pesutornin hankinnan samalta valmistajalta.

Meillä on lg:n 8kg kone ja pois en vaihtaisi. Punnitsee pyykin ja sen mukaan säätää vesimäärän ja pesuajan, eli voi pestä pieniäkin määriä. Ja toisaalta koneeseen mahtuu tuplaleveä peittokin pesuun. Pikaohjelmaa käytän eniten. Kestää 30 minuuttia, mutta puhdasta tulee. Tykkään ja suosittelen.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Käytössä kuusi taitettavaa telinettä sekä useampi nipsuteline sukkia ja lapsen vaatteita varten, joita voi sirotella roikkumaan lisäksi kylppäriin. Kylppäriin mahtuu kolme telinettä kerrallaan kuivumaan.

Kuivausrumpu olisi ihana ylellisyystuote. Sellaista minulla ei ole ikinä ollut. Sillä saisi varmasti untuvatuotteet ihanan pöyheiksi pesun jälkeen. Otan myös sen vakavasti harkintaan. Samoin kuin pesutornin hankinnan samalta valmistajalta.

Kyllä se rumpu on ihana .. Pyyhkeet on pehmeitä ja vaatteista lähtee paljon pölyä pois siellä. Se tosin kutistaa vaattetta vähän, eli joudut ostamaan vähän isompaa kokoa sitten esim. lapsille...

[QUOTE="vieras";27502554]Kyllä se rumpu on ihana .. Pyyhkeet on pehmeitä ja vaatteista lähtee paljon pölyä pois siellä. Se tosin kutistaa vaattetta vähän, eli joudut ostamaan vähän isompaa kokoa sitten esim. lapsille...[/QUOTE]

kutistuminen ollu todella vaihtelevaa ja koneessa kyl on erilaisia kuivausohjelmia. Jotku vaatteet ei oo kutistuneet ollenkaan ja toiset vähän. Painokuvat kaikki pysyneet hyvinä lapsen vaatteissa. haalistumiakaan en oo huomannu. Anopin kuivuri taas kutistaa kunnolla.

Meillä LG 7KG pyykkikone ja perheessä 8 ihmistä. Riittää hyvin meille tuo kone.
Ja niin, on ollut meillä nyt 8 vuotta ja oon tykännyt. Nyt on tullut pientä vikaa, kun laittaa koneen päälle ja valitsee ohjelmaa, niin ohjelmat ei meinaa vaihtua eli tuossa pyörässä jotain häikkää.

Meillä on lg:n 8kg kone ja pois en vaihtaisi. Punnitsee pyykin ja sen mukaan säätää vesimäärän ja pesuajan, eli voi pestä pieniäkin määriä. Ja toisaalta koneeseen mahtuu tuplaleveä peittokin pesuun. Pikaohjelmaa käytän eniten. Kestää 30 minuuttia, mutta puhdasta tulee. Tykkään ja suosittelen.

Samat sanat :) ihan täydellinen ja LG:n koneet on hyviä muutenkin :) Kannattaa panostaa siihen ja niissä on kunnon takuutkin..

Yhteistyössä