Levottomien jalkojen hoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lex

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
6 572
2
36
Siis kyseessä todennäköisesti ns. levottomat jalat-oireyhtymä.

http://www.poliklinikka.fi/?page=1860340&id=3060969

Olo on todella tukala iltaisin, nukahtaminen on vaikeaa ja vaiva pitää hereillä myös pitkin yötä.

Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka vaivaan on saatu hoitoa tk:n kautta?
Auttavatko lääkkeet?

Entä kotikonsteja, millä olette helpottaneet vaivaa?

Mulla auttaa vissyvesi, villasukat ja jos on oiken hankala vaihe niin otan parin viikon kuurin Obsidan-rautatabuja. Luin artikkelin et rautaa käytetään hoitona vaikeissa levottomat jalat oireyhtymissä joihin ei ole löytyny muuta hoitoa. Ja mulla se todellaki auttaa.
No onhan siinä riskinsä jos on jo ennestään hb korkea, mut en syö pitkään vaan kuurina.

Mulla auttaa erillinen jalkatyyny, sellainen jättityyny jonka päällinen kammattua puuvillaa --> viilentää ja mulla se viileys auttaa. Haaveilen vedellä täytettävästä jalkatyynystä, sais vielä viileämmän.

Magnesiumia ja rautalisää syön jo valmiiksi. Kaikki sukat ja jalkojen lämpimässä hautominen ahdistaa entistä enemmän.
Kahviakaan ei mene kuin se kupillinen aamuisin...

Miten voi nukkua jalat jossain vesihauteessa?

Aargh, tulen hulluksi tämän kanssa..
|O

Kiitti kuitekin vastauksista! :D

Mulla auttaa reisien, pakaroiden ja pohkeiden venyttely ja kylmällä suihkuttaminen varpaista polviin tai jopa nivusiin asti. Sitten nukkumaan samantien niin kerkee nukahtaa ennenku jalat alkaa taas oireilee..

Hei!
Täällä kaikille oireryhmästä kärsiville vinkki!!

Itse alkuun epäilin tätä kovasti ja linkasin kokeilemista hamaan tulevaisuuteen, koska mulla esim villasukat auttoi jonkin verran ja vaiva aina paheni, jos sain kylmää.

Lääkärin kehoituksesta kokeilin ice power kylmä geeliä! Muuta ei enää ole tarvinnut!!
Aina kun vähääkään alkaa jalka oireilla, metraan tuota kylmägeeliä ja vedän säärystimen suojaksi, ettei rasva leviä petivaatteisiin. Kannattaa kokeilla!!

Yhteistyössä