Leukosyytit plussalla, mitä tarkoittaa?

Juu, eli tossahan se on otsikossa. Mulla oli neuvolakorttiin merkitty, että leukosyytit on plussalla (rv33), mutta terkkari ei maininnut asiasta mitään. kotona vasta huomasin merkinnän tulleen korttiin. Mitä se käytännössä tarkoittaa?
 
Tuli vaan mieleen, kun mullakin oli tuossa vähän aikaa sitten, kun kävin sairaalassa mahakivun takia..Eli silloin tutkin itsekin tätä asiaa, kun alkoi mietityttämään. Että ei pitäisi olla mitään hätää, nehän nousee, jos on vaikka flunssa ja näköjään näin raskaanakin ollessa!


Googlettamalla löysin tämän: Veren valkosolupitoisuuden normaali vaihtelualue on hyvin laaja, aamulla leukosyyttien määrä on matalampi kuin illalla. Fyysinen aktiviteetti, psyykkinen rasitus ja ateriat kohottavat arvoa. Raskauden aikana valkosolut voivat lisääntyä kohtuullisesti aina arvoon 15 x E9/l asti.

Niin siis jos pissaa tarkoitti, niin sitten en osaa sanoa..
 
Joo ja jos valkovuoto runsasta niin sitä voi olla hiukka pissanäytteen joukossa. Jos lisäksi vielä korkea verenpaine ja turvotusta niin voi olla raskausmyrkytystä. Jos th ei maininnut mitään niin sitten ei huolta! Mulla oli myös äsken neuvolassa hiukan plussalla
 
Mulla oli kans joku aika sitten leukosyytit koholla pissanäytteessä, mutta lääkäri sanoi ettei sillä ole mitään merkitystä kun muut arvot oli ihan normaalit. Että ilmeisesti ihan raskauskin voi aiheuttaa sen et ovat vähän koholla. Eli ei varmaan mitään syytä huolestua, ja oishan terkkari varmasti maininnut jos olis aihetta.
 

Yhteistyössä