Leukaleikkauksesta tietäviä?

"vieras"
Jos julkisella tehdään ei todella paljoa kustannuksia tule. Se on kiinni siitä, monta yötä sairaalassa vietät, mutta ihan se perus taksa. Oli ihan sama hinta myös tehohoito-osastolla vietetystä yöstä, jossa ystäväni ensimmäisen yön vietti ns. varmuuden vuoksi.

Uteliaisuudesta kysyn, loppuuko se narskutus tuon leikkauksen jälkeen? Vai onko luvassa, että joudut silti vielä käyttämään purentakiskoa loppuikäsi?

Huolettaa - ja kuulostaa kamalalta tuollainen leikkaus - , oma tilanteeni on narskutusta ja yliliikkuvat leukanivelet. Kiskoa on sorvattu kauan, eikä se vieläkään passaa. Ja eniten pelottaa, että lapseni ovat perineet tämän leukanivelen ja -luun rakenteen.

Ja mulle on yksityisellä tullut kiskon hinnaksi jo yli 500 €, alunperin piti olla n. 300 paikkeilla. :(

Uteliaisuudesta kysyn, loppuuko se narskutus tuon leikkauksen jälkeen? Vai onko luvassa, että joudut silti vielä käyttämään purentakiskoa loppuikäsi?

Huolettaa - ja kuulostaa kamalalta tuollainen leikkaus - , oma tilanteeni on narskutusta ja yliliikkuvat leukanivelet. Kiskoa on sorvattu kauan, eikä se vieläkään passaa. Ja eniten pelottaa, että lapseni ovat perineet tämän leukanivelen ja -luun rakenteen.

Ja mulle on yksityisellä tullut kiskon hinnaksi jo yli 500 €, alunperin piti olla n. 300 paikkeilla. :(
Aivan järkyttävän hintanen kisko! :O Mutta toisaalta.. siitä on kumminki niin paljon hyötyä.

Lääkärin mukaan narskutuksen pitäis loppua ku alaleuka lakkaa hakemasta sitä omaa paikkaansa, mutta kyllä se silti muistaakseni sanoi, että uusi kisko täytyy tehä mm. pitämään hampaita paikoillaan öisin. Nykysin saatan herätä yöllä siihen, että lyön hampaat ihan täysiä yhteen (kiskosta huolimatta).

Ois kyllä ihanaa jos sais nukkua yöt narskuttamatta ja ilman kiskoja tai muita härveleitä!

Mulla kaiken tämän rumban ois voinu välttää, jos multa ei ois lapsena revitty "ylimääräsiä" rautahampaita, ku yläleuka oli liian ahdas, mutta tätä lopputulosta ei siinä vaiheessa ois pystyny mitenkään ennustaa. Kyllähän se tietysti vähän ottaa päähän.

^ Tarkistin tuon hinnan, hammaslääkärilaskut tekee nyt noin 450 €. Olen miettinyt, kuuluuko mun maksaa se, jos lääkäri ei saa kiskoa sovitetuksi kolmella, max neljällä käyntikerralla, jotka hän mulle ennusti, kun homman ryhdyttiin. Ilmeisesti... Ei jaksais tapella joka asiasta elämässä. Jos tällä kuitenkin myöhemmin säästetään hammaslääkärikuluja, kun ei tule niitä haljenneita molaareja. Ja kamalalta kuulostaa leukanivelen sijoiltaanluiskahduskin...

Kisko on ollut mulle öisin hyvä, mutta aamulla leuat eivät tunnu omilta.

Sulle toivon onnea ja kaikkea hyvää lähdetpä tuohon leikkaukseen tai et! Ja levollista mieltä...

"vieras"
Siis häh, ihan varmasti saat tuollaisen operaation jälkeen jotain tujumpaa troppia, kuin Burana! Mulla leikattiin ''vaan'' kaksi viisaudenhammasta kuukausi sitten, toinen oli kasvanut leukaan kiinni ja ihan riitti kun ennen leikkausta sanoin että haluan sitten jotain buranaa vahvempaa myös toipumiseen. Parinkymmenen tabletin pakkauksesta otin kahden päivän aikana yhteensä kuusi, loput ovat kaapissa odottamassa kun kuukauden päästä leikataan myös toiselta puolelta viisurit.

^ Tarkistin tuon hinnan, hammaslääkärilaskut tekee nyt noin 450 €. Olen miettinyt, kuuluuko mun maksaa se, jos lääkäri ei saa kiskoa sovitetuksi kolmella, max neljällä käyntikerralla, jotka hän mulle ennusti, kun homman ryhdyttiin. Ilmeisesti... Ei jaksais tapella joka asiasta elämässä. Jos tällä kuitenkin myöhemmin säästetään hammaslääkärikuluja, kun ei tule niitä haljenneita molaareja. Ja kamalalta kuulostaa leukanivelen sijoiltaanluiskahduskin...

Kisko on ollut mulle öisin hyvä, mutta aamulla leuat eivät tunnu omilta.

Sulle toivon onnea ja kaikkea hyvää lähdetpä tuohon leikkaukseen tai et! Ja levollista mieltä...
Kiitos! Sulle myös jaksamista taisteluitten kanssa. :hug:

[QUOTE="vieras";24567671]Siis häh, ihan varmasti saat tuollaisen operaation jälkeen jotain tujumpaa troppia, kuin Burana! Mulla leikattiin ''vaan'' kaksi viisaudenhammasta kuukausi sitten, toinen oli kasvanut leukaan kiinni ja ihan riitti kun ennen leikkausta sanoin että haluan sitten jotain buranaa vahvempaa myös toipumiseen. Parinkymmenen tabletin pakkauksesta otin kahden päivän aikana yhteensä kuusi, loput ovat kaapissa odottamassa kun kuukauden päästä leikataan myös toiselta puolelta viisurit.[/QUOTE]
Lääkäri sanoi ihan suoraan, että Buranaa ja Panadolia. Uskoisin silti, että voi esim. tk-päivystyksestä hakea vahvemmat lääkkeet jos ei muu auta. Ei mulle muistaakseni annettu Buranaa vahvempaa silloinkaan kun viisurit leikattiin, mutta ne oli ihan helpot hampaat, en ois välttämättä tarvinnukaan muuta.

En tosiaankaan jää kärvistelemään kipujeni kanssa pelkän puranan ja panadolin kanssa jos niistä ei ole apua, mutta kai se lääkäri osaa asiansa ja tietää, kun se tekee ilmeisesti aika usein noita leikkauksia.. toivottavasti!

Jotenki hölmöä vaan vedota siihen, että Panacodiin jää koukkuun niin helposti. Joo, onhan se sellanen lääke, jota voi käyttää väärin ja johon voi tulla riippuvaiseksi, mutta ei mulle ikinä ennenkään ole mitään vierotusoireita tullu.

Puruleuka
Mulla on purentavikaa.Puren öisin voimakkaasti hampaita yhteen.Yhdestä hampaasta lähtenyt siksi palanen ja yksi hammas on tosi arka. Hammaslääkäri näytti kuvasta ettei siinä ole reikää, vaan se on puremisen vuoksi liikkunut ja on myös siksi arka.Siitä muovisesta purentakiskosta ovat kohdallani puhuneet, mutta ei ainakaan vielä ole sitä annettu.Mitäköhän se muuten mahtaa maksaa?
Itse onnistuin puremaan muoviset rikki aina öisin useeseen otteeseen.

Yhteistyössä