Leukakuoppa lapsella, mutta ei vanhemmilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippyli81"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippyli81"

Vieras
Mietityttää oikein ahdistukseen asti, kuinka ihmeessä lapsellamme voi olla selvä leukakuoppa, vaikkei minulla tai miehelläni sellaista ole, ainakaan niin selvää että olisi koskaan tullut siihen kiinnitettyä huomiota?! Myöskään tietääkseni lähisuvussa sellaista ei kenelläkään ole ja olen lukenut että se on aina periytyvä ominaisuus. Miten tämä siis voi olla mahdollista? Olen kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista.

No kyllä tuommoinen ominaisuus voi periytyä vaikka mistä vuosien takaa... Ei tarvitse olla vanhemmilla. Minullakin on kohtuulliset isot ja höröt korvat naiseksi, vaikka isällä ja äidillä ei ole kummallakaan.. Jollain isoisomummolla kuulema joskus vuonna nakki ja muusi ollut aivan hirveät peikon korvat, että jostain sieltä sitten...

En ole käynyt vieraissa, todellakaan. Saan juuri tuntyylisiä vihjailevia kommentteja silloin tällöin ja se on yksi suuri syy miksi asia on alkanut ahdistaa minua. Kyse on siis todella selkeästä leukakuopasta.

[QUOTE="äippyli81";28945808]En ole käynyt vieraissa, todellakaan. Saan juuri tuntyylisiä vihjailevia kommentteja silloin tällöin ja se on yksi suuri syy miksi asia on alkanut ahdistaa minua. Kyse on siis todella selkeästä leukakuopasta.[/QUOTE]

Se on tosiaan voinu hypätä kaukaakin. periytyvä siis muttei välttämättä suoraan ja läheltä.

Kaikilla ihmisillä on kai se kolo luustossa. Ainakin itselläni on, vaikkei siis ole ulkoisesti mitään kuoppaa. Vai onko teillä? Vaikka tosin isälläni taitaa kyllä olla jonkinlainen pieni kuoppa ihan ulkoisestikin. Ei ole kellään lapsilla samaa. Oliskohan niin, että jommalla kummalla teillä on kuoppa luustossa, mutta lapsella nyt sattuu olemaan vaan se näkyvämpi eli kai ohut iho siitä kohtaa.

En tiedä...kunhan mietin. Tuntuuko teillä kuoppa jos painatte leuan keskeltä. Itselläni siis tuntuu, vaikkei ulkoisesti ole merkkejä.

No jos sä et oo käyny vieraissa ja sun lapsellas se leukakuoppa on, vaikkei teillä oo, niin se ei sitten ole aina ja kaikille periytyvä ominaisuus. Piste. Vai meinaakko että sun miehes on käyny vieraissa?

Ei oo mitää kuoppaa painaessa...Eikä pojalla.

No sitten mulla taitaa olla se kuoppageeni, vaikkei ulkoisesti siis ole mitään merkkejä siitä. On siinä paksu iho/lihas siinä kuopan kohtaa, mutta ihan selvästi kyllä kun painaa niin tuntee, että luustossa on tosiaan kuoppa. Mites ap teillä?

Isälläni tosiaan on siis ihan näkyvä kuoppa. Veljelläni taitaa myös olla pieni nyt aikuisena. Lapsena ei ollut.

Eli onko teillä ap kummallakaan luustossa kuoppaa?

Mulla on leukakuoppa, joskin lievästi mutta silti.

Eikä kenelläkään muulla sukulaisellani moista ole. Olen ulkoisesti kuin kopio äidistäni, mutta esikoiseni näyttää jonkinverran isältäni, joten enköhän isäni lapsi ole.

Mistä lie tullut moinen...omille lapsilleni se ei ole periytynyt.

Jossain oli että joutuisi kehityshäiriöstä sikiöaikana. Samaan kastiin menee kitalaki aukile ym. On joku luuston sauma just tuossa leuan keskellä ja osalla jää näkyvämmäksi. Omalla toisella pojalla selkeä kuoppa. Itsellä ei oo näkyvää mutta painettaessa luustossa tuntuu kuoppa.

Minä näytän isoisoisoisältäni.
Hänestä on valokuva jostain 1870-luvulta ja sen perusteella meitä olisi aika vaikea erottaa.
Kyllä ne geenit voivat periytyä vaikka kuinka kaukaa.

Yhteistyössä