Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kun kuuntelee puolella korvalla lasten juttuja pihalla sitä tulee jokaisen lapsen suusta vaihtelevasti.
Ikään katsomatta.
Niinpä. Jopa niiden lasten suusta tulee tuota leuhkimista, joiden vanhemmat eivät ole tietoisia siitä. Se on kuitenkin suht normaalia, kunhan vanhempi muistaa opastaa, miten kuuluu käyttäytyä. On aika vaarallista mennä sanomaan, ettei mun lapseni ikinä koskaan milloinkaan tee noin....
En minä ole sanonut, ettei oma poika tee sellaista. Varmasti tekee, eivätköhän kaikki tee niin jossain rajoissa.
Mutta sitä en käsitä, että miksi tuon lapsen pitää sanoa niin joka ikisestä lelusta tai vaikka sitten siitä pihalla olevasta uima-altaasta (jonka joku otti esimerkiksi). On niin väsyttävää, kun koko ajan kuuluu "minulla on parempi". Voisiko jonkun äidin kasvatusfilosofiaan kuulua kehua lapselleen koko ajan, että ostetaan sinulle hienompi vai mistä tuo on peräisin. No, onhan noita aikuisiakin, joilla on kova tarve koko ajan nokittaa naapuriakin.
Ei se niin välttämättä ole. Lapsi voi myös lytätä asioita, jotka hän itse haluaisi
Hän ei siis automaattisesti ole pilalle hemmoteltu materialisti.
Mm. tästä kannattaa jutella oman lapsen kanssa, ettei hän ime toisen mollaamista itseensä. Sekin on lapsen itsetunnon vahvistamista, hänen pitää itse muodostaa mielipiteensä mistä pitää ja mitkä asiat ovat kivoja eikä mennä muiden pillin mukaan.
Näinhän usein aikuisetkin toimivat. Kun joku asia pistää kateuden pintaan, etsitään kadehditusta asiasta huonoja puolial