Leuat jumissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumma oire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumma oire

Vieras
On tässä raskauden myötä selvinnyt, että mitä kummallisimmatkin oireet voivat liittyä raskauteen, niin mietinpä sitten, voiko tälläkin olla jotain tekemistä asian kanssa:

Nyt on pari päivää olleet leuat ihmeellisen jumissa. Tuntuu kuin yläleuka olisi vetäytynyt taaksepäin (tai alaleuka tullut eteenpäin). Normaalisti mulla menee yläetuhampaat alahampaiden päälle. Nyt ne osuu aika lailla kohdakkain, mistä seuraa että takahampaita ei saa kiinni ollenkaan. Sinne jää millin-parin rako, joten syöminen on aika typerää.

Voiko tämä olla joku ""kaikki nivelet löystyvät raskausaikana"" -juttu? Vai liittyykö ennemmin flunssaan, mulla on aika paha flunssa päällä? Korvat jatkuvasti lukossa, enkä tiedä johtuuko se flunssasta vai leukanivelongelmasta.

Kuumehoureissani olin jo ihan varma, että mulla on jäykkäkouristus, kun olin pessyt multaisia perunoita ja unohtanut, että sormessa on haava (ja muistelen kuulleeni, että jäykkäkouristus näkyy erityisesti leuoissa, en edes tiedä, pitääkö paikkansa), mutta nyt kun hieman tolkku palaa, niin olen kyllä hylännyt sen teorian :) (piti tosin tarkistaa rokotuskortista, että onhan se rokotus voimassa... -99 näkyy annetun, eli voimassa on).

Eli onko muilla ollut tällaista kummaa oiretta, ja auttaako siihen joku asia?

Moi!

Tuota leukojen löystymistä minäkin ihmettelin odotusaikana. Aina kun söin niin oikealta puolelta leukanivel (onko se nyt nivel mutta kuitenkin...) lonksahteli ja paukahteli kauheasti. ja se sattui! Synnytyksen jälkeen moista vaivaa ei ole ollut, jotan eiköhän se johtunut siitä että nivelet löystyvät odotusaikana. Hassua!

Olisiko tämäkin sitten raskausperäistä. Tiedä häntä, mutta on kyllä rasittava syödä, kun ei hampaat mene yhteen.

Onko kellään tiedossa muita apukeinoja kuin synnytys? Siihen on kuitenkin kaiken todennäköisyyden mukaan mulla vielä puolitoista kuukautta aikaa.

Yhteistyössä