Lettutaikina oli yön yli jääkaapissa, ajattelin alkaa paistamaan lettuja mutta taikinassa oli vettä pinnalla... onko ok?

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="vieras";28678033]Mitä jos sekoittasit sitä taikinaa...[/QUOTE]

No toki sekoitin taikinaa ja kyllähän se siinä hävisi (sekoittui) mutta kysymys olikin että uskaltaako taikinaa käyttää? Onko taikina pilalla?
 
harmia?
Taikina seissyt pitkään ja pinnalle on muodostunut divetymonoksidikalvo, ja se voi olla pilalla tai sitten ei.
Itse en välttämättä käyttäisi enää, tai sitten paistaminen tosi kuumassa.
 
hjkö
Ne eripainoiset nesteet on vain vähän erottuneet toisistaan. Ei ongelmaa. Sekoita ja käytä.

Muille: mikä ihmeen tarve on alkaa aukomaan heti jos joku kysyy neuvoa. Uusissa tilanteissa ei heti tule kaikilla ratkaisua mieleen, onko se niin ongelmallista neuvoa.
 
ap.
Ei, tässä on kyllä nyt niin että minä nauran täällä kotona... :LOL: Toki nyt tunnistin H20:n eli divetymonoksidin eli veden, mutta en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka vaan trollaavat, vitt*ilevat ja haukkuvat. Pysyisivät poissa, jos eivät oikeasti halua auttaa!

Olen tehnyt lettutaikinoita ennenkin, mutten koskaan jättäny yön yli jääkaappiin ja kun oli jotenkin erottuneet aineet toisistaan niin ajattelin kysyä, että onko täälä jolla kulla tietoa miksi ja onko mennyt pilalle (tätä kun en tiennyt). Mutta tunnetusti, sain vastauksiksi pääosin pelkkää kettuilua. Muutama vastasi asiallisesti. Kiitos heille!
 
"Jipp"
Ei, tässä on kyllä nyt niin että minä nauran täällä kotona... :LOL: Toki nyt tunnistin H20:n eli divetymonoksidin eli veden, mutta en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka vaan trollaavat, vitt*ilevat ja haukkuvat. Pysyisivät poissa, jos eivät oikeasti halua auttaa!

Olen tehnyt lettutaikinoita ennenkin, mutten koskaan jättäny yön yli jääkaappiin ja kun oli jotenkin erottuneet aineet toisistaan niin ajattelin kysyä, että onko täälä jolla kulla tietoa miksi ja onko mennyt pilalle (tätä kun en tiennyt). Mutta tunnetusti, sain vastauksiksi pääosin pelkkää kettuilua. Muutama vastasi asiallisesti. Kiitos heille!
Ne joille on opetettu, että tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, niin on puhuttu puppua. Kyllä tyhmiäkin kysymyksiä vain on..
 
rersfds
[QUOTE="Jipp";28678342]Ne joille on opetettu, että tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, niin on puhuttu puppua. Kyllä tyhmiäkin kysymyksiä vain on..[/QUOTE]

Mitä tyhmää tuossa kysymyksessä on? Mistä olet itse tuon tiedon saannut, että taikina säilyy yön yli jääkaapissa? Tuskin olet sitä itse keksinyt, koska on lukuisia ruokia, jotka eivät säily edes yhtä vuorokautta avattuna ja osa menee jopa pilalle jääkaapissa ja olisi parempi säilyttää huoneenlämmössä.

Lähes jokainen asia on opittu kuulemalla tai lukemalla vastaus jostain. Jos ei aiemmin ole kyseiseen tilanteeseen joutunut niin ei voi tietää vastausta varmasti. Toki voi arvailla, mutta ruuan kanssa harvoin kannattaa arvailla, koska väärän arvauksen seuraukset voivat olla vakavat tai vähintään ikävät.

Tyhmiä kysymyksiä tosiaan on jos vastaus on ilmiselvä. Eri aineiden kemialliset reaktiot harvoin ovat sieltä yksinkertaisemmasta päästä, koska aisteilla ei välttämättä näitä reaktioita huomaa. Tällöin kyseessä ei ole tyhmä kysymys, vaan kysymättä jättäminen olisi typerää.
 
vierailija
just tein vohvelitainian ja laitan yön yli jääkaappin.Viimeksikin oli vesi hera tullu pintaan.Sekoitus ennen paistamisen aloitusta.. Suurin osa kaurajauhoa. 1 desi oikeaa lettujauhoa. 4-5 desiä kaurajauhoa. Tulee hyviä. Vanilja sokeria ja kanelia ja suolaa sekaan. Nautitaan vaniljajäätelön.Omenasoseen ja mansikkahillon kanssa.Lämmin suositus .
 

Yhteistyössä