Lestadiolainen 17v naimisiin

  • Viestiketjun aloittaja lähetä n
  • Ensimmäinen viesti
joo taas
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Helpompihan se on avioliitosta tarvittaessa erota, kun laki määrää miten ositus käy, ei tarvi tapella.
Mutta kun lestadiolainen ei saa avioerota :)
Ja mua säälittää tuollaiset lestadiolaislain lapsiavioliitot :(
Eroaminen on syntiä!
Höpsis! Erota saa mutta ei saa mennä uudelleen naimisiin.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Jes...kohta alkaa synnytyskone käymään..sääliksi käy tuota nuorta tyttöä:(
Mullaki käy, tiedän lestadiolais tytön joka on masentunu pahasti mutta suku vaatii vaan lisää lapsia, sano itsekki että liikaa liian aikasi :(
Masennuksen syövereissä ehkä tulee tulkittua sukulaisiakin väärin, tai sitten hän on sattunut syntymään sairaaseen sukuun. Lestadiolaisuuteen ei nimittäin kuulu mitään lapsivaatimuksia sukulaisten taholta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Jes...kohta alkaa synnytyskone käymään..sääliksi käy tuota nuorta tyttöä:(
Mullaki käy, tiedän lestadiolais tytön joka on masentunu pahasti mutta suku vaatii vaan lisää lapsia, sano itsekki että liikaa liian aikasi :(
Masennuksen syövereissä ehkä tulee tulkittua sukulaisiakin väärin, tai sitten hän on sattunut syntymään sairaaseen sukuun. Lestadiolaisuuteen ei nimittäin kuulu mitään lapsivaatimuksia sukulaisten taholta.
Niilläkö on ihan sattumalta kaikilla 20 kersaa?

 
mamma
ite 17v menny naimisiin :) nyt 22, naimisissa edelleen ja kolmen ihanan lapsen äiti! <3<3
kyllä lapset ja vastuu kasvattaa aika reilusti.. yhtä tyhmähän sitä on 18 vuotiaana ku lapsen saa ku joku 30 joka ei oo koskaan vielä lapsia hoitanu ja alkaa ensimmäistä odottaan :D ite voisin sanoa että lähtökohta minulla oli paljon parempi ko tuolla mainitsemallani 30 naisella, ite olin vanhin ja 10 pikkusisarta tuli jälessä, kyllähän nuita vaippoja, syöttöjä yms.. hommia oli usemmain tullu tehtyä joten aika helppoa se oli :) en mä nyt kauhesti itseäni säälisi, kyllä mulla sentään ihanempi elämä on ku jollain joka edelleen ryyppäilee juoppouden partaalla ja juhlii elääkseen, en osaa ajatella ikinä omaa elämää semmoseks.. hulluks kai olisin tullu :D
jokainen taaplaa tavallaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Jes...kohta alkaa synnytyskone käymään..sääliksi käy tuota nuorta tyttöä:(
Mullaki käy, tiedän lestadiolais tytön joka on masentunu pahasti mutta suku vaatii vaan lisää lapsia, sano itsekki että liikaa liian aikasi :(
Masennuksen syövereissä ehkä tulee tulkittua sukulaisiakin väärin, tai sitten hän on sattunut syntymään sairaaseen sukuun. Lestadiolaisuuteen ei nimittäin kuulu mitään lapsivaatimuksia sukulaisten taholta.
Itseasiassa jos suoraan sanotaan että pitää tehdä niin mitä siinä voi tulkita väärin :whistle: onneksi minun vanhemmat ei ole lestadiolaisia kuten isovanhemmat ja iso-isovanhemmat joten senki vuoksi tiedän että se"sukurasite"on lestadiolaisilla =)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Lou-Lou:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Jes...kohta alkaa synnytyskone käymään..sääliksi käy tuota nuorta tyttöä:(
Mullaki käy, tiedän lestadiolais tytön joka on masentunu pahasti mutta suku vaatii vaan lisää lapsia, sano itsekki että liikaa liian aikasi :(
Masennuksen syövereissä ehkä tulee tulkittua sukulaisiakin väärin, tai sitten hän on sattunut syntymään sairaaseen sukuun. Lestadiolaisuuteen ei nimittäin kuulu mitään lapsivaatimuksia sukulaisten taholta.
Niilläkö on ihan sattumalta kaikilla 20 kersaa?

:D Joo, se on ihan sattumaa että kaikilla on just tuo 20 kersaa :D. Tiiätkö muuten miks? No ne ei varmaan osaa laskea ees pitemmälle.

Kiitos, sain hyvät naurut! Ja kyllä, olen itsekin vl.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
ite 17v menny naimisiin :) nyt 22, naimisissa edelleen ja kolmen ihanan lapsen äiti! <3<3
kyllä lapset ja vastuu kasvattaa aika reilusti.. yhtä tyhmähän sitä on 18 vuotiaana ku lapsen saa ku joku 30 joka ei oo koskaan vielä lapsia hoitanu ja alkaa ensimmäistä odottaan :D ite voisin sanoa että lähtökohta minulla oli paljon parempi ko tuolla mainitsemallani 30 naisella, ite olin vanhin ja 10 pikkusisarta tuli jälessä, kyllähän nuita vaippoja, syöttöjä yms.. hommia oli usemmain tullu tehtyä joten aika helppoa se oli :) en mä nyt kauhesti itseäni säälisi, kyllä mulla sentään ihanempi elämä on ku jollain joka edelleen ryyppäilee juoppouden partaalla ja juhlii elääkseen, en osaa ajatella ikinä omaa elämää semmoseks.. hulluks kai olisin tullu :D
jokainen taaplaa tavallaan..
Oletko saanut koskaan elää vain itsellesi? Ensin hoidat pienemmät sisarukset ja heti perään pyöräytät omat,eikö tule koskaan sellaista oloa että sun elämä on vain toisten huolehtimista? Onko sulla mitään haaveita tai toiveita,ihan vaan SUN omia? Ammatti,joku paikka missä olet aina halunnut käydä ym..? Ei aina tarvitse mennä ääripäästä toiseen,mun mielestä on ihan tervettä elää muutama vuosi aikuisiälläkin ihan vaan itselleen ja tutkia ja kuullostella mitä elämältä haluaa. Oppii tuntemaan itsensä ja huolehtimaan itsestään ennen kuin tekee liudan niitä muita huollettavia..
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Jes...kohta alkaa synnytyskone käymään..sääliksi käy tuota nuorta tyttöä:(
Mullaki käy, tiedän lestadiolais tytön joka on masentunu pahasti mutta suku vaatii vaan lisää lapsia, sano itsekki että liikaa liian aikasi :(
Masennuksen syövereissä ehkä tulee tulkittua sukulaisiakin väärin, tai sitten hän on sattunut syntymään sairaaseen sukuun. Lestadiolaisuuteen ei nimittäin kuulu mitään lapsivaatimuksia sukulaisten taholta.
Itseasiassa jos suoraan sanotaan että pitää tehdä niin mitä siinä voi tulkita väärin :whistle: onneksi minun vanhemmat ei ole lestadiolaisia kuten isovanhemmat ja iso-isovanhemmat joten senki vuoksi tiedän että se"sukurasite"on lestadiolaisilla =)
Mä vähän luulen että suvuilla on omat rasitteensa riippumatta uskonnosta.. Itse kuulun vl-sukuun, mutta ei meitä kukaan painosta yhdyntään ovulaation aikaan :D
 

Yhteistyössä