Lentokoneeseen mukaan kylmälaukku. Saako ottaa? Kokemuksia?

Mulla on tuon lääkkeen lisäksi nestemäinen särkylääke joka pitäisi myös saada mukaan. Voin varmaan pakata sen minikrip pussiin reseptin kanssa? Eikö näin? Lisäksihän mun tarvii tuo vauvanruokapurkki laittaa kanssa pussiin?
 
kokkk
Meillä myös sama tilanne, että lapsella on antibioottilääkitys estolääkkeenä päällä koko ajan, mutta onneksi lento kestää vain 2 h. Eiköhän se lääke pysy ihan kunnossa...

"Lentokoneen miehistöllä ei ole velvollisuutta antaa erityisapua yksittäiselle matkustajalle, sillä heidän vastuullaan on koko matkustamon turvallisuus. Miehistö on koulutettu antamaan vain ensiapua, eikä heillä ole valtuuksia antaa pistoksia tai lääkkeitä. Miehistö ei myöskään voi ottaa säilytykseen lääkkeitä lennon ajaksi."

http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLD4k3tPABSZnFh8a7AFloQs6eaEKu8W4hCKGgtMx4N099X4_83FR9b_0A_YLc0NCIckdFAM3gHKw!/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82X1VfNDgw
 
se tarkastaja
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Mulla on tuon lääkkeen lisäksi nestemäinen särkylääke joka pitäisi myös saada mukaan. Voin varmaan pakata sen minikrip pussiin reseptin kanssa? Eikö näin? Lisäksihän mun tarvii tuo vauvanruokapurkki laittaa kanssa pussiin?
Nestemäisiä lääkkeitä ja vauvaruokia ei koske nuo rajoitukset, kannattaa kuitenki pakata pussiin ne ja ottaa esille turvatarkastuksene tultaessa, koska läpivalaisukuvalta ei pysty sanomaan, mitä nestettä siellä laukussa on, ei sitten tarvi aukoa sitä laukkua "turhaan". Resepti ota mukaan lääkkeeseen. Sen pussin ei tarvi lääkkeitä ja vauvanruokia pakatessa olla litran pussi, vaan ihan vaikka joku hedelmäpusi käy. Litraan pussiin laita sitten sellaiset, mitkä kuuluu tuohon säännöksen piiriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se tarkastaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Mulla on tuon lääkkeen lisäksi nestemäinen särkylääke joka pitäisi myös saada mukaan. Voin varmaan pakata sen minikrip pussiin reseptin kanssa? Eikö näin? Lisäksihän mun tarvii tuo vauvanruokapurkki laittaa kanssa pussiin?
Nestemäisiä lääkkeitä ja vauvaruokia ei koske nuo rajoitukset, kannattaa kuitenki pakata pussiin ne ja ottaa esille turvatarkastuksene tultaessa, koska läpivalaisukuvalta ei pysty sanomaan, mitä nestettä siellä laukussa on, ei sitten tarvi aukoa sitä laukkua "turhaan". Resepti ota mukaan lääkkeeseen. Sen pussin ei tarvi lääkkeitä ja vauvanruokia pakatessa olla litran pussi, vaan ihan vaikka joku hedelmäpusi käy. Litraan pussiin laita sitten sellaiset, mitkä kuuluu tuohon säännöksen piiriin.
Kiitos =)
 
Manse
Minä sain viedä viime kesänä pienen kylmälaukun jossa kylmäkalle koneeseen Vantaan lentoasemalla kun selitin että kyseessä on allerginen lapsi ja piti olla omat ruoat mukana.
Lennettiin Saksaan. Paluumatkalla Saksan turvatarkastus otti ne pois. Sanoivat kylmäkallen olevaa nestettä ja tilavuus oli liian suuri eli yli sen 100ml. Vaikka kuinka yritin selittää Saksan miehelle niin ei taipunut...
 

Yhteistyössä