Lentojen hinnoittelusta -meneekö ihmiset halpaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Etsin halpoja lentoja kesäksi Keski-Eurooppaan.
Huomasin että hinnoittelu ja sen mainostaminen oli aika yhtiöillä luovaa.
Liput neljälle 189e + polttoainemaksu500e+ lentokenttäverot jne.
Toihan on ihan järjetöntä, lippujen hinnat saadaan näyttämään halvoilta mutta oikeesti ne ei ole sen halvempia kuin muillakaan.
Meneekö joku tohon halpaan?
Onko tarkoitus huijata ?
Sen ymmärrän että esim. ateriat maksetaan erikseen jos sellaisen haluaa mutta "pakolliset" maksut pitäisi näkyä lipun hinnassa.

En ainakaan minä mene. Minä aina vertailen sen kokonaishinnan ennen kuin päätän ostanko. Lasken siis kaikkia kulut ja vasta sen jälkeen teen päätöksen onko hinta sellainen, että sen haluan maksaa lentolipusta.

Ainakin Sas, Norvegian ja Klm näyttää todellisen hinnan veroineen ym. lisineen jo varatessa. Tosin Norvegialla maksetaan matkatavaroista muutama euro ylimääräistä. Kannattaa kilpailuttaa ja huomatkaa, että esim. Sas.se tai no sivuilta samat lennot saattaa saaha huomattavasti edullisemmin kuin Blue 1:ltä.

Jotkut menee, mutta kyllä minä ainakin olen huomannut että esim. Norwegian on halpa. Juuri ostin liput Lappiin ja takaisin, 19,90e/suunta eli 38,90e menopaluu. Tähän tuli lisäksi 6e ruumaan menevästä laukusta per suunta, eli yht. 12e. Ja koska halusin valita itse oman paikkani koneessa, sekin oli 6e/suunta eli 12e. Muita maksuja ei tule, koska tuohon 38,90e sisältyy jo polttoainekulutkin. Minusta 63,80e menopaluu lipuista Lappiin ei ole paljoa, etenkään kun vertaa Finnairiin joka on norjalaisten lisäksi ainoa sinne lentävä.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä