Lento kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapuva

Vieras
Onko kokomuksia kellään?
Meillä tilanne se että lapsella kuumetta noin 38, todennäköisesti ihan flunssaa. Sitä kun perheessä nyt on.
Huomenna lähtis lento parin viikon lomalle. Soitin hoitajalle joka käski mennä huomenna lääkäriin tarkistamaan että on vain flunssa. Silloin voi kuulemma lentää eikä lomaa tarvitse perua.
Onko kukaan onnistunut perumaan loman kuumeen takia (rahat takaisin) vai pitääkö olla painavampi syy?
Nyt ainakin tänään lääkäri päivällä, sekä päivystys hoitaja sanoi että flunssakuumeen kanssa vaan koneeseen ja lomalle.
Miten mahtaa lento sujua...

Jotkut lentoyhtiöt aivät päästä kuumeisia tai muuten selvästi sairaita lentämään .
siinä menee monen muun loma tai työmatka pilalle kun saa koneessa pöpön.

[QUOTE="mä";23066589]Jotkut lentoyhtiöt aivät päästä kuumeisia tai muuten selvästi sairaita lentämään .
siinä menee monen muun loma tai työmatka pilalle kun saa koneessa pöpön.[/QUOTE]

no näin minäkin ajattelen. Paha vaan saada vakuutuksesta/matkatoimistolta rahoja takas jos lääkäri ei kirjota sairaslomaa vai minkä lie todistuksen.
Ja matkatoimiston sivuilla lukee että vakavasairastuminen on hyvä syy. Onko tuo sitten hyvä syy...

[QUOTE="tööt";23066600]Tuskin onnistuu[/QUOTE]

Tossa ylempi kirjotti että jotkut lentoyhtiöt ei päästä koneeseen. No mitä PIIP mä sitten teen?
Matkatoimisto ei anna rahoja takas mutta finnair ei päästä koneeseen :O
Jäädään vissiin rannalle ruikuttaan ja miettimään miten täs näin kävi...

Mitäpä jos antaisit vaikka kuumelääkettä tänään ja huomenna ennen matkaa ja otat lääkkeet reissuun mukaan. Huom! Flunssa voi mennä korviin ja aiheuttaa korvatulehduksen helpommin koneen paineilman takia.

[QUOTE="juupajuu";23066679]Mitäpä jos antaisit vaikka kuumelääkettä tänään ja huomenna ennen matkaa ja otat lääkkeet reissuun mukaan. Huom! Flunssa voi mennä korviin ja aiheuttaa korvatulehduksen helpommin koneen paineilman takia.[/QUOTE]

meitä neuvottiin nuhaselle lapselle antaa pari tuntia ennen lentoa nenäsumutetta (lasten ) ja uudestaan tarvittaessa.

no jos lääkärin mielestä se ei oo este matkalle lähtöön. Tai sit jos kirjottaa niin hyväksyykö matkatoimisto.. kun en tiedä onko se vakava sairastuminen, ei mun mittapuun mukaan.
No kai mä sit vien tän sairastelevan pesueen koneeseen ja ruiskuttelen sumutteita röörit täyteen

Jos se sun mittapuun mukaan ei ole vakavaa niin sitten se ei varmastikaan sitä ole. Minne päin te olette menossa?

no jos lääkärin mielestä se ei oo este matkalle lähtöön. Tai sit jos kirjottaa niin hyväksyykö matkatoimisto.. kun en tiedä onko se vakava sairastuminen, ei mun mittapuun mukaan.
No kai mä sit vien tän sairastelevan pesueen koneeseen ja ruiskuttelen sumutteita röörit täyteen

Meillä sairas eli kuumeessa oleva lapsi hoidetaan kotona, ei töissä tai lentokoneessa.

jos yks lapsista olis kuumeessa siis ihan nuhakuumeessa ja reissu meillä tulossa niin antasin vaan kipulääkettä/kuumetta alentavaa ja lähdettäis reissuun. vähänkö harmittais jos yhen/kahen pvän kuumeen takia jäis reissu tekemättä.

[QUOTE="vieras";23067101]Meillä sairas eli kuumeessa oleva lapsi hoidetaan kotona, ei töissä tai lentokoneessa.[/QUOTE]

Niin meilläkin.
Mutta onko se kuume sitten pätevä syy peruutta matka niin että saa rahat takaisin?
Pakko sinne on mennä jos se on turvallista eikä rahoja makseta. Ei mulla oo varaa heittää monia tuhansia hukkaan.

[QUOTE="vieras";23067110]Siis teillä on koko porukka sairaana?[/QUOTE]

Minä ja mies ollaan jo lähes parannuttu. Toisella lapsella kurkku kipee ei muuta, sitten tällä vanhimmalla nousi se 38.1 kuume joka kyllä särkylääkkeellä laski.

Kyllä mä mielellään terveenä lähtisin matkalle ja lapselle soisin myös sen. Mutta paha sitä nyt on peruuttaa jos se ei oo perusta saada rahoja taksin matkatoimistolta. Silloin siis ilmeisesti ollaan matkustus kunnosssa.

[QUOTE="una";23067135]jos yks lapsista olis kuumeessa siis ihan nuhakuumeessa ja reissu meillä tulossa niin antasin vaan kipulääkettä/kuumetta alentavaa ja lähdettäis reissuun. vähänkö harmittais jos yhen/kahen pvän kuumeen takia jäis reissu tekemättä.[/QUOTE]

Näin tekisin minäkin. Entä jos tilanne olis toisinpäin, et kuume tulis paluumatkalla? Kuin moni jäis ajaksi x johoinkin vieraaseen maahan? Eikä silellä lentokentäll ole sentään mitään kuumeenmttausta, eikä ne muutenkaan kerkee joka mukulan terveyttä/sairautta kyttäämään. MAtkaan vaan jos on tavan funssasta kyse.

Miten tässä kävi? Lähtikö kuumeinen lapsi lentokoneella?
Flunsassa ja kuumessa matkustaminen on yksi tuskallisimmista kokemuksista, mitä tiedän. Ikinä en altistaisi lasta samalle. Siinä on isot riskit saada pahempiakin vaurioita.

Jos se on tavallinen flunssakuume ja kerinnyt jo pari päivää jylläämään niin kyllä lähdettäisiin. Kuumetta alentavaa lääkettä ja nenäsumutetta. Lentokoneessa pieni lapsi pystyy hyvin lepäämään (aikuiselle voi tulla ahtaampaa ja ahdistavampaa) ja perillä voi sitten levätä hotellissa niin kauan että kuume laskee. Ei ainakaan mene kaikki lomapäivät hukkaan tai piloille.

Ja ps. Kuume ei tartu. Nuha tarttuu mutta etteköhän te saa sitä pöpöä aikamoisen annostuksen muutenkin jos olette LENTOKENTÄLLE menossa, kun siltä ei voi välttyä pienessä lähi-siwassakaan.

jos ei oo kuin pientä lämpöä (minusta 38,1 on pientä lämpöä lapsella) antaisin ehdottomasti särkylääkettä ennen kentälle menoa ja ei muuta kuin matkaan vain! Turha koko lomaa on perua -flunssat menee yleensä ohi parissa päivässä. Hyvää lomaa!!

Särkylääkettä kuumetta alentamaan! Joku viltti kannattaa lapselle ottaa mukaan. Koneessa on aika kylmä ja jos kuume meinaa nousta niin ei ehkä koneen yksi viltti lämmitä.Minne olette menossa, onko pitkäkin matka? Ja tietenkin jos yskää/ nuhaa on niin sitten annat yskänlääkettä ja nenäsumutetta. Vicks on myös aika hyvää. Hauskaa lomaa! :)

Yhteistyössä