Lentäminen rv34

Kotimaan lennoillahan saa olla rv 38 loppuun jos kaikki on mennyt hyvin.
Onko kukaan kuitenkaan lentänyt vielä rv34 ja miten on mennyt?

Ajattelin jos käväisis tuolloin pienellä "lomalla". Lentäminen kiinnostaa koska aikaa säästyy ja junaan verran myös vähän rahaakin.

Kaikkihan tietysti riippuu siitä miten tämä raskaus etenee ja saanko ylipäätään lääkäriltä lupaa lentämiseen, lääkärin todistus tuolloin kumminkin jo pitää olla.

 
Raskaana olevilta matkustajilta vaaditaan 28. raskausviikon jälkeen lääkärintodistus, josta on ilmettävä, että raskaus on edennyt normaalisti. Lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun asti, ja Finnairin lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun asti edellyttäen, että raskaus on edennyt normaalisti. Rajoitukset perustuvat Kansainvälisen ilmakuljetusliiton IATA:n suosituksiin.

Finnair Oyj
Viestintä
20.11.2008
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Raskaana olevilta matkustajilta vaaditaan 28. raskausviikon jälkeen lääkärintodistus, josta on ilmettävä, että raskaus on edennyt normaalisti. Lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun asti, ja Finnairin lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun asti edellyttäen, että raskaus on edennyt normaalisti. Rajoitukset perustuvat Kansainvälisen ilmakuljetusliiton IATA:n suosituksiin.

Finnair Oyj
Viestintä
20.11.2008
Tämänhän minä tiesin.
Kysyin muiden kokemuksia.
 
Ei ole kokemuksia vaan menee nyt asian vierestä. Olet siis itse raskaana ja lentämässä? Eikös sinulla ja tyttärelläsi ollut se perinnöllinen sairaus? Ja olet uskaltanut vielä raskautua uudestaan? Korjaa jos nyt olen sekoittanut johonkin toiseen. Kysyn tätä siksi koska asia on meilläkin juuri nyt hieman ajankohtainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kmk-70:
Ei ole kokemuksia vaan menee nyt asian vierestä. Olet siis itse raskaana ja lentämässä? Eikös sinulla ja tyttärelläsi ollut se perinnöllinen sairaus? Ja olet uskaltanut vielä raskautua uudestaan? Korjaa jos nyt olen sekoittanut johonkin toiseen. Kysyn tätä siksi koska asia on meilläkin juuri nyt hieman ajankohtainen...
Kyllä vain.
Sairaus on vallitsevasti perinnöllinen eli lapsella on 50% mahdollisuus saada se.
Hiemanhan se jännitää mutta itselläni tämä on ollut todella lievä, oireilee lähinnä iholla ns. maitokahvi läikkinä, toki muitakin oireita on mutta ne ei ole vaikuttanut elämään mitenkään koska mullakin tämä diagnosoitiin vasta esikoisen myötä.

Kakkosella ei ole, kolmannella on..

Tämä tosin voi vaihdella "potilaasta" riippuen ääripäästä toiseen, mutta silti näin me päätettiin.

Sikiödiagnostiikaakin on tarjottu, mutta koska se ei merkitsisi meillä raskauden keskeytystä emme siihen ole nähneet tarvetta.
 
Hei Kiiajaville!
Me lennettiin 10h lennot rv 31 eikä ongelmia ollut :) Eli voin suositella ihan huoletta (jos siis ei ole ollut mitää suurempia ongelmia raskaudessa) Mulla supistelee usein, mutta lähdetiin silti. Ei tullu ongelmaa ja puoli-istuva asento oli oikeestaan ihan hyvä. Jaloittelin välillä aika useastikin ja join vettä usein. Tyyny selän taakse. Kandee ees yritää pyytää kentällä parempaa istumapaikkaa jossa jalkatilaa. No meillä ei onnistunu, mutta hyvin normipaikallekin mahtui :) Onnea lentoon jos siihen päädytte!
 
Itse lensin 2h40 min Euroopan lennon vielä noilla samoilla viikoilla eli noin viikolla 34 ensimmäisessä raskaudessani. Kaikki meni hyvin. Pitää vain muistaa juoda paljon vettä ja jaloitella lennon aikana muutaman kerran.

Tuosta lentoyhtiön lääkärintodistuksesta, että ainakin ennen esim. SAS/Blue1 ja siis Star Alliance antoi lentää ilman todistuksia viikolle 36 saakka. Kannattaa tarkistaa lentoyhtiöstä, jolla lentää. Itse lensin tuon viimeisen lennon SAS/Blue1:lla ja lentokenttävirkailija kysyi vain, että koska on laskettuaika. Uskoi kun sanoin, ei tarvinnut esittää mitään todistustakaan asiasta.
 
Todistus:
Joo, mulla oli mukana, mutta eipä kukaan kyselly.. Ainoa mitä ite ajattelin oli lähinnä se, että jos jotain olisikin sattunu (etenkin ku lento ton 10h ja kaukokohde) niin vois tulla ongelmia etenki ulkomaan päässä jos ei olis ollu mitää todistusta elikkäs "lupaa" lentää. Mut en minäkään tuskin ite olis ruennnu hommaan parin tunnin kotimaan lennoille, lento ei kumminkaa rasita tutkimusten mukaa juuri enempää kun automatka.
Mut onnea matkaan :)!!
 
Lennettäisiin Finncomin koneella, pieniä ovat eikä ns. paikkavarauksia ole. Nopeimmat ehtivät ensin parhaille paikoille periaatteella.
Mutta luulisi että tunnin lennon pystyisi vielä tuossa vaiheessa ihan hyvin lentämän, olettaen että kaikki raskaudessa menee hyvin.

Nyt vaan pitäisi uskaltaa varata se lento, vaikka olisikin vasta helmikuussa mutta tässä vaiheessa sen saisi vielä halvalla.
 

Yhteistyössä