Lentäminen raskaana ollessa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko ihan ok? Neuvolan mukaan on ihan ok lentää, mutta muistan jostain lukeneeni, että tulee tarkastaa, onko lentokoneessa automaattisesti korjaantuva/tasaantuva ilmanpaine?!?! En ole SAS:n sivuilta ainakaan löytänyt tietoa tuosta ilmanpainejutusta. Vaarana siinä ilmeisesti on, että sikiölle saattaa koitua joitain hapensaantiongelmia painevaihteluiden vuoksi :/ Sen verran lentoyhtiön sivuilla oli tietoa, että lentoaika ei saisi olla yli 4h. Meidän lento kestää just pikkasen alle...Lentoajankohtana raskausviikkoja olisi 15.

Millasia ohjeita te ootte saaneet ja millasia kokemuksia teillä lentämisestä raskaana ollessanne on?
 
Ihan niillä on menty mitä lentoyhtiöitten sivuilla on ollut. Olen vaan pistänyt kunnon tukisukat lentomatkojen ajaksi ja heilutellut jalkoja ja käynyt jalottelemassa. Esikoista odottaessa lennettiin Kreikkaan rv oli 14. Tokalla kerralla käytiin Kanarian saarilla ja sillon viikkoja oli jotain 25.
 
"vieras"
Monet tuttavavani ovat ainakin lentäneet ilman ongelmia, pitkiäkin lentoja, loppuraskaudesta ei suositella. itse olen myös matkalle lähdössä ja viikkoja myös 15, neuvolassa kerroin ja ei terkka lentämisestä mitään maininnut, ruokailusta lomakohteessa vaan varoitteli, että tarkkana täytyy olla.
 
[QUOTE="aloittaja";24022907]Ok, kiitos kokemuksista :) Mistä niitä tukisukkia oikein saa?[/QUOTE]

Ite ostin prismasta, en kyllä niillä mitään tehny, oli lähinnä epämiellyttävät.. : / Mut kannattaa varuilta ostaa..

Tai siis mulla oli "lentosukat", mut sama asia.. :D
 
"alma"
Lentäessä tulee jonkin verran sätelyä, sitä samaa, mitä tulee röntgenkuvia otettaessa. Näin ainakin hammaslääkäri minulle kertoi. Asiasta en kyllä sen enempää tiedä, blondi kun olen...
Mutta ise olen lentänyt raskaana ollessani ilman mitään ongelmia.
 
..
Kunnon lentosukkia saa esim. Intrusta. Ne on pitkäikäinen tavara eli ihan hyvin voi panostaa laadukkaisiin vähän enemmän kuin Prisman tuotteisiin... Tosin voipi olla, että viikolla 15 et vielä niitä sukkia tarvitsisi ollenkaan, enemmän taitaa olla kyse siitä ajasta, kun sikiö painaa jo äidin verenkiertoa hidastavasti.

Itse olen lentänyt molemmissa raskauksissa vielä viikon 30 jälkeenkin. Ei ongelmia. Varuiksi voit ne sukat laittaa ja muistat juoda vettä tarpeeksi matkan aikana. Sen kummempia ohjeita et noin lyhyelle lennolle tarvitse.
 
"aloittaja"
[QUOTE="alma";24022938]Lentäessä tulee jonkin verran sätelyä, sitä samaa, mitä tulee röntgenkuvia otettaessa. Näin ainakin hammaslääkäri minulle kertoi. Asiasta en kyllä sen enempää tiedä, blondi kun olen...
Mutta ise olen lentänyt raskaana ollessani ilman mitään ongelmia.[/QUOTE]

:O Oho, ei sen luulisi silti mitään vaikuttavan...olisihan siitä varmaan enemmänkin sitten puhetta ja se tuotaisiin esille esim. neuvolassa? *Rauhoittelee itseään ja yrittää vakuutella, että kaikki menee hyvin* :D
 
Älä osta LENTOsukkia millä nimellä marketeissa myydään vaan TUKIsukat. Tarkoitan tämmösiä L Tukisukkia saa just Instruista ja muista semmosista. Maksaa vähän enemmän kuin lentosukat mutta on miljoona kertaa paremmat.
 
Olen lentänyt Thaimaahan (lento kesti n. 11h/suunta) rv 22 ja sieltä takaisin rv 24 eikä mitään sen kummempia ongelmia ollut. Tukisukkia käytin mennen tullen ja kaipa ne sitten jonkun verran auttoivat. Neuvolassa sekä lääkärin että terveydenhoitajan mielestä matkustaminen oli ihan ok.
 
"alma"
[QUOTE="aloittaja";24022975]:O Oho, ei sen luulisi silti mitään vaikuttavan...olisihan siitä varmaan enemmänkin sitten puhetta ja se tuotaisiin esille esim. neuvolassa? *Rauhoittelee itseään ja yrittää vakuutella, että kaikki menee hyvin* :D[/QUOTE]

Juu eiköhän se ole turvallista. Homma meni niin, että kysyin hammaslääkäriltä, onko hampaiden kuvaaminen ok, kun olin siell raskaana. Hän silloin sanoi,että kuvien ottamisessa tulee samanverran säteiyä, kun Euroopan lennolla. Lähinnä siis meinasi, ettei röntgenkuvien ottaminen ole vaarallista, mutta siihen suhtadutaan jotenkin hysteerisesti.
 

Yhteistyössä