Lenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienempää mitoitusta on varsinkin haalareiden osalta. Ostaisin itse tuon pituiselle ainakin 86cm haalarin, luultavasti jopa 92cm, niin menisi varmuudella vielä ensi keväänäkin.

No mun mielestä se ei ole mitenkään niukkaa kokoa, vaan hyivnkin samaa kuin esim. LassieTec.. Meillä 92 cm toppahaalari on ollut 3-vuotiaalla, joka oli silloin varmaan lähemmäs 95 cm mittainen, ja ihan sopiva oli. En tosin tiedä vaihteleeko ne kausittain. Ostaisin varmaankin 86 cm.Ihnottava pikkuisen olla liian isossa haalarissa.

meillä reilusti reilumman kokoisen ostaminen on kariutunut vyötäröön ja siis sen kiristämättömyyteen. Eli olis lököttänyt ku hopparilla konsanaan. Ja lisäkiristyksen asentaminen sinne ei ollut mikään helppo juttu, ainakaan siinä meidän tytön frillamallissa..
Toki siihen vaikuttaa myön nuo jalka-selkä -mittasuhteet. Tyttö mukaan sovittamaan ja ehdottomasti tietty kenkien kanssa.

Saattaa hyvikin vaihdella. Meillä n.90cm pitkä lapsi ei enää mahtunut Lennen 92cm haalariin. On kylläkin pitkäselkäinen, että sekin vaikuttaa kun eri merkkien haalarit ovat eri mallisia, niska-haaramitta jäi tuossa haalarissa lyhyeksi. Vastaavasti Lennen kaksiosaiset puvut on menneet meillä aika lailla yksi yhteen kokonsa puolensa toisen merkkisten samaa kokoa olevien pukujen kanssa.

voithan sä nettikaupasta ostaa ja sovittaa kotona. Varmaan osaa arvioida paljonko suunnilleen pitää olla kasvuvaraa. Kaupasta ostettaessa ei yleensä ole vaihtoa tai palautusta, niin musta ainakin on helpompi ostaa netisä ku saa rauhassa sovittaa kotona

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä kokoisen vk haalarin ostan n.80cm tytölle syksyksi? onko millaista kokoa verraten esim lassieen,joka on reilua kokoa?

Pienempää kokoa kuin esim Jonathan tai Reima. Viime talvena oli 105cm syksyllä olleelle pojalle 110cm talvihaalari ja oli keväällä jo kinakka. 110cm Reima meni hienosti koko talven ja uskoisin menevän vielä tämän syksyn.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Lennen-puvuissa koot pitävät hyvin paikkansa, sanoi myyjä mulle kerran. Ei siis pientä tai reilua mitoitusta, vaan oikeaa kokoa vastaavat. Ostaisin 86cm kokoisen puvun.

Just näin! Yleensä vain tottuu siihen, että on paljon kasvunvaraa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Lennen-puvuissa koot pitävät hyvin paikkansa, sanoi myyjä mulle kerran. Ei siis pientä tai reilua mitoitusta, vaan oikeaa kokoa vastaavat. Ostaisin 86cm kokoisen puvun.

Just näin! Yleensä vain tottuu siihen, että on paljon kasvunvaraa :).

Komps. Jos piku tulee vain syksyksi niin saattaisin ottaa jopa 80cm. 86cm menee keväälläkin.

Yhteistyössä