Lennänkö asunnosta ulos???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vuokraa ei ole rästissä mutta ne kävi perintä toimiston kautta ja maksoin suoraan vuokran antajalle,intrumilla on korkoa vain saatavana noista summista,mulla uusitaan vuokrasopimus tänään tuolla asuntotoimistossa kun oli määräaikainen.Lennänkö ulos jos en pysty maksaan itrumille korkoja ja sieltä tuli lappu että menee käräjille ja häätö tulee,voiko tulla jos en ole velkaa vuokran antajalle penniäkään?

Jos vuokranantaja on myynyt (siis lasku on tullut perintätoimistosta ) velan sinne instrumille, niin et voi maksaa velkaa enää vuokranantajalle, vaan olet sen vuokran velkaa nimenomaan sinne perinostoon.

Alkuperäinen kirjoittaja II:
Jos vuokranantaja on myynyt (siis lasku on tullut perintätoimistosta ) velan sinne instrumille, niin et voi maksaa velkaa enää vuokranantajalle, vaan olet sen vuokran velkaa nimenomaan sinne perinostoon.

joo mutta olen maksanut siittä huolimatta ne vuokran antajalle,intrumi on poistanut ne ja sinne on vain korot jääneet niille summille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
no luulis ettei noilla perusteilla voi häätää. toivottavasti jatkossa pystyt maksamaan vuokrasi ajoissa.

voi paska,pelottaa että lennän ulos korkosaatavien takia.joo onneks nyt saa palata työelämään jouduin oleen 3kk melkein tulottomana vähän otti päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos määräaikainen vuokrasopimus ja sinä aikana tulee vuokranmaksuongelmia niin saat varautua siihen ettei vuokrasopimusta uusita.

ne uusii sen,siittä tuli mulle lappu kotiin että tule uusimaan se ja tarkistin vielä että todella uusivat.MUTTA kalvaa voinko mä lentää kuitenkin itrumin päätöksellä ulos`????

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:
Soita sinne perintätoimistoon ja pyydä maksuaika,tai siis sovittelet ne!

en pysty maksamaan en mitenkään,saan kuukaudessa 1000e rahaa käteen,siittä menee lainalyhennys 200e,vuokraan 500e ja muihin laskuihin ja elämiseen on loppu.niille kun ei käy parin euronlyhennys vaan sano et tarvii olla ainakin 50e ja en kertaikaikkisesti siihen pysty.

Vaikeaa sanoa kun ei ole omakohtaista kokemusta. Ite olen aina maksanut vuokrat ajallaan eli ei ole niitä rästejä ollut koskaan eikä tule. Siirryin kaupungin asunnosta yksityiselle koska tää on lähempänä keskustaa ja on isompi ja kohta halvempikin kun kaupungin kolmiot. Jos mulla olisi ollut jotain vaikeuksia niin olisin kyllä käynyt puhumassa vuokranantajalle kun asuin kaupungin asunnossa muttei niitä ole ollut eikä ole tässäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Vaikeaa sanoa kun ei ole omakohtaista kokemusta. Ite olen aina maksanut vuokrat ajallaan eli ei ole niitä rästejä ollut koskaan eikä tule. Siirryin kaupungin asunnosta yksityiselle koska tää on lähempänä keskustaa ja on isompi ja kohta halvempikin kun kaupungin kolmiot. Jos mulla olisi ollut jotain vaikeuksia niin olisin kyllä käynyt puhumassa vuokranantajalle kun asuin kaupungin asunnossa muttei niitä ole ollut eikä ole tässäkään.

eipä tuo mitään auta kun täällä menee HETI se perintätoimistoon jos on yli tietyn päivän se maksu,ei ole mahdollisuutta sopia sen kävin ensimmäisenä kysymässä kun sairaslomalle jouduin.

No ainakin se häätöprosessi on pitkä, eikä sitä häätöpäätöstä mikään perintätoimisto tee, vaan käräjäoikeus!
Ja jos maksut on maksettu, niin etköhän asuntoon jäädä saa. Mekin kerran häätöuhan alla oltiin kun vuokraa oli rästiin jäänyt, emmekä olleet tajunneet hakea toimeentulotukea vaikka siihen olimme todellakin oikeutettuja, koitimme vaan minimaalisista tuloista laittaa aina jotain vuokraankin, mutta sitä jäi myös rästiin. Meidät sossu auttoi harkinnanvaraisella tuella taas sitten jaloillemme, ja otimme opiksi virheistämme!

Mutta jos häätö olisi tullut, olisi sen käsittely kestänyt ainakin 2 kuukautta. Jos olet vuokralla yksityisellä, tilanne varmaankin hankalampia, he ovat tarkempia. Mutta jos vuokranantajana isompi taho, niin etköhän tosiaan asuntoon jäädä saa!

Jos vuokranantaja on valmis uusimaan vuokrasopimuksen niin et voi saada häätöä perintätoimistolle velkaa olevista koroista.
Mutta ne ovat sitten ulosottokelpoisia ilman oikeudenpäätöstä joten kannattaa hoitaa pois.
Tsemppiä ja jätä huomioimatta nuo v*ttuiluviestit.
Jotkut ihmiset eivät vain tajua että kaikilla ei mene taloudellisesti niin hyvin että on puolen vuoden menojen verran vararahastoa.

Minä olen kanssa sitä mieltä, et ei se perintätoimisto voi sun vuokrasopimusta katkasta vastoin vuokranantajan toiveita.

Kannattaa jotenkin asia yrittää sen Justitian kanssa hoitaa, menee ulosottoon ja luottotiedot. Se on kyl paskafirma, hoitaa mm monen terveyskeskuksen perinnät, eikä kovin asiakasystävällisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
viestejä moderoitu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tasan varmasti on oikeutettu saamaan jotain tukea, jos bruttotulot on 700 kolmessa kuussa!!
en saanut,hain moneen kertaan kaikkien lappujen kanssa.Niin sanoivat että antamat tukea ja ottavat takaisin sitten taas kelan rahasta,eli ei apua pelkkää oravan pyörää annetaan ja otetaan.Jätin kyllä valituksen saa nähdä tuleeko mitään siittä,lääkkeet ovat kuukaudessa 100e ja vuokraan menee 500e sitten 200e lainalyhennys niin siinä onkin kuukauden ruokarahat:(Mutta elämä voi pahemmin enää potkia päähän,kovaksi tullut kallo.Nyt lähteä valmistautumaan iltavuoroon..huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Onko se ap vaikeaa maksaa vuokraa? Luulitko voivasi elää ilmaiseksi?

vitt*a sä siellä mulkutat idiootti,millä sä maksat vuokran jos et 3kk saa rahaa muutakuin 700e?sä varmaan annat värkkiä sen eestä niinkö?
en saa asumistukee enkä sossusta,en tiedä miksi! sain sairaslomarahaa 3kk aikana ja ne meni lääkkeisiin ja vuokraan mitä jäi.
mutta toivotaan ettei pihalle lennä:(

Ja tasan varmasti on oikeutettu saamaan jotain tukea, jos bruttotulot on 700 kolmessa kuussa!!
en saanut,hain moneen kertaan kaikkien lappujen kanssa.Niin sanoivat että antamat tukea ja ottavat takaisin sitten taas kelan rahasta,eli ei apua pelkkää oravan pyörää annetaan ja otetaan.Jätin kyllä valituksen saa nähdä tuleeko mitään siittä,lääkkeet ovat kuukaudessa 100e ja vuokraan menee 500e sitten 200e lainalyhennys niin siinä onkin kuukauden ruokarahat:(Mutta elämä voi pahemmin enää potkia päähän,kovaksi tullut kallo.Nyt lähteä valmistautumaan iltavuoroon..huoh.

Onko sulla lapsia vai oletko yksinäinen ihminen?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Onko se ap vaikeaa maksaa vuokraa? Luulitko voivasi elää ilmaiseksi?

vitt*a sä siellä mulkutat idiootti,millä sä maksat vuokran jos et 3kk saa rahaa muutakuin 700e?sä varmaan annat värkkiä sen eestä niinkö?
en saa asumistukee enkä sossusta,en tiedä miksi! sain sairaslomarahaa 3kk aikana ja ne meni lääkkeisiin ja vuokraan mitä jäi.
mutta toivotaan ettei pihalle lennä:(

Onko sulla lapsia vai oletko yksinäinen ihminen?
olen yksin,raskaana nyt 5kuukaudella.

ei sua mihinkään potkita. perintätoimisto ei milläänlailla kuulu yhteen sun vuokranantajankanssa,joka on rahansa saanut. itselläni meni kanssa vuokra intrum justitiaan ku siitä oli osa maksamatta. ja samanlailla maksoin sen suoraan vuokranantajalle ja myöhemmin perintäkulut intrumiin. eli ole huoleti vain.

Yhteistyössä