Lenkkarit hankaavat kantapäät/akillekset rakoille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääähhhhhq
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äääähhhhhq

Vieras
Siis merkistä riippumatta kaikki juoksukengät, joita olen käyttänyt tekevät rakot. Pahimmillaan (tai ostajan kannalta parhaimmillaan) hankaavat jo kaupassa sovittaessa. Hermot menee kun lenkillä voi käydä tyyliin vain jossain Eccon nahkaisissa kävelykengissä, mitkä ovat olleet parhaimman tuntuiset jalassa mutta juoksemisen tai kävelylenkin kannalta ei ehkä kaikista optimaalein ratkaisu.

Kalliiksi tulee kun saa pelleillä rakkolaastareiden kanssa puhumattakaan siitä, kuinka monet lenkkarit ovat käyttämättöminä kaapissa kun hankaavat niin pahasti.

Oletko ostanut kenkäsi osaavilta kauppiailta? Jääkö varpaille liikkumatilaa vai ei? Rakot tulevat ilmeisesti siitä, että kantapää pääsee liikkumaan liian paljon. Voit kokeilla tehdä vielä yhdet reiät kenkiin, jotta saisit kengät ylempää kiinni tai sitten kokeilla lukkonauhoitusta.

Olen ostanut kengät urheiluliikkeestä myyjän opastuksella. Kantapää ei tunnu liikkuvaan juuri lainkaan. Eli kengät eivät "hölsky" jalassa. Itse mietin sitä, josko kengät ovatkin liian napakat ja liikkumavaraa jaloille on liian vähän. Seuraava koko vain on tuntunut sitten taas liian isolta ja numeroa pienempi koko taas puristaa.

Mulla on käynyt noin nimenomaan silloin kun lenkkarit ovat liian pienet. Täytyy kuitenkin muistaa, että jalka usein vähän turpoaa lenkin aikana, ja liikkeessä sovittaessa jalka on taas normaalitilassa eli vähän pienempi.

Juoksukengissä pitää olla kärjessä hiukan väljää, noin 0,5-1 cm. Ne ei siis saa olla niin, että varpaat on päässä. Seuraavaksi kokeilisin sitten yksilöllisiä pohjallisia tai noita kantapehmusteita tms. Kenkämalleissa on eroja, mm lestin leveydessä ja kannan korkaudessa. Voit myös laittaa valmiiksi rakkolaastarin suojaamaan kantapäätäsi.

Eli jos ei muuten löydy sopivia, niin mene fysioterapeutille, joka on erikoistunut jalkoihin, hän katsoo pohjallisten tms tarpeen. Mutta jos jo kuapassa hankaa, on varmaan väärä koko.

Mutta jos jo kuapassa hankaa, on varmaan väärä koko.

Ei välttämättä ole väärä koko, mutta väärä malli. Omaan jalkaani sopivat kunnolla vain tietyn valmistajan leveälestinen malli, mies päätyy aina ostamaan yhtä toista tiettyä merkkiä, koska se on taas hänen jalkaansa sopiva. Pojalla on kahta eri merkkiä aina kengät jne. Sen oman mallin löytäminen ei ole aina helppoa.

Mulla oli ennen sama ongelma. Ja nyt jälkeen ymmärrän, että ostin aina liian pienet kengät.

Yks kikka on laittaa ilmastointiteippiä hankauskohtiin ennen lenkkiä, ei tuu rakkoja.

Yhteistyössä