Lenkkareiden koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päättämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päättämätön

Vieras
Onko teidän lapsilla lenkkareiden koko sama kuin muissakin kengissä?

Meidän pojan jalka on nyt kokoa 21, mutta ostin hänelle Kangaroosin lenkkarit kokoa 22. En tiedä onko kengät pientä kokoa, mutta noihin ei jää kuin sentti tilaa eli nyt ovat sopivat. Koossa 23 jää se 1½ senttiä. Tässä siis pähkäilen kummat kannattaa ottaa? Varsinaista kasvunvaraahan ei talvea vasten tarvi, sillä tuskin kengät muutenkaan enää keväällä mahtuvat pojan jalkaan, toisaalta itse ainakin joudun lenkkitossuissa aina ottamaan numeroa suuremman koon, miten on lasten lenkkareiden laita?

Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan.

Mä hankin "vauvalle" talvilenkkarit ja kokoa 22..Normaalisti koko olisi 21. Koko 22 on aina muuten liian iso, mutta nää on kuin hanska kädessä, tosi hyvät!
Ehkä lenkkareissa on tosiaan toi yhden koon isompi juttu..

Ei nyt vauvasta ole kyse, mutta kuitenkin lapsista ja lenkkareista yleensä. Olen huomannut (kun 4 ja 6 vuotiaille lenkkareita kesällä ostin) että lenkkareitten koko numerot näyttää aina ihan jotain muuta kuin muiden kenkien. Kumpparit ja muut kengät kokoa 27-28 ja lenkkareista piti ottaa koot 30.
Nuorimmalle ei vielä lenkkareita ole ostettu, tavalliset ensiaskel kengät kokoa 22 ja kesä sandaalit oli taas kokoa 20. Kumpparit kokoa 21.
Että yleensäkkin koot vaihtelee ihan kenkien mukaan.

Ap: sinuna ottaisin koon 23, kun siinä on se 1,5cm. Mahtuu paremmin jalka liikkumaan eikä ihan heti pieneksi jää.

Yhteistyössä