Lempityösi?

  • Viestiketjun aloittaja "Ulla"
  • Ensimmäinen viesti
"Ulla"
1. Mikä on ollut ihanin työsi mitä olet tehnyt tai teet juuri tällä hetkellä? Hyvät puolet ja huonot jos on? Palkka?

2. Mikä on ollut kamalin työsi mitä olet tehnyt? Mikä siinä kamalaa? Oliko mitään hyvää?

3. Miksi kouluttaisit itsesi jos voisit nyt päättää vai olisitko kouluttamatta enää?
 
1. Teen huipputyötä nyt. Olen sairaanhoitaja. Mielenkiintoinen työ. Kiire on inhottavaa. Palkka saisi olla parempi.

2. Elektroniikka -tehtaassa. Kamalaa. Yksitoikkoinen urakkatyö, hirveä meteli ja haju. Raskasta 3-vuorotyötä. Nytkin on sh:n työt 3-vuoroa, mutta aivan erilaista kuitenkin.

3. Olen unelmatyössä, ei tarvi kouluttautua.
 
IhanaValo
No miulla ei ole vielä kokemusta "oikeista töistä" kun vaan harjotteluissa oon ollut..mut kyl mielenkiintoisin paikka on tää missä nyt oon, eli kirjasto. Epämiellyttävintä paikkaa en taida osata sanoa..ehkä pieni kyläkauppa, jossa piti tehdä ihan kaikenlaisia hommia. Niistä ällöintä ehkä jauhelihakoneen (vai mikä sen koneen nimi onkaan) puhdistus.
Joksikin pitäis kouluttautua, kun vaan tietäis mikä miusta vois tulla.
 
"Kuukkeli"
1. Graafisen suunnittelijan työ (yrittäjänä) on tosi antoisaa ja itsenäistä - teen sitä tällä hetkellä ja varmaan pitkälle tulevaisuuteen.
2. Karmivin työ on ollut hotellisiivoojan työ joskus nuorena - olin toki aika kokematonkin kaikin puolin.
3. Teen juuri sitä työtä mitä haluan tehdä. En haaveile mistään muusta.
 
1. Ihanin työ oli hoitaa lasta pienestä vauvasta melkein koululaiseen asti, tykkäsin
hoitaa työnantajan lasta ja kotia, ihana, reilu ja mukava työnantaja, palkka oli huonointa, palkka oli n 1000 tai 900 e kk.

2. Ensimmäinen työ, hoidin useita lapsia perheen kotona, työ oli rankkaa, tekemistä paljon ja useita lapsia, olin todella väsynyt ja selkä kipeä joka ikinen päivä töiden jälkeen.

3. -
 
"vieras"
1. Ihanin työ on se, jota teen nyt eli yläkoulun opettaja (kielet). Tykkään oppilaista, tykkään työyhteisöstä ja työajoista. Ei mitään negatiivista sanottavaa.
2. Työ kaupan kassalla opiskeluaikoina. Huoh. Huonot työajat, palkka ei kaksinen, mutta oli siinä hyvääkin, tykkään aspasta ja työkavereista!
3. Lisäisin kielivalikoimaani tai sitten voisin jopa opiskella erityisopettajan pätevyyden! Suunnitelmissa on =)
 
"minttu"
1. Mikä on ollut ihanin työsi mitä olet tehnyt tai teet juuri tällä hetkellä? Hyvät puolet ja huonot jos on? Palkka?

Vapaa toimittaja. Ihaninta vapaus, kirjoittaminen, itsenäisyys. Palkka vaihtelee.

2. Mikä on ollut kamalin työsi mitä olet tehnyt? Mikä siinä kamalaa? Oliko mitään hyvää?

Asiakaspalvelutöissä inhottavinta on ollut kusipäiset asiakkaat. Kahvilassa oli ällöttävää siivota sikailevien asiakkaiden jälkiä. Myös kiire ja se, ettei saanut yhtään istua, ärsytti.

3. Miksi kouluttaisit itsesi jos voisit nyt päättää vai olisitko kouluttamatta enää?

Kouluttaudun parhaillaan.
 
1. Kuopiossa asuessa olin etnokaupassa töissä ja olin vastuussa ite koko kaupasta. Vaikka asiakaskunta oli pientä mutta se oli kun ois ollu vanhan ajan kyläkaupassa töissä :heart: Sen jälkeen ku lopetin ni asiakkaat tuli kadulla vastaan ja jäivät juttelemaan ja kiittelivät :)

2. Eräässä tarhassa työskentely työmarkkinatuella. Vanhemmat tarhatätit kohteli ku kuramattoa ja antovat lapsien heitellä isoilla kivillä suoraan niskaan puuttumatta siihen ja en ois saanu komentaa. Positiivista oli kun sain erään muka hankalan lapsen heräämään iloisesti nauraen ja toimimaan ryhmässä kuten muutkin (ja siitäkös ei tykätty ku se lapsi oli muille muka kiukkunen mut mulle ei )

3. Kyl mie lähtisin "kakku - kalleks" eli hoitaisin ne lentokone-asentajan koulutukset loppuun
 
1. No periaatteessa työni "IT"-alalla on kyllä ihan oikeaa. Täydellisyys toki vaihtelee suhdanteista ja projekteista - ei tämä nyt ole aina ollut yhtä ruusuntuoksua, mutta hyviä hetkiä löytyy paljon. Miinusta on toki alan herkkyys suhdanteihin, plussaa on riittävän laajat mahdollisuudet tehdä sitä, mikä tuntuu kiinnostavalta. Toki juuri nyt ollaan kyllä siinä matalasuhdanteessa ja se ei ole työntekijän etu. Palkka ei kai koskaan ole riittävä, mutta keskipalkkoihin nähden se on hyvä.

2. En ole tehnyt koskaan kamalaa työtä ellei nyt TET-jaksoa päiväkodissa sellaiseksi lasketa :D Eikä se nyt kamalaa ollut, mutta tiesin kyllä heti että tälle alalle en koskaan ryhdy.

3. Elämä on jatkuvaa kouluttautumista, mutta en tarvitse mitään uutta tutkintoa. Joskus saatan jatkaa jatko-opintoja tekniikan tohtoriksi, mutta vielä ei ole mitään vapaa-ajan ongelmia. Nyt tyydyn yksittäisiin kursseihin.
 
"poikia3"
1. No periaatteessa työni "IT"-alalla on kyllä ihan oikeaa. Täydellisyys toki vaihtelee suhdanteista ja projekteista - ei tämä nyt ole aina ollut yhtä ruusuntuoksua, mutta hyviä hetkiä löytyy paljon. Miinusta on toki alan herkkyys suhdanteihin, plussaa on riittävän laajat mahdollisuudet tehdä sitä, mikä tuntuu kiinnostavalta. Toki juuri nyt ollaan kyllä siinä matalasuhdanteessa ja se ei ole työntekijän etu. Palkka ei kai koskaan ole riittävä, mutta keskipalkkoihin nähden se on hyvä.

2. En ole tehnyt koskaan kamalaa työtä ellei nyt TET-jaksoa päiväkodissa sellaiseksi lasketa :D Eikä se nyt kamalaa ollut, mutta tiesin kyllä heti että tälle alalle en koskaan ryhdy.

3. Elämä on jatkuvaa kouluttautumista, mutta en tarvitse mitään uutta tutkintoa. Joskus saatan jatkaa jatko-opintoja tekniikan tohtoriksi, mutta vielä ei ole mitään vapaa-ajan ongelmia. Nyt tyydyn yksittäisiin kursseihin.
Mä voisin peesailla tätä kirjoitusta melko täysiä. Tykkään työstäni it-alalla paljon, välillä vastaan tulee paskamaisia nakkeja, joita ei välittäisi tehdä lainkaan. Kun suhdanteet ovat hyvät, hemmotellaan ja saa vaikka mitä ylimääräistä, kun suhdanteet ovat huonot porukkaa pistetään vierestä pihalle. Kun työporukka on oikea ja toisiaan tukeva ja huumori kukkii, viihdyn tosi hyvin. Ja palkka on mielestäni kyllä ihan hyvä.

2. Paskamaisin duuni on ollut lukion jälkeen kesätyö päiväkodin pienten ryhmässä. Mietin kovasti miksi näin, ja tulin siihen tulokseen, että kun kokemus noin pienistä lapsista oli silloin nolla, homma oli raskasta ja vaikeaa - esim. vaipanvaihdosta ei juuri tainnut olla kokemusta. Nyt tuokin homma varmaan sujuisi paremmin, muttei ole mulle tarpeeksi haastavaa.

3. Ehkä joku päivä vielä opiskelen, tällä hetkellä elätän kuitenkin perhettäni.
 
originaali
Aika moni on pitänyt vähiten lastentarhassa tai lasten päiväkodissa työskentelystä. Olisi vielä hienoa saada lisää vastauksia kun nämä ovat todella mielenkiintoisia lukea. Itse mietin alan vaihtoa enkä tiedä mihin työhön haluaisin.
 
1. Mikä on ollut ihanin työsi mitä olet tehnyt tai teet juuri tällä hetkellä? Hyvät puolet ja huonot jos on? Palkka?

Teen tällä hetkellä lastentarhanopettajan töitä päiväkodissa ja tykkään työstäni. :) Työn hyvät puolet liittyvät siihen arkeen lasten kanssa, lasten aitouteen ja touhukkuuteen. Huonot puolet puolestaan liittyvät siihen, ettei resurssien puolesta ole mahdollista tarjota niin hyvää päivähoitoa kuin tahtoisi. Kiire ja turha hössötys kun jäisi työstä pois, niin se olisi jo parempaan suuntaan.. Ja sijaisia palkattaisiin helpommin. Nyt kun on palaveria palaverin päälle ja tietokonehommat (nyt olen lomalla) pitää hoitaa työajalla jne., tämä kaikki on pois siitä perushoidollisesta työstä. Palkassa ei kehumista..

2. Mikä on ollut kamalin työsi mitä olet tehnyt? Mikä siinä kamalaa? Oliko mitään hyvää?

Kamalinta oli ehkä teininä mansikanpoiminta.. Nuorena kouluttauduin jostain ihmeen syystä hammashoitajaksi, sitä työtä en ole tehnyt työharjoittelua lukuunottamatta päivääkään. Enkä tule tekemään.

3. Miksi kouluttaisit itsesi jos voisit nyt päättää vai olisitko kouluttamatta enää?

Tämä nykyinen on kyllä ihan hyvä. Jatkokoulutusmahdollisuudet ovat yliopiston puolella vielä auki, eli ikinä ei voi sanoa etten jossain vaiheessa palaisi opiskelujen pariin.. Jos aikamatkustaisin takaisin ysiluokalle, valitsisin kyllä aivan eri suunnan opinnoilleni mitä silloin aikanaan. Hakeutuisin johonkin taide- tai käsityöalalle, tuolloin ei kotoa annettu tätä mahdollisuutta..
 
alkupe
Hyvä, että tykkäät lastentarhassatyöskentelystä. Haluaisin kysyä, että mikä on syy miksi et tekisi hammashoitajan työtä enää? Kannattaako siihen kouluttautua jos niska-hartiavaivoja eli rasittaakohan enemmän kuin toimistotyö siis selkää ja hartioita? Mikä taidealan työ kiinnostaisi sua jos olisit kouluttautunut siihen? Sulla hyvä ja kattava vastaus:)
 

Yhteistyössä