Lempituote - kokemuksia yrityksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilasin Lempituotteelta vaunuverhon, enkä koskaan saanut sitä. Tuote on tilattu ja maksettu jo marraskuussa, eikä vieläkään ole saapunut. Myös yhteydenpito yritykseen on haastavaa, koska viesteihinkään ei vastata. Onko muilla kokemuksia kyseisestä firmasta?

Tilasin Lempituotteelta vaunuverhon, enkä koskaan saanut sitä. Tuote on tilattu ja maksettu jo marraskuussa, eikä vieläkään ole saapunut. Myös yhteydenpito yritykseen on haastavaa, koska viesteihinkään ei vastata. Onko muilla kokemuksia kyseisestä firmasta?

Ootko saanut tuotetta edelleenkään?

Mä maksoin tilaukseni 14.1. Tähän asti yrityksestä vastailtiin sposteihini aina kahden päivän sisään. Maksun jälkeen kyselin toimitusaikaa, niin siihen en enää vastausta saanutkaan. 3viikkoa meni, jona aikana kyselin asiaa spostilla, puhelimitse, whatsappilla ja tekstiviestillä, kunnes lopulta sain vastauksen, että tilaukseni lähtee ompelijalle ja valmistuu kyseisen viikon aikana.
Seuraavalla viikolla minulta kysyttiin osoitetietoja, joiden jälkeen meni 2,5 viikkoa ennenkuin tilaus oli perillä.
Aivan käsittämättömän huonoa palvelua, en voi suositella kenellekkään. Toimitusaikaa kysellessäni sain yrittäjältä kerran vastauksen, että hän on lomalla ja tarkistaa asian kun palailee. Instagrammista näin, että hän oli vaan lyhyellä lomalla, mutta vastausta ei kuulunut koskaan.

Lopussa kun kyselin onkohan tuotteet lähetetty, sain viestin jossa pahoiteltiin hlökunnan sairasteluja. Liekö kaikki 5viikkoa niin huonossa kunnossa, että kukaan ei pystynyt viesteihin vastaamaan.
Ihmettelen suuresti kyseisen yrityksen toimintaa.

Minullakin on huonoja kokemuksia kyseisestä yrityksestä.

Tilasin Lempituotteelta helmikuussa Baby Björn -sitteriin päällisen Facebookin yksityisviestillä. Päällisen saavuttua kävi ilmi, ettei päällinen sopinut sitteriimme (reilu vuoden vanha Baby Björn soft balance), vaikkayritys mainostaa, että päälliset soveltuvat kaikkiin BB balaceihin. Ilmoitin asiasta heti fb-viestillä. Vastaukseksi sain kysymyksen; Mistä kohtaa päällinen ei istu? Vastaaja kertoi myös, että heidän sitteriinsä päällinen oli sopinut ja että kaikki BB-sitterien rungot ovat samaa mallia. Lupasin lähettää selventäviä kuvia seuraavana päivänä.

Kuvien lähettämisen jälkeen en enää saanut vastausta kysymykseeni, kuinka asiassa edetään. Otin yhteyttä fb-viestillä ja sähköpostitse.

Kerran opiskelijaksi esittäytynyt henkilö laittoi minulle fb:ssa viestiä, sillä olin kommentoinut reklamaatiosta heidän julkaisemansa kuvan alle. Tällöin opiskelija selitti, että yrittäjä on sairaan lapsen kanssa pois töistä, mutta lupasi muistuttaa yrittäjää reklamaatiostani alkuviikosta.

Kommenttini fb-kuvasta poistettiin ja minut myös poistettiin yrityksen fb-ryhmästä. Koskaan en saanut yrittäjältä vastausta reklamaatiooni ja rahani menivät hukkaan. En missään nimessä suosittele Lempituotetta kenellekään.

Myös minulla huono kokemus kyseisestä firmasta. Tilasin bb sitterin päällisen, jonka saamisessa kesti useita viikkoja. Kahden viikon käytönjälkeen haaraosan kiinnike hajosi toiselta puolelta. Laitoin asiasta heti viestin, joka kyllä oli luettu mutta minulle ei mitään vastattu. Nyt 3 kk myöhemmin kun laitoin pitkän avautumisviestin asiasta, minulle vastattiin ja pahoiteltiin kuinka viestini on jäänyt huomaamatta (vaikka näin että se oli kyllä luettu). Muutaman päivän viiveillä sain vastauksia nyt asiaan ja sitterin päällinen on lähetetty korjattavaksi. Odotan todella jännityksellä milloin saan sen takaisin ja missä kunnossa....
Mutta tämän episodin perusteella en kyseistä firmaa suosittelisi

Täällä myös huonoja kokemuksia. Tuotteet oon maksanut huhtikuussa ja vieläkään en ole niitä saanut. Viesteihin vastataan kyllä, mut kaikille samat vastaukset. Hauskinta tässä on, että yrityksen fb sivuilla ei ole yhtään negatiivista viestiä kuvien alla. Ne siis poistetaan :D

Miten tästä sais tietoa laajemmasti, että ihmiset ei menis lankaan?

Täällä myös kokemusta, tilasin tuotteet maaliskuun alussa 2019 ja maksoin myös. Lupailtiin toimitus toukokuulle. Ei kuulunut mitään kysyin kesäkuussa missä mahtaa tuotteeni matkata, kerrottiin että kangas oli saapunut vasta postin mukana. Tällöin kyseltiin yksityiskohtia tuotteille mutta työn tekemisestä ei kerrottu mitään. Odotin elokuun alkuun kunnes kyselin tuotteiden perään jälleen, että kauan meinaa vielä mennä? ilmoitus oli 10pv myöhemmin kysymisestä että tuotteet ovat ennakkotilausten kanssa tuotannossa!!!?? Että piakkoin valmiita. En tiennyt tälläisestä mitään, minulle luvattiin toukokuussa valmiit tuotteet. Huomasin sitten että yhden tuotteen kokoa ei oltu selvitetty , kysymystä tietenkin perään.(tämänkin selvitykseen meni 5 päivää.)
Välissä laitoin viestiä monesta eri paikasta , kun ei viesteihini tahdottu vastata kohtuullisessa ajassa (vuorokauden sisään) laitoin viestiä whatsapp , sähköposti ja fecebook messengerin kautta.
Whatsapin kautta sain kiinni firman omistajan mutta hän ei tiedä asiastani mitään koska on sairaslomalla. Ja totesi toisen henkilön vastaavan varmasti viestiin työaikansa puitteissa. Tässä vaiheessa ilmoitin rikosilmoituksen tekemisestä tai kuluttaja asiamiehellä ilmoittamisesta. Ja lähestyin vielä tämän jälkeen että jos et tiedä mistä on kyse ota asiasta selvää. (Jos omistaisin firman, haluaisin olla perillä mitä siellä tapahtuu vaikka kuinka olisin sairaslomalla, minun firma, jos joku ei osaa pyörittää pistäisin eteenpäin ja etsisin sellaisen joka osaa.)
Sain vastauksen 5 päivää sen jälkeen kun kyselin oikeaa kokoa ja lupasivat hyvityksen pitkästä odotuksesta joka jo oli yli 5kk tähän mennessä. Pohdin jo odotellessa että mahtuuko mikään tuote enää päälle. Selvittelyjä meni vielä syyskuun alkuun, asiakaspalvelusta ei tietoakaan, tuntui siltä kokoajan. Olisin ollut iloinen jos REHELLISESTI alusta saakka mulle oltais infottu asioista. Mikä on aikataulu, jos on ongelmia niistä voisi kertoa rehellisesti!
Ihan läpinäkyvyyttä koko hommaan. Sain tuotteeni 12.9.2019 tilasin tuotteet yli puoli vuotta sitten! Enkä täysin ole tyytyväinen tuotteisiin, kuminauhat eivät juurikaan jousta, joudun siis vielä purku hommiin ja reklamoimaan.

Älkää vaan kukaan tilatko mitään ko. firmasta! Itse olen tilannut ja maksanut suhteellisen arvokkaat tuotteet syksyllä, mitä en ole edelleenkään saanut. Fb-sivut on poistunut, eivätkä he yrityksistä huolimatta vastaa sähköpostin, Instagramin tai Whatsappin kautta laitettuihin viesteihin. Olen ollut kuluttajaneuvontaan yhteydessä, eivätkä hekään saaneet yritykseltä vastausta. Nyt olen laittanut pyynnön kuluttajariitalautakuntaan, mutta saa nähdä, tuleeko sen kautta selvyyttä asiaan. Nyt pitkästä aikaa yrityksen Instagram-sivuilla oli päivitetty poistomyyntiin tuotteita, mutta toivottavasti kukaan ei erehdy sieltä mitään tilaamaan! :/