lempinimet, miksi pitää väkisin sellaienn olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
siis kun tuntuu et pitäis väkisin keksiä joku lempinimi lapselle.. eikös lempinimet oo parhaita silloin kun ne tulee jonkun sattuman kautta...? siis esim iso sisko/veli kutsuu jollain nimellä, lapsi itse etc.
mulla henk koht paloi pinna kun anoppi sanoi lapsen nimen kuultuaan et siit tulee sitten se ja se, lapsi oli silloin 1kk ikäinen... ja siis lapsella on ollut monia hellittely nimiä ja ihan oikeaa nimeä on käytetty siihen asti kunnes itse se sen lempinimen keksi, vahingossa :D mutta anoppi on nyt visusti pitänyt kantansa että lasta kutsutaan sillä lempinimellä minkä hän silloin aikoinaan päätti.. :headwall:

Minusta lempinimet ovat ihan älyttömiä ja niistä on sit vaikeaa päästä aikuisena eroon! Onpa kiva olla aikuisenakin joku "herran terttu" kun lapsena oma nimi oli niin pitkä ja vaikea, että luonnostaan se lyheni lempinimeksi. :headwall:

Lapselle sellainen nimi, että sitä voi aina käyttää niin ei tartte mitään typeriä lempinimiä!

jos on annettu nimi, niin sillä nimellä kutsuttakoon. Eli lempinimet on turhia ja monesti aivan hirveitä.

Esim tutulla poika on Aleksi. Kertaakaan ei ole äiti sillä nimellä poikaa kutsunut. Aina on vain Allu. Yök!
Tai pieni poika nimeltä Tuomas on aina Tumppi tai Tumppu!!! Ei tuollainen lempinimi sovi mun mielestä pikkupojalle. Tupakantumppi tai tumputtamisen mieleen tuova sana Tumppu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta lempinimet ovat ihan älyttömiä ja niistä on sit vaikeaa päästä aikuisena eroon! Onpa kiva olla aikuisenakin joku "herran terttu" kun lapsena oma nimi oli niin pitkä ja vaikea, että luonnostaan se lyheni lempinimeksi. :headwall:

Lapselle sellainen nimi, että sitä voi aina käyttää niin ei tartte mitään typeriä lempinimiä!

Mulla on sellanen "tosi kiva" lempinimi jolla mun äidin puolelta sukulaiset mua vallan sanoo. Teininä se ahdisti nyt ei enään. Ja se on tullut siitä kun mun vuoden vanhempi veli ei osannut sanoa mun nimeä kunnolla. :D

Kuumimmat

Yhteistyössä