Lempilomakohteesi Välimerellä?

Kerro suosikkipaikastasi!

Me etsitään jotain mukavaa, suhteellisen rauhallista pikkukaupunkia, johon lähteä jossain vaiheessa haahuilemaan viikoksi. Tarkoitus olisi mennä joko huoneistohotelliin tai mahdollisuuksien mukaan vuokrata huvila/asunto. Kerro ihmeessä, jos olet käynyt jossain superkivassa paikassa. :)

"vieras"
Kreeta ja Hanian kaupunki. Puhdasta, turvallista, hyvät rannat, tosi hyvää ruokaa ja ystävällisiä ihmisiä.

Kreetalla on käyty kahdesti, Plataniaksessa ja Agii Apostolissa. Molemmista lyhyt matka Hanian kaupunkiin. Mahdollisuus vuokrata auto ja tutkia Kreetaa ominpäin. Pieniä kyliä, ja isompaa kaupunkiakin tarjolla.

Kreeta, mutta en oo muualla käynytkään. Ruoka hyvää, paljon nähtävää ja maltaan verrattuna puhtaat rannat, muistin just että oon käyny siäkin. Ihmisetkin ehkä mukavampia kun siellä. Maltalla paremmat ostosmahdollisuudet.

"vieras"
Kreikan Parga.

https://www.google.fi/search?hl=fi&q=parga&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.43828540,d.bGE&biw=1366&bih=650&wrapid=tlif136353810716410&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=xvBFUby5G-ni4QTFrICQDA

"vieras"
Malaga on minun suosikkini. Eihän se suomalaisittain ihan pikkukaupunki ole, mutta mukavan pieni kuitenkin. Löytyy niin rantaelämää, kuin vanha kaupunki, kulttuuria, upea katedrali ja loistavat shoppailumahdollisuudet. Picasson synnyinkaupunki. Loistava junayhteys naapurikaupunkeihin ja kun vuokraa auton pääsee tutustumaan ihaniin pikku vuoristokyliin. Espanjalainen ruoka on maailman parasta!

"vieras"
Mä oon tykännyt Rhodoksen Ixiasta, joka on tosi pieni paikka, mutta lyhyen taksimatkan päässä Rhodoksen kaupungista. Kreeta myös kiva eikä Mallorcassakaan vikaa ole. :) Olispa ihanaa lähteä etelään!

"vieras"
Mallorcan pohjoisosassa on kivoja kohteita myös, meillä oli villa vuokralla Pollencassa, ei ihan rannalla (mutta villassa uima-allas luonnollisesti), vuokraautoa tarvitsee, mutta 10 km säteellä ihania rantoja (mm Port de Pollenca ja Cala Sant Vincent).

https://www.google.fi/search?hl=fi&q=Cala+Sant+Vicen%C3%A7,+Espanja&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.43828540,d.bGE&biw=1366&bih=650&wrapid=tlif136353810716410&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=li

Taormina on idyllinen, uskomattoman kaunis...Kapeita katuja ja kujia, pittoreskia... Näistä nyt täällä mainituista paikoista ehdottomasti kaunein. On sekä luontoa, että kaupunkimaisuutta... Mutta sinne kannattaa kai mennä aika pian, ei missään nimessä kesällä, eikä ainakaan elokuussa, on nimittäin helvetin kuuma :snotty: Joku mainitsi Pargan - on myös tosi idyllinen, mutta hyvin pieni paikka. Lähimaastossa on aika vähän mitään nähtävää, mutta on kaunista...! Rethymnonkin on ihan ok., joskin ehkä vähän tylsä...No, makuasia...:xmas:

Muokkausta: oma suosikki on kyllä Venetsia....unenomainen tunnelma, ei autoja missään <3 Mutta ei taida olla sitä mitä haet nyt... Italian Rimini ja Riccione on helposti hallittavia melko pieniä paikkoja, mutta pidin niitä tylsinä - ei ollut mitään "kunnon historiaa".

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä