Lemmikkikoiran tuhkaa luultiin huumeeksi, poliisi ratsatsi perheen kodin (hyvä sossu ja poliisi)

Toki hienoa, että epäilyistä otetaan selvää...mutta mitä helvettiä ne Turun sossut oikeen tekee...repii ihmisten NIITEILLÄ ja TEIPILLÄ suljettuja rasioita auki :headwall: Toivottavasti sossutantaa saa jonkinmoisen syytteen toiminnastaan.

Mä yleisestiottaen olen sitä mieltä, että sossu tekee hiton hyvää työtä, mutta näemmä sinne joukkoon mahtuu totaali idarityöntekijöitäkin.

Lemmikkikoiran tuhkaa luutiin huumeeksi - poliisi ratsasi kodin | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Lemmikkikoiran tuhkaa luultiin huumeeksi

Keskiviikko 2.11.2011 klo 07.02

Poliisit ratsasivat perheen kodin oudon vihjeen perusteella.
LOUKATTU - Tässä auki revityssä enkelirasiassa oli Fidon tuhkaa, ei mitään huumetta, hämeenlinnalaisäiti kertoo.Poliisin mukaan naisella ei ole huumemenneisyyttä.
LOUKATTU - Tässä auki revityssä enkelirasiassa oli Fidon tuhkaa, ei mitään huumetta, hämeenlinnalaisäiti kertoo.Poliisin mukaan naisella ei ole huumemenneisyyttä. (ESKO TUOVINEN)
LUE MYÖS

Poliisi pahoittelee tuhkatapausta

- Olo on yhä tyrmistynyt ja loukkaantunut!

Hämeenlinnalainen yksinhuoltajaäiti koki elämänsä järkytyksen palattuaan kotiin työasioilta viime perjantaina: koko asunto oli pengottu ja myllätty perinpohjaisesti.

- Laatikot oli auki, huonekaluja siirrelty sängystä lähtien. Kaikki oli käyty läpi poikien vaippoja myöten, äiti kertoo.

Pian paljastui, että penkojat olivat olleet poliiseja.

Repi rasian

Sosiaaliviraston järjestämä tuttu lastenhoitaja oli ollut kotona 1- ja 2-vuotiaiden lasten kanssa sillä aikaa, kun äiti oli hoitamassa tärkeitä asioita Turussa.

Poliisit tulivat tuona aikana asuntoon hoitajan soiton perusteella.

Hoitaja oli alkanut jostain syystä tutkia äidin tavaroita. Hän oli nähnyt makuuhuoneen koristehyllyssä pienen muovisen enkelirasian, joka oli suljettu niiteillä ja teipillä.

Hoitaja oli repinyt teipit ja niitit auki, avannut kannen ja nähnyt sisällä muovipussin täynnä vaaleaa pulveria.

- Hän luuli jauhetta huumausaineeksi ja soitti sosiaaliviranomaisille, äiti kertoo.

Poliisit veivät

Huumeeksi luultu jauhe oli kuitenkin perheen lemmikin, viisi vuotta sitten kuolleen bison havanese -koiran tuhkaa. Äiti oli halunnut säilyttää rakkaan Fidon muiston tuossa rasiassa.

Poliisit olivat vieneet tuhkan mukanaan analysoitavaksi.

- Koirankin muisto häpäistiin, äiti sanoo.

Lastenhoitaja suostui lopulta myöntämään, että hän oli ilmoittanut epäilyistään sosiaaliviranomaisille.

Järkyttynyt äiti soitti poliisille kysyäkseen tapahtuneesta. Hänelle ilmoitettiin, että kyseessä ei enää ole rikosepäily.

Äiti teki maanantaina rikosilmoituksen lastenhoitajan edesottamuksesta.

- Vieraat ihmiset ovat penkoneet kotini. Miten tällaiseen voidaan ryhtyä selkäni takana? Minua ei kutsuttu paikalle, eikä tästä edes ilmoitettu minulle, hän hämmästelee.

RISTO KUNNAS
 
"vieras"
Pari viikkoa sitten poliisi sai huomautuksen oikeuskanslerilta lainvastaisesta toiminnasa kun kotietsinnän kohteet eivät saaneet olla paikalla kotietsinnän aikana, mut poliisi jatkaa silti lainvastaista linjaa. Nähtävästi poliisit saavat elää kuin siat pellossa!
 
Sehän nyt on ollut tiedossa jo pitkään että poliisit saa tehdä mitä vaan eikä siihen puututa.
Sen sijaan ihmettelen hoitajan toimintaa. Mistä syystä alkoi penkoa tavaroita ja repi vielä jonkun rasian auki vaikka sisältö ei millään tavalla hänelle kuulu?
 
Voitaisko avata oikein monta uutta alotusta tästä aiheesta..
No sorry.

Mä olen tässä jo tovin jos toisenkin istunut, mutten ole törmännyt avaukseen, jossa tästä puhuttaisiin. Mä kyllä katsoin muutaman sivun taaksepäin, muttei siellä ollut yhtään avausta lemmikkikoiran tuhkista, joita luultiin huumeeksi.

Mä en älynnyt avbata ihan jokaista viestiketjua vain siksi, että tarkistan sen sisällön. Mutta koitan toki tehdä sitten jatkossa niin.
 
[QUOTE="vieras";24945365]Aihe voi olla sama, mutt näkökulma eri. Tajuatko?[/QUOTE]

Ja niitä eri näkökulmia asiasta ei voida jakaa samassa topikissa? Ja presiis samoille raiteille muuten kummassakin topikissa lähti keskustelut.
 
Muuten vaan pyörii tuossa ekalla sivulla jo avaus :whistle:
Ai...sä haluat tämän siis rautalangalla väännettynä? No se sopii kyllä.

Niin...etusivulla tosiaan oli aloitus. Mutta mä en ollut lukenut sitä.

Ja syy siihen oli se, että mä en kokenut otsikkoa sellaiseksi, jonka olisi houkutelut ketjua avaamaan siinä kohtaa kun sen jokunen tunti sitten näin. Kun nyt tässä ketjussa näin tuon linkin, niin muistan kyllä moisen otsikon nähneeni...mutta en tosiaan koskaan klikannut sitä auki.

Kyse on tässä kohtaa nyt siitä, että mä kyllä etsin muutaman sivun taaksepäin avausta, jossa oltiin puhuttu jotakin koiran tuhkasta ja huumeesta. Mutten moista löytänyt...koska sellaista ei ollut.

Mä en ajatellut, että mun pitää avata KAIKKI viiden viimeisen sivun aloitukset siitä syystä, että siellä aloituksen takana SAATTAA olla tuo samainen linkki. Tällä kertaa otsikkona oli "oli siinäkin lastenhoitaja", mikä ei mielestäni otsikkona MILLÄÄN MUOTOA liity huumeisiin tai lemmikkikoiriin. Joten mistä ihmeestä mä olisin voinut tietää sen, että ketjun sisältö on sama, mistä itse ketjun aloitin?!?

Vaikka mä koen olevani monessa asiassa ihan pätevä, niin en mä sentään niin pätevä ole.

Ymmärsitkö? Vai pitääkö tähän liittää vielä parit silmienpyörityshymiöt?!
 

Yhteistyössä