lemmikkieläinvinkkejä kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lemmikkikuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaikista elukoista tulee. Meillä on kilpikonna ja jopa sille voi olla ihminen allerginen, siinä kun on kanssa hilsettä. Lisäksi ne ovat tavattoman sotkuisia ja ihania otuksia, syövät ja kakkaavat samaan paikkaan :)
Joku villakoira rotu (en muista nimeä) on kuulemma semmoinen, että ei aiheuta allergiaa, mene ja tiedä!

Itseasiassa akvaarioillekin voi olla allerginen :/ Tuttuni on. Jotkut ei voi putsata niitä (ei voi laittaa kättä sinne veteen), äärimmäisessä tapauksessa tulee jo ilman kautta oireita jos on oikein leväinen akvaario samassa huoneessa.

Terraarion tarvitsee kodikseen, lämmityslampun/lamppuja, UV-lampun, tuoretta ruokaa päivittäin/kalkkia ja rauhaa. Kerran viikossa kylvetyksen ja paljon vapaana oloa. Kilpikonna ei opi sisäsiistiksi eli tekee jätöksensä juuri siihen missä sattuu olemaan. Meillä on 18v. kilppari ja sen jätökset eivät ole mitään pikku pissejä vaan aivan kunnon lätäköitä

Itselläni on ollut pienenä omakotitalon pihalla maatiaiskaneja. Niille vain lämmin koppi niin ei tarvitse miettiä allergioita aiheuttavaa pölyä sisällä. Ja mitään eläinkaupan pupua ei kannata pihalle pistää.. Maatiaiskanit tarkenevat pakkasillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kilppari tarvii:
Terraarion tarvitsee kodikseen, lämmityslampun/lamppuja, UV-lampun, tuoretta ruokaa päivittäin/kalkkia ja rauhaa. Kerran viikossa kylvetyksen ja paljon vapaana oloa. Kilpikonna ei opi sisäsiistiksi eli tekee jätöksensä juuri siihen missä sattuu olemaan. Meillä on 18v. kilppari ja sen jätökset eivät ole mitään pikku pissejä vaan aivan kunnon lätäköitä

mitäköhän noi varusteet tulee maksamaan? kilpparin hinnat ovat n.100-200? myynti-ilmoituksissa.
jätökset ei mua haittaa.

Lisäksi kilppareilla on todella tarkka ruokavalio, sopivasti kaikkea, ettei tule loisia jne.

Mun ex-kaveri oli allerginen eläimille, mutta hän pystyi pitämään paria koirarotua ilman minkäänlaisia oireita. Tosin hän oli tarkka siivouksesta ja oli kalliit ilmanputsarit käytössä yms. Onhan allergia myös kovin yksilöllinen, joten se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi lainkaan jollekkin muulle.

Matelijat tietenkin saattaa olla vähemmä allergeeneja aiheuttavia eläimiä, mutta eipä niistäkään voi sanoa että tuleeko oireita vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mitäköhän noi varusteet tulee maksamaan? kilpparin hinnat ovat n.100-200? myynti-ilmoituksissa.
jätökset ei mua haittaa.

Riippuu kilpparin koosta minkä kokoisen terran tarvitsee. Poikaselle riittää pienempikin noin 100x35cm, mutta aikuinen vaatii jo paljon enempi tilaa. Kilpparit kun eivät ole yleisestä luulosta huolimatta mitään hitaita, vaan ulkoillessaan tarvitsevat jatkuvaa ja herkeämätöntä silmälläpitoa, sillä päästessään vauhtiin menevät todella äkkiä hukkaan ja haluavat liikkua paljon.
Itse maksoin poikasterrasta 150? käytettynä, UV-lamput maksavat uutena noin 25-30?, kalkki purkki maksaa n.20?, lämmityslampuksi käy spotti n. 8? (kuumenee tosi herkästi, joten ei voi jättää yhtään yksin päälle), Puruiksi käytetään Mörtti-röpöä ja ne maksavat n. 9?pussi + sisustukseen menevät tarvikket.

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mun ex-kaveri oli allerginen eläimille, mutta hän pystyi pitämään paria koirarotua ilman minkäänlaisia oireita. Tosin hän oli tarkka siivouksesta ja oli kalliit ilmanputsarit käytössä yms. Onhan allergia myös kovin yksilöllinen, joten se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi lainkaan jollekkin muulle.

Matelijat tietenkin saattaa olla vähemmä allergeeneja aiheuttavia eläimiä, mutta eipä niistäkään voi sanoa että tuleeko oireita vai ei.

Sille "sopivalle" koiralle voi kuitenkin tulla allergiseksi, jos sitä taipumusta on. Minulle kävi niin, ja koirasta jouduttiin luopumaan muutaman vuoden jälkeen. Villakoira oli kyseessä. Nyt en enää siedä mitään koiria yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

jätökset ei mua haittaa.

Miulla tais mennä n. 700e kun kilpparin otin. Ite konna 320e, terraario oli käytetty 80e ja sit kaikki valaisimet, vitamiinit jne jne..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Sille "sopivalle" koiralle voi kuitenkin tulla allergiseksi, jos sitä taipumusta on. Minulle kävi niin, ja koirasta jouduttiin luopumaan muutaman vuoden jälkeen. Villakoira oli kyseessä. Nyt en enää siedä mitään koiria yhtään.

Totta. Ex-kamu oli sopinut koirien kasvattajien kanssa etukäteen, että mikäli tilanne joskus muuttuu, niin koirat on aina tervetulleita takaisin kasvattajilleen. Onneksi oireita ei tullut.

Yhteistyössä