Lemmikit samassa huoneessa yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...,,

Vieras
Niin, haluaisin mielipiteitä tällaisesta. Meillä yksi ylimääräinen huone, josta pitäisi tehdä lapsen huone, kun siirtyy normisänkyyn. Onko teistä ok, että lapsi nukkuu MARSUN kanssa samassa huoneessa yönsä? No lapsen isän mielestä kaikki tähän lemmikkiin liittyvä on kauheaa ja jos minä en olisi antanut lapsen vauvana olla marsun lähellä, ei hän varmaan vieläkään tietäisi mikä se on.
Mutta siis mietin, että altistaako nyt sitten lemmikit allergioille, vai miten se menee? Tähän mennessä(lapsi 1v) ei ole ollut mitään oireita ja lapsi leikkii usein tuossa marsun kodin vieressä, syöttää sille heinää yms. Kaipaan vaan varmistusta, tai sitten selviä ei-kehoituksia.

Voi herranjestas sentään! Ei kai se lapsi siellä marsun kopissa nuku !
Tietysti voi olla samassa huoneessa jos kerran ei ole allergioita ja jos ei marsun uikutus häiritse yöunta.
Mulla on aina ollut hamsterit ja marsut samassa huoneessa, kanit nukkuneet jopa sängyssä ja olen allergioiden suhteen terve kuin pukki :)

"Mutta siis mietin, että altistaako nyt sitten lemmikit allergioille, vai miten se menee? Tähän mennessä(lapsi 1v) ei ole ollut mitään oireita ja lapsi leikkii usein tuossa marsun kodin vieressä, syöttää sille heinää yms. Kaipaan vaan varmistusta, tai sitten selviä ei-kehoituksia."

En ole ikinä kuullut marsusta, joka olisi allerginen vauvoille.

"altistaako lemmikki allergioille". eiköhän tuo nyt ollut selvästi ymmärrettävissä, jos ei niin pyydän anteeksi epäselvää kirjoitustani. :)

Kiitän vastauksista. Ehkä oli aika tyhmäkin kysymys, mutta kaipailin kuitenkin mielipiteitä, kun suvun suunnalta tuosta meidän otuksesta saa kuulla ties mitä.

Ei siitä ole mitään haittaa lapselle. Enemmän haittaa ois siitä, että häkissä on pölyävää materiaalia kuivikkeena, mut siihenhän voitte itse vaikuttaa.
Meillä koira nukkuu lapsen sängyn vieressä, ja varmasti on ilma yön aikana allergeenejä täys, kun imastointi on pois päältä. Ei ole lapsella minkäänlaista yliherkkyyttä yhtään millekään, ei siis edes yhtään näppyä ole tullut. Ja meidän koira on vielä sellainen rasseli, et sen tassuissa ja karvoissa kulkee koko kaupungin pöpöt.

äääääääääääää:lle, niin se vaan tämä kirjoittaminen antaa ymmärtää väärin. Jos kyse olisi lemmikin suojelemisesta, sen sanoisin sanoin "altistaakko", mutta nytpä sen sanoisin "altistaako". Sitäpaitsi kun ollaan nyt niin tarkkoja, pitäisihän osata myös miettiä asiayhteyksiä kirjoituksessa.. Se siitä.

Kiitos taas. Meillä marsulla lakanat, ei puruja, mutta toki heinä vähän pölyää, mutta ei kyllä sen enempää öisin.. Melupuoli saattaa kyllä olla haittana..noh, sitä pitää miettiä..