lemmikit ja raskaus

Hei, ihan uteliaisuuttani kyselen, että onko näistä lemmikkien bakteereista kuin paljon vaaraa sikiölle/alkiolle? onko kellään omakohtaisia ajatuksia asiasta yms? mua on varoiteltu esim kissan jälkeensä jättämistä bakteereista että olis vaaraa, aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jotain rakennemuutoksia?

onko liioiteltua hätävarjelua vai pitääkö tosiaan olla ihan ekstra varovainen lemmikkien kanssa? tietty käsihygieniaan on aina loogista panostaa, mutta että muuten?
 
Itse en koske kissojen hiekkalaatikkoon ollenkaan enkä myöskään siivoa jos koiralla tulee vahinko, toki jos mies ei ole kotona juuri sillä hetkellä niin putsaan kyllä mutta pyrin välttämään liikaa hajun hengittelyä taikka kosketusta ja sen jälkeen hyvä käsien pesu ja jos muualle on osunut.. =)

Mutta muuten kyllä peuhaan lemmikkien kanssa urakalla :D toki pitää kädet muistaa pestä ennen syömistä yms niinkuin muutenkin :)
 
Mäkin oon jättänyt kissojen laatikon putsauksen miehelle, mutta muuten hoidan elukat niin kuin ennenkin. Tavallinen käsihygienia on ainakin riittänyt siihen, että nuo kaksi poikaa ovat ihan normaaleja tapauksia. Eiköhän tämä kolmaskin sitten...
 
Kissojen ulosteessa asusteleva alkueläin toksoplasmoosi "aktivoituu" vasta oltuaan ilman kanssa tekemisissä yli 2 vrk! Joka päivä siivottu hiekkalaatikko ei ole riski sinällään, enemmän välttäisin multaisten perunoiden pesua :saint: Kädet toki pestään laatikon putsauksen jälkeen, niinkuin ennenkin. Mä ärsyynnyin suunnattomasti, kun ihmise kyselivät, kuka meillä putsasi laatikot mun ollessa raskaana :LOL: Luoja, ottaisivat asioista selvää, eivätkä uskoisi kaikkiin, mitä vanha kansa joskus on puhunut..... ;)
 

Yhteistyössä