Lemmikit haudattava kaatopaikalle!

Greippi
En jaksa avata linkkiä, mutta se on tosiaan ihan normaalia, että eläimet haudataan kaatopaikalle. Siellä on ihan erikseen hinta ja ohjeistuskin sitä varten.

Itse ajattelin kyllä oman rakkaan lemmikkini tuhkata, kun se aika tulee. Mutta miettikääpä mitä siitäkin tulisi esimerkiksi kaupunkialueella, jos kaikki kaivaisivat vaikka isojen koirien tai hevosten tai minkä hyvänsä eläimen raadot takapihalle pienille tonteille...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
En jaksa avata linkkiä, mutta se on tosiaan ihan normaalia, että eläimet haudataan kaatopaikalle. Siellä on ihan erikseen hinta ja ohjeistuskin sitä varten.

Itse ajattelin kyllä oman rakkaan lemmikkini tuhkata, kun se aika tulee. Mutta miettikääpä mitä siitäkin tulisi esimerkiksi kaupunkialueella, jos kaikki kaivaisivat vaikka isojen koirien tai hevosten tai minkä hyvänsä eläimen raadot takapihalle pienille tonteille...
siksi on olemassa lemmikkieläinten hautausmaita ja tuhkausmahdollisuus.

 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
En jaksa avata linkkiä, mutta se on tosiaan ihan normaalia, että eläimet haudataan kaatopaikalle. Siellä on ihan erikseen hinta ja ohjeistuskin sitä varten.

Itse ajattelin kyllä oman rakkaan lemmikkini tuhkata, kun se aika tulee. Mutta miettikääpä mitä siitäkin tulisi esimerkiksi kaupunkialueella, jos kaikki kaivaisivat vaikka isojen koirien tai hevosten tai minkä hyvänsä eläimen raadot takapihalle pienille tonteille...
siksi on olemassa lemmikkieläinten hautausmaita ja tuhkausmahdollisuus.
Niin, mutta ei niitäkään kaikilla paikkakunnilla ole. Eikä sinne yleensä esim. hevosia haudata. Halusin vain sanoa, että tosiaan ei tuossa ole jätehuollon vinkkelistä mitään ihmeellistä, karmivaa se tosin on.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Niin, mutta ei niitäkään kaikilla paikkakunnilla ole. Eikä sinne yleensä esim. hevosia haudata. Halusin vain sanoa, että tosiaan ei tuossa ole jätehuollon vinkkelistä mitään ihmeellistä, karmivaa se tosin on.
Miksi muuten kaatopaikalle? Jos mä ostaisin kaupan lihatiskiltä 50 kiloa lihaa enkä söisi sitä, mun kuuluisi laittaa se biojätteeseen eikä sekajätteeseen. Miksi 50 kiloinen koira pitäisi viedä kaatopaikalle vain sen takia, että se on koira ja siinä on karvat kyljissä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Miksi muuten kaatopaikalle? Jos mä ostaisin kaupan lihatiskiltä 50 kiloa lihaa enkä söisi sitä, mun kuuluisi laittaa se biojätteeseen eikä sekajätteeseen. Miksi 50 kiloinen koira pitäisi viedä kaatopaikalle vain sen takia, että se on koira ja siinä on karvat kyljissä?
Ne elukathan HAUDATAAN sinne eikä vaan "dumpata".
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Niin, mutta ei niitäkään kaikilla paikkakunnilla ole. Eikä sinne yleensä esim. hevosia haudata. Halusin vain sanoa, että tosiaan ei tuossa ole jätehuollon vinkkelistä mitään ihmeellistä, karmivaa se tosin on.
Miksi muuten kaatopaikalle? Jos mä ostaisin kaupan lihatiskiltä 50 kiloa lihaa enkä söisi sitä, mun kuuluisi laittaa se biojätteeseen eikä sekajätteeseen. Miksi 50 kiloinen koira pitäisi viedä kaatopaikalle vain sen takia, että se on koira ja siinä on karvat kyljissä?

Ihanko oikeasti ajattelisit laittaa 50-kiloisen eläimen biojätteeseen?
Niissä astioissa on muuten painorajakin...Biojäteastia 240 litraa saa yleensä painaa noin 15 kg.
Kuolleet eläimet katsotaan erityisjätteeksi tartuntariskin vuoksi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Ihanko oikeasti ajattelisit laittaa 50-kiloisen eläimen biojätteeseen?
Niissä astioissa on muuten painorajakin...Biojäteastia 240 litraa saa yleensä painaa noin 15 kg.
Kuolleet eläimet katsotaan erityisjätteeksi tartuntariskin vuoksi.
No en ajatellut :D Toi mun koirani tuhkataan sitten aikanaan. Mietin vain sitä, mikä tekee 50 kilosta lihaa - se päällä oleva karvako? - kaatopaikkajätettä biojätteen sijasta. Toi tartuntariski on ihan ymmärrettävä syy. Mites muuten riistan kohdalla...siis jos on metsästyslupa ja ampuu jonkun elukan, pitääkö se raato ensin tutkituttaa jossain ennenkuin se muuttuu kuolleesta eläimestä elintarvikkeeksi?

 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
En jaksa avata linkkiä, mutta se on tosiaan ihan normaalia, että eläimet haudataan kaatopaikalle. Siellä on ihan erikseen hinta ja ohjeistuskin sitä varten.

Itse ajattelin kyllä oman rakkaan lemmikkini tuhkata, kun se aika tulee. Mutta miettikääpä mitä siitäkin tulisi esimerkiksi kaupunkialueella, jos kaikki kaivaisivat vaikka isojen koirien tai hevosten tai minkä hyvänsä eläimen raadot takapihalle pienille tonteille...
Aika harva varmaan pitää kaupingissa hevosta lemmikkinään?

Joka paikassa ei ole mahdollista tuhkata sitä rakasta lemmikkiään.
Itse en kaatopaikalle lemmikkiäni hautaisi,eihän siellä haudalla pääsisi edes koskaan käymään.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ne elukathan HAUDATAAN sinne eikä vaan "dumpata".
En mä ole puhunut dumppaamisesta mitään =) Mutta onko kaatopaikoilla siis jokin paikka, jossa noi eläimet on haudattuna? Kun nehän kuitenkin ovat ihan maatuvaa jätettä.
 
Meidän eläimet on lähetetty tuhkattavaksi "johonkin". Itselleni en ole niitä halunnut, mitä niillä teen. Tosin tuo meidän viimeinen kissa meni ennen tuhkausta eläinlääkäriksi opiskelevien opiskeluvälineeksi. Rakkaita ne on silti olleet jokainen, en tarvi hautaa tai mitään tuhkapurkkia muistuttamaan siitä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Aika harva varmaan pitää kaupingissa hevosta lemmikkinään?

Joka paikassa ei ole mahdollista tuhkata sitä rakasta lemmikkiään.
Itse en kaatopaikalle lemmikkiäni hautaisi,eihän siellä haudalla pääsisi edes koskaan käymään.
Täällä muistaakseni lähin tuhkaamo on muutaman sadan kilometrin päässä. Hakevat eläimen ruumiin ja toimittavat tuhkan purkissa takaisin. Eipä sitä tosin voi varmistaa, onko siinä uurnassa just meidän kissan tuhkat tai edes tuhkaa ollenkaan.

 
haittais
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Herranen aika, mitä väliä?? :eek:

Mulle ihan sama kun aika jättää vaikka jättäsivät jätesäkissä katuojaan, en mä siinä vaiheessa välitä. Ja tuskin se Musti/Mirri välittää myöskään.
Kaikki muut ihmiset kuolee sitten siinä samalla?
Kyllä mua ainakin haittais jotku hoiton raadot katuojissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja haittais:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Herranen aika, mitä väliä?? :eek:

Mulle ihan sama kun aika jättää vaikka jättäsivät jätesäkissä katuojaan, en mä siinä vaiheessa välitä. Ja tuskin se Musti/Mirri välittää myöskään.
Kaikki muut ihmiset kuolee sitten siinä samalla?
Kyllä mua ainakin haittais jotku hoiton raadot katuojissa.
No joo, mut pointti tuli varmaan selväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Aika harva varmaan pitää kaupingissa hevosta lemmikkinään?

Joka paikassa ei ole mahdollista tuhkata sitä rakasta lemmikkiään.
Itse en kaatopaikalle lemmikkiäni hautaisi,eihän siellä haudalla pääsisi edes koskaan käymään.
Täällä muistaakseni lähin tuhkaamo on muutaman sadan kilometrin päässä. Hakevat eläimen ruumiin ja toimittavat tuhkan purkissa takaisin. Eipä sitä tosin voi varmistaa, onko siinä uurnassa just meidän kissan tuhkat tai edes tuhkaa ollenkaan.
Myrskylässä tai Mäntsälässä taitaa olla lähin ainakin täältä pääkaupunkiseudulta katsottuna. Etkös säkin jostain täältä ole....?
 

Yhteistyössä