Lelufriikkien oma ketju

Kun täällä on vähän väliä juttua vaatefriikeistä äideistä, niin tunnustautuuko kukaan muu lisäkseni lelufriikiksi? =)

Millaisia leluja ostatte? Uutena vai kirpparilta? Mitä lelukauppoja suosite? Ja tietenkin hyvät nettivinkit jakoon!

vieras
Mä oon :)

ja myös vaatefriikki :)

Mutta oon myös sen verran harkitsevainen, etten tuhlaa yli varojen, ja kirppareiltakin tekee onneksi hyviä löytöjä. Mutta kun ne lelut on niin ihania! Ja kun aina pienenä halusin juuri sellaisen mylittleponin jne.

vieras
Joo ja sitten kun koittaa olla lapselleen niin aikuista niin aikuista " ei me nyt osteta mitään, ei kaikkea voi saada maailmassa itselleen", ja sitten silmät kiiluen himoitsee jotain helluista keijusarjaa kuitenkin :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
En ole ikinä kuullut kenekään olevan lelufriikki. Minkälaisia leluja, ja minkä ikäisille ostat? Paljon menee kuussa rahaa niihin?

Ostan yhdelle 1v tytölle. Ja ehkä joskus kavereittenkin lapsille lahjaksi..

Ostan sekä kirpparilta, että kaupoista. Harvemmin netistä. Päasiassa haen klassikkoleluja kuten Brion ja Fisher Pricen leluja. Ostan myös paljon kirjoja, puuleluja, barbapapaa, palikoita, palloja.. Aika vähän pehmoleluja.

En ole laskenut paljonko menee kuukaudessa. Mielestäni ei kuitenkaan rahallisesti paljon.

No aika innoissani minäkin noille tytöille leluja ostelen.. Ne petsit on myös minusta hirmu söpöjä ja niitä löytyykin neideiltä aika lähelle sata :saint: Minussa on myös sellainen vika, että ajattelen ettei kunnon leikkejä saa kovin pienellä lelumäärällä kasaan (äitini opettama ajattelumalli muuten;)), eli kotileikkiin kuuluu sitten kaikki mahdolliset vimpaimet, rakennussarjoista ei se pienin laatikko riitä mihinkään jne.. Pehmoleluja löytyy monen jätesäkillisen verran pelkästään varastosta ja nekin on ihan hirmu suloisia. :D

Leluja ostelen mistä satun milloinkin löytämään, marketeista, lelukaupoista (toys r us & pienemmät putiikit erikoisvalikoimineen) ja kirppiksiltä.

Mulla sama vaiva kuin Maranookalla eli pienellä määrällä leikki ei ole niin kiva. Meillä toki ei vielä leikitä kauppaa tms mutta olen jo suunnitellut mitä kaikkea hommaan tytölle kauppaleikkejä varten. Samoin leikkimökin välineistöä olen mietinyt jo muutaman kuukauden..

Ei tänne uskalla tulla. Leimautuu pahasti.

Meille ostetaan kyllä tosi paljon kirjoja, palapelejä ja legoja. Yritän löytää niitä aina kirppikseltä. Helpoimmat palapelit tosin ovat jo lähtenee takaisin kiertoon. Lisäksi mä keräsin vuoden pojalle leikkikauppaa - onneksi se on myös pojalle mieleinen, ettei vaan ollut mun fixautuma. Tosin ukko heti tuli kommentoimaan, puuttuvista tarvikkeista :LOL:

Totta kai taustalla on se, että nyt ostan sellaista, mitä lapsuudessa jäin kaipaamaan. Joten jos legoja ostaa, niin niitä pitää olla sitten kunnolla. Sama koskee vaikkapa Brion junarataa. Tosin siihen ei ole paljon ostettu enää lisäosia. Yksi iso laatikko näyttää riittävän. Toki parit erikoisosat ostan, kun oikea osuu kohdalle. Esim tunneli puuttuu meiltä ja veturitalli.

En osta yhtäkään pehmolelua ja autoissakin mennään niukalla linjalla.

Mulla on omat legot :) ja niillä saa leikkiä vain harvoin...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mulla sama vaiva kuin Maranookalla eli pienellä määrällä leikki ei ole niin kiva. Meillä toki ei vielä leikitä kauppaa tms mutta olen jo suunnitellut mitä kaikkea hommaan tytölle kauppaleikkejä varten. Samoin leikkimökin välineistöä olen mietinyt jo muutaman kuukauden..
Mä olen kauppaleikkeihin ostanut tasan yhden jutun: kassakoneen kirpparilta (1 e). muuten on käytössä pestyjä viilipurkkeja, kaikenlaisia pakkauksia ym.

Muuten ostelen mieluimmin pelejä. Lapsi nyt innostunut palapeleistä, niitä hamstraan, varsinkin puisia. Sitten olen löytänyt kirpparista "Suklaapelin" ja "Kissa Miau"-pelin. Niitä voi jo alle kolmevuotiaan kanssa pikkasen pelailla.

Mies ostelee junaradan osia ja junia.

Lapsi jos saisi päättää, ostelisi koko Siku-pikkuautohyllyn.

Mä yritän aina välillä ohjailla leikkiä juuri peleihin ja askarteluun/piirtelyyn. Ja jonkinlaista hoivaleikkiäkin aina toisinaan viritellään (nukke, kotileikki tmv).

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Täällä myös, mutta mua kiinnostaa lähinnä laadukkaat ja opettavaiset lelut. Ei mitkään Br Toysin Kiinassa valmistetut muovikrääsät.

Mitä merkkejä ostat?

Meillä on jonkin verran puuleluja ja palikoita. Itse pidin kaikenlaisista opettavaisista leluista pienenä. Odotan jo innolla, että voin alkaa kerätä tytölle "oppi ja ilo"-sarjaa.

vieras
täällä yksi lelufriikki, joka ostaa vain laadukasta, opettavaista, turvallista jne. kummit ja mummit tuo petshoppia ja muuta, itse ostan brion puuleluja, oppi&ilo juttuja, anne-claire petit pehmoja (jo aatteenkin takia, mutta ovat vaan niin syötävän ihania), oskar&ellen -leluja jne.

harmaan harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
Heh, en mä tiedä tarkkaa määritelmää. Kai se on sitä kun haluaa ostaa lapselle paljon erilaisia leluja, kerätä kokonaisia sarjoja, ostaa tarpeetontakin kun vaan tekee mieli..
Petshop + hotwheels riippuvainen täällä :LOL:
Mulla on kans paha Petshop kuume. Haluaisin ostaa niitä vaikka kuinka ja huom! en haluaisi antaa niitä lapsille leikkeihin. Prismassa oli 20 petsin tarjouslaukku jotain 42 euroo. Tahtois semmosen...mut ei taida voida ostaa kun edellinenkin pienempi paketti on lapsille jakamatta (kun tahtois pitää ne itse).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta lelufriikki on sellainen, joka ostelee ja keräilee niitä leluja itse, lapset ei niillä saa leikkiä :D
Löytyy minulta ainakin oma nukkekoti, joilla saa leikkiä vain luvan kanssa :D

Lelulistaan voi myös lisätä, että itsetehdyt lelut ovat tykättyjä! Tytöille olen tehnyt omat tilda-pehmot (nallen, oravan ja pupun) ja keskimmäisellä oli todella pitkään lepinukkena tekemäni steinernukke. :heart: Eilen perustettiin lasten kanssa leipomo-kahvila, johon tehtiin iso määrä taikataikinaleivoksia (maalattiin akryyliväreillä ja päälle liimattiin nonparelleja). Kauppaleikkiin käy tietenkin myös jonkun mainitsemat oikeat purnukat, ne ovat itseasiassa lapsille mieluisimpia ostoksia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Täällä myös, mutta mua kiinnostaa lähinnä laadukkaat ja opettavaiset lelut. Ei mitkään Br Toysin Kiinassa valmistetut muovikrääsät.

Mitä merkkejä ostat?

Meillä on jonkin verran puuleluja ja palikoita. Itse pidin kaikenlaisista opettavaisista leluista pienenä. Odotan jo innolla, että voin alkaa kerätä tytölle "oppi ja ilo"-sarjaa.
Haba, suosittelen. Meiltä löytyy nämä helpot pelit:
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2814&cookiecheck=1

http://www.weltbild.de/3/15218433-1/spielwaren/haba-wir-gehen-einkaufen-kinderspiel.html näitä puuruokia voi käyttää myös leikeissä...

taas näitä..
"Ostaa tarpeetonta kun vain tekee mieli"

Näin taitaa puhua joku todella turhamainen ihminen! Äkkiäkös tuolla tyylillä saa lapsestaan pilalle hemmotellun, kun opettaa että voi ostaa ja haalia uusia leluja "kun nyt vain tekee mieli"

HUOH!?!

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä..:
"Ostaa tarpeetonta kun vain tekee mieli"

Näin taitaa puhua joku todella turhamainen ihminen! Äkkiäkös tuolla tyylillä saa lapsestaan pilalle hemmotellun, kun opettaa että voi ostaa ja haalia uusia leluja "kun nyt vain tekee mieli"

HUOH!?!
Kenen tekee mieli? Lapsen vai aikuisen. Siinäkin on ero :)

Lapset saa näköjään hemmotelluiksi heti, kun niille ostaa reimatecin ja leluja. Ettei vaan se hemmottelultu kakara olisi myös sellainen, jolle tehdään kaikki eteen ja mitään ei kielletä.

Mikä sitten on oikea tapa ostaa leluja? Kerran vuodessa yksi lelu vai korkeintaan 50e lelu jouluna? Missä sitten menee raja? Tässä kuitenkaan ei ole sanottu että kuinka paljon niitä leluja näissäkin talouksessa on.

hello
Mustakin WSOYn uusi Oppi&ilo sarja on ihana. Ostetiin just Kirjamessuilta iso kasa pelejä ja kirjoja jo pukinkontiin. Nettisivuilla www.oppiajilo.fi on myös tosi paljon puuhaa lapsille, sellasille pienillekin. Ei oo mäiskintää vaan viihdyttävää mutta laadukasta.

Yhteistyössä