Leivontaongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Aloin leipomaan ja kesken kaiken huomasin että multa puuttuu kaakaojauhe. Voiko sen korvata tummalla kaakaojuomajauheella? Jos ei niin kerrotteko mulle mitä voisin leipoa ku n kulhossa on 3,5 dl jauhoja, 2 dl sokeria ja vanilijasokeria. Ja rasva sulatettuna :D

Siis kyse on siitä ettei ole sitä "oikeaa kaakaota" vaan käyttäisin O'boyn dark kaakaojuomajauhetta, missä on sokeria mutta vähemmän kuin normaalissa O'boyssa.

hmm siis mä käytän aina leivonnassa just sitä "oikeaa" tummaa kaakaojauhetta (jossa ei oo ollenkaan sokeria). Kaakaojuomajauhetta käyttäessä laittasin ohjetta vähemmän sokeria koska sitä tulee jo tossa jauheen mukana, ja sit juomajauhetta vähän enemmän kun normaalia kaakaojauhetta. Mut siis kyllähän se käy :)
Tosin minusta suklaa on kaikista paras leivonnassa ;)

Multa katos jo että kumpaa sulla on ja ei ole? :D

Mutta kaakaojauheella tarkoitetaan sitä sokeroimatonta 100% kaakaojauhetta.
KaakaoJUOMAjauheella taas sokeria sisältävää, ehkä jopa maitojauhetta sisältävää 'pikakaakaojauhetta'. Eli O'Boyta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25592707:

KaakaoJUOMAjauheella taas sokeria sisältävää, ehkä jopa maitojauhetta sisältävää 'pikakaakaojauhetta'. Eli O'Boyta :D

Ap:han selkeästi sanoo, ettei hänellä ole kaakaojauhetta, vaan juuri O'Boyn tummaa kaakaojuomajauhetta (niitäkin on monenlaisia).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25592707:

Niin siis O'Boylla on sitä Dark kaakaojuomajauhetta, jossa on vähemmän sokeria kuin siinä normaalissa juomajauheessa ja siis tummaa suklaata. Molempia juomajauheita löytyy mutta tuolla Darkilla ajattelin korvata sen puuttuvan leivontakaakaon. Ja korvasinkin :D Katotaa kohta kuin onnistuu :D Yleensä aina käytän leivontakaakaota, mut nyt en ollu muistanu ostaa sitä kaappiin kun se viimeks loppu.

[QUOTE="Aapee";25592979]Niin siis O'Boylla on sitä Dark kaakaojuomajauhetta, jossa on vähemmän sokeria kuin siinä normaalissa juomajauheessa ja siis tummaa suklaata. Molempia juomajauheita löytyy mutta tuolla Darkilla ajattelin korvata sen puuttuvan leivontakaakaon. Ja korvasinkin :D Katotaa kohta kuin onnistuu :D Yleensä aina käytän leivontakaakaota, mut nyt en ollu muistanu ostaa sitä kaappiin kun se viimeks loppu.[/QUOTE]

Se vaikuttaa vain ja ainoastaan makuun. Mä sodin sitä vastaan,e ttä leipomaohjeet on jotenkin sidottuja yhteen ainesosaan- tietyin rajoituksin tietenkin, ei saa ottaa kirjaimellisesti....

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25593308:
Se vaikuttaa vain ja ainoastaan makuun. Mä sodin sitä vastaan,e ttä leipomaohjeet on jotenkin sidottuja yhteen ainesosaan- tietyin rajoituksin tietenkin, ei saa ottaa kirjaimellisesti....

Mutta eikö se maku ole kaikkein tärkein? ;) Mutta joo hyvin onnistui ja taidanki käyttää tuon darkin loppuun leipomuksissa koska mun mielestä siitä ei tule hyvää juomaa :D

• Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä