Leivonnaiset päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanilja

Vieras
Onko teidäkin päiväkodeissa sellainen sääntö, ettei enää saa viedä itseleivottua tarjottavaa synttäripäivinä eikä muinakaan juhlapäivinä kuten meillä päiväkodin kevätjuhlan perinteiset nyyttärit?

Jotenkin harmittaa, että nyt on nyyttäreissä vaan sipsiä, keksiä ja karkkia, kun ennen oli äitien itseleipomia pizzoja ja kakkuja yms. Että onko tässä nyt jokin hygieniavillitys liian pitkälle mennyt? Koska kielletään lisäaineet, ei varmaan ikinä, koska ne ovat kyllä hygieenisiä.

Itse ostan sitten hedelmiä, sipsejä en ala viemään, niin monta sipsipussia on sinne jo vanhemmat kiikuttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voi olla että osasyy on moninaiset allergiat.

Ehkä, mutta onhan niissä kaupan kekseissä yms. onhan niissäkin allergisoivia aineita, en tiedä, laitetaanko ne pakkauksissaan tarjolle. Luulisin, kulhoissa. Onhan siellä vanhemmat paikalla auttamassa lapsia ja tuntevat allergiat.

Itse ymmärrän tuon hyvin, kun olen nähnyt millaisissa paikoissa/ millaiseela hygienialla ihmiset leipoo niin en kyllä itsekään niitä söisi (esim. kissa istuu leivinlaudalla kun vieressä tehdään pullaa yms.)
Toinen syy on tosiaan noi allergiat; vanhemmat ei välttämättä muista mainita että jossakin pullassa on esim. kookosta ja joku lapsi voi saada hengenvaarallisen reaktion...

No ehkä se on ollut sitten hengenvaarallista menoa takavuosina. Musta vois sitten yhtähyvin lakkauttaa koko herkkuperinteen kevätjuhlasta jos se on vaan sitä että on turvallisia sipsejä ja karkkeja tai kaikki syövät omasta pussista.

Yhteistyössä