leivän syönnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipputiiharmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipputiiharmaana

Vieras
syökö teidän lapset itse leipänsä.. siis niin, että annatte kokonaisen leivän ja lapsi osaa haukata sopivan palan? Meillä poika 1.3v ei osaa ottaa sopivia palasia, vaan jos annan koko leivän, poika tunkee KOKO leivän suuhun ja meinaa tukehtua.. miten voi edes opettaa?? avutonko?

Meillä ihan samanlaista. Tyttö nyt 1 v 1 kk ja en kyllä uskalla hälle koko leipää käteen antaa, sillä se kyllä tungetaan kokonaisena suuhun ihan niinkuin teilläkin. Tai sitten muserretaan kädessä silpuksi ja heitellään pitkin kämppää... =) Jos laitan paloja pöydälle niin syö kyllä ihan nätisti niitä tai sitten pidän leipää itse kädessä ja annan siitä haukata.

Eli vinkkejä mekin kaipaisimme, jos nyt tuollaista voi pienelle opettaa.

Meillä oli tuollaista vielä pari kuukautta sitten. Mutta nykyään poika (1,4v.) syö leipää itse haukkaamalla jo ihan hyvin.

Aloin aina silloin tällöin antamaan leivän käteen ja olin itse siinä vieressä katsomassa ja sanoin aina että "haukkaa, ei noin paljon suuhun". Välillä tunki paljon ja äiti tietty kaivoi leivät suusta pois :whistle: Ja sitte pidin välillä sitä leipää omassa kädessä ja annoin haukata paloja. Kyllä se siitä sitten lähti sujumaan.

Nykyäänkin jos en ehdi kunnolla vahtia, en kyllä uskalla antaa kokonaista leipää. Silloin aina pilkon sopiviksi paloiksi. Mutta aika hyvin ne "ylimääräset" sieltä suusta ulos tulee jos tunkee liikaa.

Meillä maistuu näkkileipä erittäin hyvin ja sitä ei saa kyllä kovin tungettua kokonaisena suuhun, auttaisiko se siihen opetteluun.

Meillä neiti 1,5 v ja on jo pitkään voinut antaa itselle leivän käteen, enkä ole ikinä kaivanut itse pois, meillä ainakin muutamasta kerrasta opittiin että liika on liikaa, pullautti kyllä ylimääräiset suht kivuttomasti pois, ettei tukehtumistunnetta tullut.

Yhteistyössä