Leipurit! Miten tiikerikakkuun kauniit raidat? Laitatteko kaksi vai yhden raidan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Olen kokeillut kahta raitaa eli kahteen kerrokseen ja sitten yhtä. En vaan saa tiikerikakkuani onnistumaan, jotta sisältö olisi kaunis!! Mikä olisi hyvä kikka tiikerikakun tekoon?
Jos jollain linkkivinkkiä tai hyväksi todettua ohjetta niin kiitollisena otan muutenkin vastaan :p , vaikka onhan noita ohjeita google pullollaan ;)

Mie teen näin: alle vaaleeta, väliin tummaa ja päälle vaaleeta ja sitte painelen lusikan kuperalla puolella kuoppia taikinaan varomasti ja sitte tasotan. Saman vois tietty tehdä kahdella tummalla raidalla. Mut näin tulee nätit aallot :D

Ensin vuokaan vaaleeta taikinaa, sitten kerros tummaa ja taas vaaleeta. Sitten muutamasta kohtaa painat veitsen alas, (niinkuin leikkaisit vuoan reunaa vasten) ja nostat hitaaasti veitsen ylös. Tekee semmosen aallon siihen kakun sisälle siitä tummasta.
Jessus mikä selostus, mutta toivottavasti ymmärsit!

Mä kans laitan vaaleeta, tummaa, vaaleeta, mutta otan haarukan, ja pyöritän sillä semmosta spiraali-liikettä vuokan ympäri, siis ympyröitä vuokan sisäreunasta ulkoreunaan, taas sisäreunaan jne. vuokan ympäri menen siis näin. PIkkusen hankala selittää... :snotty:

Näin mulla onnistuu aina: Ensin kerros vaaleeta - lusikalla vedetään sitten "oja" kakkuun, sitten tummaa ja taas "oja", ja sit viel kerros vaaleeta ja tummaa ja aina joka välis se "oja" että tulee ne kauniit kaaret.lopuks sit vaaleeta viel ja se tasotetaan vaan :)

Meiän neiti 2v sano että äiti anna mulle nallekakkua, kun halus tiikerikakkua. Ei muistanu nimeä ja luuli varmaan että se on sit nallepuhkakkuataijotai... :D

ja viel lisäystä että minä en ole koskaan saanut hienoa haarukalla pistelemällä kun taikinat jotenki vaa sekottuu toisiinsa ja sit tulee ihan sottasen näköisiä kakkuja..

Ensin vaaleaa pahjalle tasainen kerros.Sitten tumma raita ohut tasainen kerros.Päälle vaaleaa tasainen kerros.mitään muuta ei tehdä.Jo s tykkää tummasta voi tehdä 2 raitaa.Kun kakkumassa nousee vuokassa ylöspäin kaaret tulee iittä itekseen.Ei tartte haarukalla tai veittellä tökkiä tai painella ollenkaan.

Uusimmat

Yhteistyössä