Leipurit!Jos pannukakku jää keskeltä taikinamaiseksi,mitä teen väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mianna

Jäsen
11.03.2008
279
0
16
Eli nyt kun nuo kananmunatkin on olleet syynissä niin pitäisi saada pannari kypsäksi,miksi mulla jää aina keskeltä enemmän taikinamaiseksi vaikka kuori on ruskea ja kypsä?Ja jos jää hieman löysemäksi keskeltä,onko siitä jotain haittaa (kun on raskaana),onhan se pannari kuitenkin uunissa 225 asteessa n.20 min,poistuuko siinä nuo salmonellat JOS sellaisen pelkoa nyt on?

Paistat liian vähän ja mahdollisesti liian kuumassa, jos muualta on liiankin kypsää. Pienennä uunin lämpötilaa hitusen ja pidä se ainakin puoli tuntia paistumassa.

EN ole leipuri, mutta saman ongalman kanssa paininut. Kerran pannari oli uunissa varmaan yli tunnin, mutta pohja vaan jäi löllöksi ja raan oloiseksi.. Reseptin vaihto auttoi asiaan. Sain anopilta takuuvarmasti toimivana kiertäneen reseptin (eli aika monelle ko. ongelma on tuttu). Toisen toimivan reseptin löysin täältä palstalta aikanaan, tässä taitaa olla sama resepti kyseessä: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1097522

NO tämän "takuuvarmasti onnistuva" pannarin ohje sitten ;) :

3dl maitoa
3dl vettä
4dl vehnäjauhoja
ripaus suolaa (olen laittanut n. 1tl)
Ripaus sokeria (n. 1/2dl)
4-5 munaa
1/2 dl öljyä tai voisulaa

Reseptin juju on siinä, että aineet pitää lisätä em. järjestyksessä!
Paista 200 asteisessa uunissa n.20 min. (yleensä pidän itse hiukan pidempään, joskus jopa 30min.)

Tämä resepti on tuon makean lisäksi meidän lemppari ja hiukan tterveellisempi vaihtoehto... :wave:

Mä pidin tänään pannaria uunissa 1,5 tuntia, ja on sisältä ihan taikinalöllöä. Joten uskottava selitys lienee että reseptissä vika. Lämpötila oli 200-225 astetta. Tai sit uuni on rikki :(

Pointti oli, että kiitos reseptistä, kokeilen sitä seuraavaksi :)

NO tämän "takuuvarmasti onnistuva" pannarin ohje sitten ;) :

3dl maitoa
3dl vettä
4dl vehnäjauhoja
4-5 munaa

Paista 200 asteisessa uunissa n.20 min. (yleensä pidän itse hiukan pidempään, joskus jopa 30min.)

Tämä resepti on tuon makean lisäksi meidän lemppari ja hiukan tterveellisempi vaihtoehto... :wave:

Puoli desiä sokeria on ripaus? Jessös sentään...

siis mun pannarit on aina olleet aivan epäkelpoja, kunnes sain seuraavanlaisen ohjeen
8dl maitoa
4dl vehnäjauhoja
1/2 dl sokeria
1tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
2 munaa
100g voita
ensiksi Kuivat aineet sekaisin, sitten puolet maidosta, voisula, munat ja loput maidosta.
200' n. 30min.
Tuolla ohjeella ei ole koskaan epäonnistunut. Mä myös teen aina kiertoilmalla.

NO tämän "takuuvarmasti onnistuva" pannarin ohje sitten :

3dl maitoa
3dl vettä
4dl vehnäjauhoja
4-5 munaa

Tämä resepti on tuon makean lisäksi meidän lemppari ja hiukan tterveellisempi vaihtoehto... 👋
Kokeilin tätä ohjetta ja onnistuin, mutta jouduin paistamaan lähes 50 minuuttia. En käyttänyt vettä vaan 6 dl maitoa. Suuremmilla nestemäärillä pannarista tulee mielestäni liian paksu ja kypsyminen on todella hidasta.

Tässä toinen takuuvarma ohje, gluteenittomana :) tänään tein ja oli niin hyvää että ihan nauratti kun söin sitä.

Olen kokeillut tehdä tuota niinkin että en laskenut lämpöä 250 asteesta 225 asteeseen, mutta se oli virhe, jäi löllöksi, eli kannattaa noudattaa sitä :D

Yhteistyössä