Leipomaan siis, siskot !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
No nyt se selvisi!

On salaisuuksia jotka haluaa jakaa vain sisäpiirille... voitte
jatkaa eteenpäin jos katsotte tarpeelliseksi

Selvisihän tämäkin vihdoin...

SIIS: Kun sekoitetaan jauhoja ja vettä saadaan liimaa.
Mutta kun lisätään vielä munia ja sokeria saadaan kakku.

MIHIN ihmeeseen se liima siitä sitten joutuu? Annapa kun kerron:
Liima on se, joka saa kakun tarttumaan kiinni pakaroihin, reisiin ja
vatsaan.

Nyt tiedätte senkin! Leipomisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
voi että...
menikö pahastikki ??? :|

Inhoan taikinan käsittelyä. Mies teki taatelikakun ja mie lasten avustuksella aloin tehdä sämpylöitä, joissa pikkuruiseksi silputtua oliivia, sipulia ja chilimarinoituja valkosipulinkynsiä ja paljon mausteita. Siinä sitte kävi niin, että alkoi ahdistaa se taikina käsissä ja mies sai jatkaa, kun oli just saanu sen kakun uunista. Aina mie päätän sitten, etten ikinä enää leivo, mutta aina tulee unohdettua se. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
voi että...

Inhoan taikinan käsittelyä. Mies teki taatelikakun ja mie lasten avustuksella aloin tehdä sämpylöitä, joissa pikkuruiseksi silputtua oliivia, sipulia ja chilimarinoituja valkosipulinkynsiä ja paljon mausteita. Siinä sitte kävi niin, että alkoi ahdistaa se taikina käsissä ja mies sai jatkaa, kun oli just saanu sen kakun uunista. Aina mie päätän sitten, etten ikinä enää leivo, mutta aina tulee unohdettua se. :kieh:

:|
kaikki ei vaan pidä leipomisesta...
kuten ei mun äitikään...se leipoo vaan ku on pakko...eli todella harvoin..
mun isä ja veli kyllä pyörittelee pullia harva se päivä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
voi että...

:|
kaikki ei vaan pidä leipomisesta...
kuten ei mun äitikään...se leipoo vaan ku on pakko...eli todella harvoin..
mun isä ja veli kyllä pyörittelee pullia harva se päivä :D

Onneksi mies on hyvä keittiössä. Siksi luovutinkin, kun tiesin että se tulee jatkamaan. :D Hyviä niistä tuli, varmaan siksi sitä jaksaakin yrittää aina. Ja onhan se leipominen lapsille hyvä juttu. :)

Mun äiti leipoo ja tekee ruokaa mielellään ja muistan, että lapsena oli tosi usein tuoretta pullaa.

Yhteistyössä