Leipojat: Miten saatte voin pysymään voisilmäpullassa!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

spu

Vieras
Oon niin monta kertaa yrittäny tehdä voisilmäpullia ja aina se voi sulaa ja valuu jostain kumman syystä ulos pullasta! Vaikka kaivaisin koko pullan keskustan lommolle, niin aina sama juttu. Vaikka kohottaisin pullia niin paljo, ettei ne enää uunissa jaksa enempää kohota, niin aina sama juttu. Sitten ne lilluu rasvassa pellillä. Tai niinku äsken, ammmottava aukko pysyi kyllä pullassa, mutta voit karkas.

Ja käytän siis ihan oikeaa voita.

Oon niin monta kertaa yrittäny tehdä voisilmäpullia ja aina se voi sulaa ja valuu jostain kumman syystä ulos pullasta! Vaikka kaivaisin koko pullan keskustan lommolle, niin aina sama juttu. Vaikka kohottaisin pullia niin paljo, ettei ne enää uunissa jaksa enempää kohota, niin aina sama juttu. Sitten ne lilluu rasvassa pellillä. Tai niinku äsken, ammmottava aukko pysyi kyllä pullassa, mutta voit karkas.

Ja käytän siis ihan oikeaa voita.

Leikkaan saksilla ristin. Ja käytän voi/sokeriseosta.

Jos vielä joskus jaksan kokeilla noita voisilmäpullia, niin pitää kokeilla tota saksiristiä. Mäki aina ripottelen sokeria sinne voin sekaan, mut kokeilempa ens kerralla tota voisokeriseosta, jos se ei niin helposti lähtis valumaan..

Mä teen niin että kohonneeseen (ei liian,pitää jaksaa nousta vielä uunissa) pullaan painan jääkaappikylmän voikuution pohjalle asti,ja syntynyt kuoppa täyteen sokeria. Hyvin toimii.

[QUOTE="äiti";23106407]Mä teen niin että kohonneeseen (ei liian,pitää jaksaa nousta vielä uunissa) pullaan painan jääkaappikylmän voikuution pohjalle asti,ja syntynyt kuoppa täyteen sokeria. Hyvin toimii.[/QUOTE]

Ok. Kiitos! Tuokin saattais ehkäistä, ettei se voi lähde sielä kiehumaan ja nousemaan. Pitääpä kokeilla ens kerralla mikä toimii parhaiten! :)

Kylmä voi syvälle pullaan ja rielusti sokeria päälle. Silti joskus vähän valuu, mutta tuo sokeri kyllä on auttanut asiaa huomattavasti. Ja kunnon kohotus ennen uuniin ja voin laittoa

Mulla on aina ollut sama ongelma, voi valuu ulos. Nyt kokeilin valion sivuilta löytyvän ohjeen mukaan ja tein kaikki just niinku ohjeissa oli ja kohotusvaihetta huomattavasti pitempään niin taikina vaiheessa KUIN pellillä. Tässä valion ohjeessa oli laitettu täytteeksi; voi, sokeri ja jauho. Nyt on pullat uunissa kokeilussa tuleeko voi ulos kun on jauhoakin siinä, plus pitää maistaa miltä se maistuu. Hyvältä ainakin nyt näyttää. Lisäsin vielä äsken vähän sokeria noihin jotka näytti valuvaisilta.

Yhteistyössä