Leipoja ihmiset? Kysymys juustokakusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Siskoni eilen pyysi minua tekemään huomisille synttäreilleen amerikkalaisen juustokakun.. Ajattelin että kyllähän sen kerkeen tässä aamulla äkkiä tekemään. Nyt vasta tajusin että senhän pitäisi kunnolla jäähtyä huoneenlämmössä ennen jääkaappiin pistämistä. Tähän minulla ei ole aikaa. Joten kummasta on enemmän haittaa, laittaa se melkein suoraa uunista jääkaappiin vai antaa levätä huoneen lämmössä seuraavat n.13h??

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Siskoni eilen pyysi minua tekemään huomisille synttäreilleen amerikkalaisen juustokakun.. Ajattelin että kyllähän sen kerkeen tässä aamulla äkkiä tekemään. Nyt vasta tajusin että senhän pitäisi kunnolla jäähtyä huoneenlämmössä ennen jääkaappiin pistämistä. Tähän minulla ei ole aikaa. Joten kummasta on enemmän haittaa, laittaa se melkein suoraa uunista jääkaappiin vai antaa levätä huoneen lämmössä seuraavat n.13h??

ei kiinnosta

Pistä suoraan jääkaappiin vaan, ei se kaappi yhdestä kakusta sekoa. Parempi tietty olisi, jos ehtisi edes hetken viiletä huoneenlämmössä. Jos 13h pidät huoneenlämmössä, niin ensimmäisenä itselleni tulee mieleen bakteerinkasvu...

Laske altaaseen viileähköä vettä (sellaista 15 asteista) ja pidä kakkua siinä kun se on tullut uunista, vaikkapa puolituntia. sitten siirrät sen jääkaappiin, ja hätätilassa jos huomaat ettei mitään ole tapahtunut, niin sitten viimeiseksi tunniksi pakastimeen.

Mitään ei jääkaapissa pidä tapahtua.. se on vaan säilytystä varten.. ja sen pitää huoneen lämmös jäähtyä ennen jääkaappia ettei se halkee ja koska sit jos sen kuumana peittää ni se vesihöyry pilaa kakun...

Alkuperäinen kirjoittaja nina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin.. voisko joku oikeesti vastata.. Serkullani oli jäänyt noin 10h ni oli ollu ihan hyvää, eikä kukaan sairastunu...

serkkus ei paljoo piittaa vieraistaan ku testaa heillä

ihan omas perhees miehensä kanssa sitä söivät... Jos se nyt tähän mitenkään liittyy..

Alkuperäinen kirjoittaja nina:
No niin.. voisko joku oikeesti vastata.. Serkullani oli jäänyt noin 10h ni oli ollu ihan hyvää, eikä kukaan sairastunu...

serkkus ei paljoo piittaa vieraistaan ku testaa heillä

ihan omas perhees miehensä kanssa sitä söivät... Jos se nyt tähän mitenkään liittyy..

yrittääkö se myrkyttää miehensä? jos sä otat sen miehen ku serkkus haluu herkumman?

Mitään ei jääkaapissa pidä tapahtua.. se on vaan säilytystä varten.. ja sen pitää huoneen lämmös jäähtyä ennen jääkaappia ettei se halkee ja koska sit jos sen kuumana peittää ni se vesihöyry pilaa kakun...

nii, ja mikä täs on sit se ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:

Siis eihän tässä ole mitään ongelmaa?? Teet kakun nyt, annat jäähtyä ja laitat sitten jääkaappiin ja sillä siisti. Kyllä se siinä ajassa ehtii maustua. Vai siis oletko lähdössä kotoa pois jos sinulla ei ole aikaa? Laita sitten kakku vaan jääkaappiin, eihän siinä mitään.

Olen lähdössä töihin, lähes heti kun kakku on valmis...

tuo puuttui mielestäni aloitusviestistä. Onko kukaan kotona kun lähdet töihin? jos on, sanot että laittaa tunnin päästä kaappiin. Mutta jos ei ole vaihtoehtoja, ennemmin kaappiin kun huoneen lämpöön, kun sitten koko suku on kipeä...

Yhteistyössä