Leipäkone - hetken huuma? ja muuta udeltavaa

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuinnostuksen jälkee jäänyt hyvin vähälle käytölle :/ Eikä meillä ainakaan voi ajastaa aamuksi, ku se vatkaa ja piippailee siinä alkuvaiheessa ni en minä ainakaan nukkus enää sen jälkeen.
Täys peesi tähän. Me saatiin mun vanhempien kone kun eivät sitä käyttäneet. Kyllä sillä väliin tulee leivottua paljonkin ja sit on taas kausia ettei muista koko konetta. Mut on se tosiaan niin äänekäs että ei sitä yöksi voi ajastaa leipomaan. Tosin se on vuodelta uhtua, ehkä ne nykykoneet on hiljasempia.

 
Pitipä vielä aiheesta leipäkone, kiva Panppe jos onnistuin motivoimaan sua kaivamaan sen härvelin naftaliinista! =)

No niin, tultiin siihen tulokseen, että ostetaan ja laitetaan tuonne kylppärin puolelle, sijaitsee keittiön vieressä eikä siellä häiritse ketään. Ihan tuon äänen takia siis noin, hyvä kun tuli puheeksi tuo.

Käytiinpä tänään katsomassakin tuolla pääkaupungissa ihan, mutta höh kun löydettiin sopiva, oli kaupassa enää näytekappale hyllyssä. :| Oli reilussa alennuksessakin vielä, mutta huomattiin sitten paluumatkalla, että ketjun muissa kaupoissa alennusta ei ollutkaan. Pöh ja pöh.

Vispilä vielä vaan, olipas ihana kuva Eevistä. :heart: Kaunis lapsi, voi mitkä silmät. Teidän lapsissa on kuvien perusteella tuntunut olevan äkkiseltään aika paljon samaa näköä keskenään, kovin jo jännää, miten vähän tai paljon Anton pikkuveli muistuttaa isoveljeä.
 
vieras
Musta millään ei saa niin hyvää pulla/ sämpylätaikinaa kuin leipäkoneellla. Yleensä kuitenkin pyörittelen itse sämpylöiksi.

On liian kovaääninen yöllä käytettäväksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Minkäskokoisia leipiä noilla koneilla tulee?
Osaako joku kertoa?
2.5 dl taikina.
Hmm... siis pieni leipä? Tosi pieni meille ajateltuna? *unohtaa leipäkonehaaveilun ja haaveilee salaa edelleen perunankuorimakoneesta*
Joo ei ole mikään leipomo sentään. Pienen leivän saa.
 
Helekutti
Exä oli keliaakikko ja tehtiin leipäkoneella noin 5x viikossa. Tosi helppoa ja hyvää leipää sai. Muutenhan gluteenittomat on ihan kakkaa :) Ei tiskiä, ei sotkua, eikä koneesta kuulunut kuin hiljainen jurnuttava ääni jonka takia ei tarvinnut edes ovea kiinni laittaa. Ensimmäisinä aamuina oli ihana herätä tuoreen leivän tuoksuun. Ostaisin heti leipäkoneen mutta kun olen vhh:lla ;)
 
Mitä ne leipäkoneet muuten maksaa? Olen tähän mennessä hylännyt ajatuksen, koska miehen kanssa syödään enimmäkseen ruisleipää. Nyt näyttää siltä että nuoriso on innostunut myös vaaleasta leivästä.
 
ihana tuoksu
meillä on ollut kun muutamia vuosia sitten ostettiin. ajastelin sitä välillä ja kun vein kodinhoitohuoneen pöydälle niin ei piippaukset ja surinat kuuluneet. tosi ihanan makuisia ja erilaisia leipiä sillä saa. ja tulee sellainen rapea pintakin, nam! ei kyllä olla käytetty vähään aikaan, jos huomenna taas kokeilis. ja meidän leipäkoneen leivästä tulee tälläiselle 7 heingelle parisen viipaletta.
 

Yhteistyössä