leikkpuistossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iita"

Vieras
oltiin ihan uudessa leikkipuistossa jossa oli sellainen iso putki liukumäki,tyttöni kiipesi sinne eikä uskaltanutkaan laskea alas.No minä ja kaverini maaniteltiin tyttöä alas sekä liukumäkeä,että sitä verkkoa pitkin,mutta kun tytölle jää tuo vaihde päälle niin se ei liiku mihinkään,itkee vaan.Velikin yritti saada siskoaan laskemaan mäkeä yhdessä.No jossain vaiheessa naapuritalosta tulee mummo valittamaan,että kun tyttö itkee ja äiti vaan istuu.Sanoin syyn että kun ei uskalla alas.Käski mennä mun hakemaan,joo minä verkkoa pitkin.....tyttö siinä vaiheessa oli jo rauhoittumassa ja tuli itse verkkoa pitkin alas.Mummo siinä höösäs,et laita se keinuun....että mulla keitti!!!!

millanen laitos se häkkyrä oli jos sä et muka päässyt sinne ylös etkä olis saanut napattua syliinkään? Mitä sit jos tyttös ei ois tullu millään alas?

[QUOTE="sondersson";22042321]niin mut jos se vaan ei ois tullu? Eikai sellasia leikkitelineitä voi olla ettei sinne pääse :o
Siis mikset pääse?[/QUOTE]

no raskaana olevan on hirmu hankalaa tollaseen kiipeillä.

[QUOTE="sondersson";22042368]no sillon toki vaikeeta eikä kauheen suositeltavaa.. Onko kaveris raskaana myös?[/QUOTE]

ei ole,mutta ei ollut siinä leikkipuistossa enää kun tuo mummo pamahti paikalle.

No jos et olisi raskaana, et olisi siltikään kiivennyt hakemaan? Teille olisi tullut ennen pitkää nälkä/vilu tyttöä odotellessa ja olisitte sitten jättäneet tytön sinne telineeseen ja lähteneet kotio? En oikein ymmärrä nyt tän aloituksen pointtia, rasittavat, nalkuttavat mummotko?

Alkuperäinen kirjoittaja nohöh;22042388:
No jos et olisi raskaana, et olisi siltikään kiivennyt hakemaan? Teille olisi tullut ennen pitkää nälkä/vilu tyttöä odotellessa ja olisitte sitten jättäneet tytön sinne telineeseen ja lähteneet kotio? En oikein ymmärrä nyt tän aloituksen pointtia, rasittavat, nalkuttavat mummotko?

no hän tuli sielt itse alas!Pointti olikin tuossa mummelissa,siis tulee ihan kotoaan valittamaan että kun lapsi itkee.Aika tarkkaan on saanut parvekkeellaan kuunnella,kun itku ei ollut sellaista parkua vain sellaista tekoulinaa.Eikäpä tuo tilanne edes kauaa kestänyt että oisin siinä ehtinyt ylös kiivetäkkään.Tuollaisesta vain pahoittaa mielensä kun vieras haukkuu huonoksi äidiksi ihan tuntemattoman,tuntematta lastakaan.Toki jos tytöllä olisi ollut ihan oikea hätä olisin ollut hädissäni ja käskenyt jonkun hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nohöh;22042388:

No se tyttö olis sit jäänyt sinne ylös loppuiäkseen, olis sit vanhana mummona katellu sieltä että ei hakenu äiti mua alas, ei :(

Olipa törkeä mummu, tulla siihen nyt komentelemaan ja puuttumaan asioihin jotka ei hänelle kuulu.
Leikkipuistoissa tosin näkee vähän kaikenlaista..
Nyt vähän omaa vuodatusta, sorry.
Mua harmitti kerran suunnattomasti kun 2v lapsemme olisi halunnut laskea leikkipuiston isosta liukumäestä mutta eräät vanhemmat 3 lapsensa kanssa olvatkin vallanneet koko liukumäen. Tämän perheen lapset kiipesivät liukumäkeä pitkin ylös kun apinat aina uudestaan ja uudesataan. Vanhemmat myös nostivat heitä ylös,lapset jäivät pitkiksi ajoiksi puoliväliin mäkeä jumiin istuskelemaan, juttelemaan, ottamaan valokuvia ja kivaa näytti olevan. He eivät antaneet rappuja pitkin kiivenneelle laskijalle pienintäkään mahdollisuutta laskea alas. Sielä Lapseni kiltisti odotti pitkät ajat omaa vuoroaan ja aina kun oli laskemassa joku istahti eteen liukumäelle tms. Lapsi katsoi minuun ihmetellen ja huusin (kauempaa) että ihan pian on kyllä sinun vuoro, vaan eipä ollutkaan. Menin kysymään että eikö täällä muut lapset saa laskea ollenkaan? Porukka pyöritteli silmiään, huokaili ja väistivät että saatiin se 1 lasku laskettua, ja taas sama meno jatkui. He eivät ottaneet muita leikkijöitä huomioon yhtään. Onko oman vuoron odottaminen ja hyvät käytöstavat menneen talven lumia? Selviääkö pieni lapsi ainoastaan kyynärpäitä käyttäen ja röyhkeällä minä itse taktiikalla?

[QUOTE="vieras";22042460]Olipa törkeä mummu, tulla siihen nyt komentelemaan ja puuttumaan asioihin jotka ei hänelle kuulu.
Leikkipuistoissa tosin näkee vähän kaikenlaista..
Nyt vähän omaa vuodatusta, sorry.
Mua harmitti kerran suunnattomasti kun 2v lapsemme olisi halunnut laskea leikkipuiston isosta liukumäestä mutta eräät vanhemmat 3 lapsensa kanssa olvatkin vallanneet koko liukumäen. Tämän perheen lapset kiipesivät liukumäkeä pitkin ylös kun apinat aina uudestaan ja uudesataan. Vanhemmat myös nostivat heitä ylös,lapset jäivät pitkiksi ajoiksi puoliväliin mäkeä jumiin istuskelemaan, juttelemaan, ottamaan valokuvia ja kivaa näytti olevan. He eivät antaneet rappuja pitkin kiivenneelle laskijalle pienintäkään mahdollisuutta laskea alas. Sielä Lapseni kiltisti odotti pitkät ajat omaa vuoroaan ja aina kun oli laskemassa joku istahti eteen liukumäelle tms. Lapsi katsoi minuun ihmetellen ja huusin (kauempaa) että ihan pian on kyllä sinun vuoro, vaan eipä ollutkaan. Menin kysymään että eikö täällä muut lapset saa laskea ollenkaan? Porukka pyöritteli silmiään, huokaili ja väistivät että saatiin se 1 lasku laskettua, ja taas sama meno jatkui. He eivät ottaneet muita leikkijöitä huomioon yhtään. Onko oman vuoron odottaminen ja hyvät käytöstavat menneen talven lumia? Selviääkö pieni lapsi ainoastaan kyynärpäitä käyttäen ja röyhkeällä minä itse taktiikalla?[/QUOTE]

No uhhuh, mitä törppöjä. Nykyään tuntuu tosiaan löytyvän vähän liikaakin vanhempia, joiden on tosi vaikeaa ajatella omilla aivoillaan saati vaatia jälkikasvultaan pään käyttöä tai ylipäätään minkäänlaista huomaavaisuutta toisia kohtaan. Niiden sankareiden "kasvatuksen" tuloksia sitten odotellessa...

Yhteistyössä