G:kuulutko kategoriaan joka ajattelee näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vinci

Jäsen
29.11.2005
745
0
16
voin tehdä lapsia mutta en minä niiden kanssa leiki,tai niille opeta mitään(paitsi ehkä tapoja) lähinnä tarkotan ettei opeta niitä tekemään kädestä pitäen hiekkakakkuja tai neuvo miten pääsee kiipeilytelineelle leikkipaikalla tai askartele tai leivo heidän kanssaan tai istu hiekkiksen reunalla tekemässä lapselle kakkuja jos lapsi ei itse vielä oikein osaa kääntää ämpäriä tms mutta olis kova hinku kuitenki tehdä niitä.???

törmäsin tänään leikipuistossa naiseen joka odotti kolmattaan ja sanoi ettei niitä opeta mitään tekemään tai leikkimään...eli jos ei pääse liukumäkeen kun on vaikea kiivetä esim jos on se köysi mistä itteensä kiskomalla pääsee ramppia pitkin ylös niin sitten sinne ei tarvii mennä edes laskemaan mäkeä tms.
ja sitten että sen takia ne käy hoidossa parina päivänä viikossa kun siellä ne leikityttää jne...

ite en oikein ole tuollainen!!
minä lauleskelen niin päivällä kuin ilallakin lapselle jos sitä pyytää ja kun on nukkumaan meno aika tms. piirrän autoja ja muita kun ei tuo vielä ite oikein osaa ja niistä tykkää.
saatan istua lattialle ja leikkiä autoilla tai nostaa lapsen syliin ja pelata palapeliä ja opastaa mikä kuuluu mihinkin.
samoin kun opetin kuinka liukumäkeen mennään ja kuinka syödään ja käydään potalla....
kaikkihan mun mielestä opettamalla aletaan osaamaan...varsinki leikkipuistossa kun siellä ei aina ole edes ketään kun sinne mennään niin miten se lapsi niitä oppii jos kukaan ei kerro ja näytä tai opeta!!! :o

mutta mites te muut näistä asioista ajattelette?? :whistle:

No en kuulu. Musta on kiva touhuta pojan kanssa ja on ihanaa nähdä miten lapsi oppii uusia juttuja. :)
Aina en jaksa leikkiä, mutta onneks mies hoitaa meillä paremmin sen puolen tuon poitsun kanssa. ;)

Kommentoin vaan tuota kiipeämistä...meillä ei saa kiivetä minnekään, ellei ite pääse ts.en ala just tollasiin köysiliukumäkiin nostamaan. Kyllä ne jossain vaiheessa pääsee. Omat lapset ei kyl vielä pääse, mut meidän töissä(päiväkodissa) pätee sama periaate, ettei aleta auttamaan, ellei ite pääse.

Mä oon sit varmaan samanlainen, kuin puistossa tapaamas äiti...

En juurikaan leiki lasteni kanssa, ovat ko, kuitenkin leikkimään oppineet. En juurikaan leivo, synttärikakut, ja joulupiparit ovat poikkeuksia. En laula lapsilleni, he kielsivät :D En auttanut heitä sellaisen liukumäkeen, johon köydellä piti kiivetä, jos ei itse pääse, on vielä liian pieni sellaiseen mäkeen.

En nyt kuitenkaan tarkoita, että missään en olisi lapsiani opettanut/neuvonut/auttanut. Olen vain sitä mieltä, että mahdollisimman paljon on syytä oppia itse tekemään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:06 CarnevalGirl kirjoitti:
Kommentoin vaan tuota kiipeämistä...meillä ei saa kiivetä minnekään, ellei ite pääse ts.en ala just tollasiin köysiliukumäkiin nostamaan. Kyllä ne jossain vaiheessa pääsee. Omat lapset ei kyl vielä pääse, mut meidän töissä(päiväkodissa) pätee sama periaate, ettei aleta auttamaan, ellei ite pääse.
näin mäki teen en ala nostamaan kiipeilytelineseen jos lapsi ei itse pääse on menemättä,

Tuo nyt on vähän niin ja näin. Kaikki ei tykkää leikkiä lasten kans,ku se ei vaan luonnistu,mutta sitten taas voi opastaa paljon muuta. Ja kiipeily,ei ennen kuin osaa itse,koska siinä ei aikuisen opetus auta :)
Mutta opastamistahan se elämä kyllä on...

Yhteistyössä