LEIKKIMÖKKI????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timpurinainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Timpurinainen

Vieras
Hyvät vanhemmat!
Haluaisin tiedustella kuinka paljon olette valmiita panostamaan lapsenne leikkeihin.Olen kehittelemässä yritysideaa leikkimökeistä. Tässä leikkimökissä lapsi saisi turvallisesti tutustua kodin hoitoon omassa mittakaavassaan. Leikkimökki olisi siis kalustettu keittiöllä, pienellä pedillä ruokapöydällä, pesukoneella ja parvella yms...Huoliteltuna verhoilla, panelilla, tapetilla ja maalilla. Siis kuin oma koti. Pojille vaihtoehtona olisi puutyöpaja tms...Leikkimökin koko olisi n.2m*2m*2,5m, joten myöhemmin kun lapsi on kasvanut huonekalut voisi poistaa ja muuntaa siitä vaikka vierasmajan...Olisitteko valmiita panostamaan lastenne leikkeihin? Ja kuinka paljon valmiita maksamaan siitä?

Toivon paljon vastauksia niin hyviä kuin huonojakin :)

Jos 1) asuisimme omakotitalossa 2) halajaisimme leikkimökkiä, niin aivan varmasti rakentaisimme sen itse ja tekisimme siitä ennemminkin huvimajan, joka on alun alkaen pohjaratkaisultaankin monikäyttöisempi kuin joku mökki. En jaksa uskoa että suomalaiset yleensäkään ovat sen kädettömämpiä.

Sitä paitsi, lapsella on niin mahtava mielikuvitus, ettei se tarvitse todentuntuisia puitteita pesukokeineen ja parvineen kotileikkejä varten. Miten muuten ajattelit toteuttaa parven harjakorkeudeltaan 2500 korkeaan tönöön?

Tämän kokoinen mökki tarvitsee korkeintaan Toimenpideluvan...

Jotkut suomalaiset ovat liian laiskoja rakentamaan itse...tai eivät yksinkertaisesti osaa tai eivät ehdi...ja kun joku tekee sen puolestasi on sinulla aikaa leikkiä enemmän lastesi kanssa...
Lapsi ei tarvitse parvea niin korkealle kuin aikuinen...

Olen nähnyt monia perheitä jossa ei lapset enää osaa leikkiä...maalla on eri asia mielikuvituksen kannalta mutta entäpä kaupungissa missä ei ole mielenkiintoisia virikkeitä...

En ostaisi koskaan täydellistä pakettia, ihan siksi että se tulisi törkeän hintaiseksi (tai sitten materiaalit olisivat silkkoa sisältä). Tee-se-itse paketin ostin tuolle pojalle leikkitorniksi (joten leikkimökkiä ei enää tule)

Mutta ideana on mielenkiintoinen, jos mökit saadaan arkkitehtuurisesti sopimaan tontilla olevaan oikeaan taloon. Inhoan tuota pihalla olevaa hirsimökkisaunaa, koska se ei sofi funkistaloon. Sama koskee myös leikkimökkiä - funkistyyliä sen pitäisi sitten olla.

Niin vielä edelliseen luulen että mitään lupia ei tarvita. Kannattaa tarkistaa rakennusvalvontatoimistosta tarvitaanko...

Todennäköisesti Ilmoitus tai toimenpidelupa, jos lupia tarvitaan

Nalkuttava Talonmies :)

Yritysideani yksi osa on nimenomaan henkilökohtainen suunnittelu omien halujen ja tarpeiden mukaan...

Miksei joitain paketti ratkaisujakin mukaan saisi mahtumaan, mutta niitähän jo riittää tämän idean omalaatuisuus piileekin sen erikoisuuksissa ja monipuolisuuksissa...

kyllä parvi on hyvä lisävaruste, vaikka se ei korkealla olisikaan ja vaikka siellä ei seisomaan mahtuisikaan! Jos leikkimökin aikoo pitää pitkään toimivana on se mielestäni välttämättömyys. Missä muualla sitä muka nukutaan jos ei ole parvea?! Ahtaalla lattialla lelujen keskellä? Ja parvellehan saa kaiteet ja vaikka portin suuaukkoon niin ettei tarvitse pelätä lasten tippuvan. Pitää porttia kiinni silloin kun ei itse ole lapsia vahtimassa. Itse olen saanut leikkiä parvelisessa leikkimökissä sisarusteni kanssa eikä vahinkoja ole tapahtunut, parvelle ei menty jos vanhempi ei ollut mukana. Nyt olemme aikuisia ja leikkimökki palvelee kesäisin kesäkamarina - juuri parven ansiosta!

miksi pojille joku verstas? meillä ainkin ovat leikkineet kotista aivan ko tytötkin. ihme kuvittelua. minä ainakin haluaisin sisustaan mökin itse. hinta riippuu aivan siitä, tuleeko se puuvalmiina, maalattuna, kasattuna vai miten ajattelit sen toimittaa. jos aijot perustaa yrityksen, tee liiketoimintasuunnitelma

Yhteistyössä