Leikkiikö 2.5 vee toisten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surumuru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surumuru

Vieras
Leikkiikö teillä 2.5v+ toisten lasten kanssa minkä verran?
Meillä poika on ollut parikuukautta päiväkodissa ja hoitajien mukaan ei hän toisten lasten paljoa leiki. Yksin touhuaa ja leikkii. Tänäänkin kun hain pojan hoidosta, siellä hän yksinään hiekkalaatikolla leikki. Tuntui todella pahalta. Vaikka hän ei leikkisikään toisten kanssa, niin silti en haluaisi, että hänet yksin jätetään.
Tosin eihän se poika opikaan leikkimään toisten kanssa, jos kukaan ei häntä hoidossa siihen opasta (?). Muuten hoidossa olo on pojalle ollut todella rankka, itkien hoitoon jää, sekin lisää huolta enemmän.

Meillä oli muistaakseni juuri tuon ikäsenä vaihe, että lapsi ei suvainnut kovin helpolla toisten lasten seuraa. Toisinsanoen puistossakin sanoi suureen ääneen, että lähteehän nuo toiset lapset nyt pois yms. Tuon ikäiset eivät välttämättä varsinaisesti vielä leiki toisten kansa joten sinuna en olisi huolissani. Varsinkin kun teillä on tuo hoitoon meneminen vielä tuore tapaus.

Mä olen itse olltu aikanaan sellainen lapsi, että tykkäsin ja nautin kun sain yksin leikkiä. Silti ihan suht sosiaalinen tapaus olen nykyisin ;)

Meidän vanhempi poika harjottelee edelleen toisten kanssa leikkimistä ja on 4,5v. Kaikilta ei yhteisleikit lähde niin aikaisin liikkeelle. Älä huolehdi, kaikki ajallaan. Ammattitaitoisen henkilökunnan ei myöskään pitäisi asiaa päivitellä tai ihmetellen asialla vaivata vanhempia vaan suhtautua siihen sinun lapsellesi ominaisena piirteenä, joka kehittyy omaa tahtiaan tai viimeistään aikuisen tuen kanssa. :)

Yhteistyössä