Leikkiä liian vakavilla asioilla

• Viestiketjun aloittaja "Sinna"
  • Ensimmäinen viesti
"Sinna"
Taas on se aika vuodessa, jolloin Facebookin tilapäivityksissä yksi jos toinenkin sanoo, "Ohhoh paloinpa TAAS pahasti". Katsokaa tämä video ja näyttäkää myös lapsillenne. Todella koskettava.

h ttp://youtu.be/_4jgUcxMezM

(ottakaa väli pois)

ei voi
rasvaamallakaan välttämättä estää palamista joten niin kuin anatolia sanoi että vihastuu kun näkee lapsen palaneen. Ei se aina ole sen rasvaamisen puute. Vahinkoja sattuu kaikille.

rasvaamallakaan välttämättä estää palamista joten niin kuin anatolia sanoi että vihastuu kun näkee lapsen palaneen. Ei se aina ole sen rasvaamisen puute. Vahinkoja sattuu kaikille.
Rasvauksen lisäksi on keksitty vaatteet (uv-suojakuteet tai tavalliset), ja varjossa oleskelu.

Sellaista vahinkoa ei saa sattua, että pieni lapsi pääsee palamaan, jopa toistuvasti.

Olen nähnyt paljon palaneita lapsia, jopa ihan rakkuloille asti palaneita. Sellainen surettaa ja vihastuttaa.

ei voi
Rasvauksen lisäksi on keksitty vaatteet (uv-suojakuteet tai tavalliset), ja varjossa oleskelu.

Sellaista vahinkoa ei saa sattua, että pieni lapsi pääsee palamaan, jopa toistuvasti.

Olen nähnyt paljon palaneita lapsia, jopa ihan rakkuloille asti palaneita. Sellainen surettaa ja vihastuttaa.
Eihän sitä voi tietää koska on eka kerta ja koska jo useammin tapahtunu, joten miksi vihastua ja toisaalta se kun ei auta mitään. Toki silloin kun asiasta tietää enemmän niin voi jopa sanoakkin.
Palaa voi varjossakin ja pieni lapsi ainakaan ei kauhean innoissa halua pitää mitään vaatteita päällä, helposti riisuu ne. Ja kuumalla ilmalla ei kyllämonikaan voi pitkähihaisia vaatteita pitää josan niihin tukehtuu. Eli ainoa mahdollisuus on se rasvaus ja se ei aina tehoa.

Eihän sitä voi tietää koska on eka kerta ja koska jo useammin tapahtunu, joten miksi vihastua ja toisaalta se kun ei auta mitään. Toki silloin kun asiasta tietää enemmän niin voi jopa sanoakkin.
Palaa voi varjossakin ja pieni lapsi ainakaan ei kauhean innoissa halua pitää mitään vaatteita päällä, helposti riisuu ne. Ja kuumalla ilmalla ei kyllämonikaan voi pitkähihaisia vaatteita pitää josan niihin tukehtuu. Eli ainoa mahdollisuus on se rasvaus ja se ei aina tehoa.
Eka kerta on ehkä vahinko, useammat kerrat minusta jo typeryyttä ja välinpitämättömyyttä vanhemmilta.

Lapsen iho muistaa...lisäksi palaminen on kivuliasta ja lapsi kärsii turhaan.

Palsta, jolla ei saa paheksua tupakointia pienten lasten läheisyydessä (ja raskausaikana), mutta auringossa palaminen puolestaan aiheuttaa suorastaan mäkätystä. Olen täysin samaa mieltä kanssanne, joskin mittasuhteet ja vakavuus menevät nyt vähän sekaisin...

Palsta, jolla ei saa paheksua tupakointia pienten lasten läheisyydessä (ja raskausaikana), mutta auringossa palaminen puolestaan aiheuttaa suorastaan mäkätystä. Olen täysin samaa mieltä kanssanne, joskin mittasuhteet ja vakavuus menevät nyt vähän sekaisin...
?Eikös täällä ole aina ja tasaisin väliajoin motkotettu tuosta tupakoinnista?

Itse pidän tarkkaan huolen, etteivät lapset pala. Ne on mun vastuulla niin kauan, kuin eivät itse ole kypsiä päättämään haluavatko ottaa sellaisen riskin vai eivät. Meillä on huhtikuusta saakka laitettu aurinkorasvaa naamaan ja kesällä ei taatusti mennä ainuttakaan kertaa ulos ilman rasvaa. uv-vaatteet on melko hyvin hengittäviä, joten sellaisissa on ihan hyvä olla kuumanakin päivänä. Todellakaan ei alasti juoksennella auringossa. Ainakaan ilman rasvaa ja silloinkin vain tosi lyhyt aika. Missään hartiat paljastavissa vaatteissa ei kesällä olla, kun olkapäät ja niska on herkkiä palamaan. Ja aurinkolasit päässä totta kai. Kyllä olen tällä tavalla onnistunut olemaan polttamatta kumpaakaan tyttöä ja kesästä ollaan nautittu silti.

Itse en nuorena tiedostanut riskejä ja olen polttanut itseni lukemattomat kerrat ja maannut solariumissa monet tunteroiset. Toivottavasti ei kostaudu vielä.

?Eikös täällä ole aina ja tasaisin väliajoin motkotettu tuosta tupakoinnista?
Tänään ei saa (ja minä elän hetkessä).

Hieman aiheen vierestä:
Luin jostakin uutisen (saksaksi, joten ehkä ymmärsin väärin tms.), että Norjan (?) terveysviranomaiset suosittelisivat solariumia nuorille, koska siitä saa D-vitamiinia. Ilmeisesti siis D-vitamiinin puute on yleisempää ja haitallisempaa, kuin ihosyöpä... Tiedä häntä, oletteko lukeneet samasta?

Mun mielestä tupakointia saa paheksua mutta tommonen moralisointi mitä tossa yhdessä ketjussa oli ei auta kyllä ketään. Ennemmin tarjoaisin tietoa tupakoinnin vaikutuksista ja apua ja tukea lopetukseen. Musta on jokseenkin typerää tehdä tänne aloitus jossa säälitään jonkun mukulaa sen takia että sen äiti polttaa.

Mun mielestä tupakointia saa paheksua mutta tommonen moralisointi mitä tossa yhdessä ketjussa oli ei auta kyllä ketään. Ennemmin tarjoaisin tietoa tupakoinnin vaikutuksista ja apua ja tukea lopetukseen. Musta on jokseenkin typerää tehdä tänne aloitus jossa säälitään jonkun mukulaa sen takia että sen äiti polttaa.
En jaksaisi tämän enempää asiaa puida tässä ketjussa, mutta kyllä niille tupakoiville äideille on ohjeita ja tietoa jaettu :p Eikö tämäkin ole turhaa taivastelua? Yhtä vakavasta asiasta kuitenkin kyse, vaikka onkin ehkä parempaan asuun puettu...

vierass
Mä oon supervaalea ja syystä ymmärrettävästä niin on siis myös mun lapset. Me kun mennään rannalle niin toisten muksut on siellä uimahousuissa ja mun muksut ui valkoiset t-paidat päällä ja hatut päässä :D

Mun isä kuoli pari kk sitten melanoomaan ja äidin paras ystävä kuukautta aikaisemmin melanoomaan. Kumpikin aivan tajuttomia auringonpalvojia, nahkat punasina aina kesäisin. Kun isäni kuolinvuoteen vierellä valvoin ja odotin lähdön hetkeä, mietin kuinka nykyäänkään ihmiset eivät taajua mitä se oman ihon jatkuva kärventäminen voi tuoda tullessaan. Mun pari kaveriniakin on ihan samanlaisia. Heti kun aurinko paistaa niin täytyy heti mennä makaan mahdollisimman kuumaan ja paahteiseen paikkaan koko päiväksi jos sattuu olemaan vp.

Yhteistyössä