Leikkauspäivä sairauslomana vai arkivapaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 34g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

34g

Vieras
Olen menossa kuukauden päästä maanantaina leikkaukseen. Joudun olemaan töistä pois ainakin tuon maanantain, ehkä tiistainkin.

Olen työssä, jossa työskennellään viikonloppuisinkin, joten vapaa voi olla ihan milloin vain.

Mietin tässä, olisiko moraalitonta ottaa tuo maanantai ja ehkä tiistaikin sairauslomaksi, jolloin tekisin kolmi- tai nelipäiväisen työviikon? Vai ilmoitanko töihin, että pidän vapaapäiväni ma & ti ja teen normaalin viisipäiväisen viikon?

Miten te muut tällaisessa työssä olevat olisitte/olette tehneet?

Mietin vain, että olenko oikeutettu sairauslomaan silloin leikkauspäivänä? Kun eihän mulla mitään kuumetta tai muuta työkykyä alentavaa ole, vaan menen leikkaukseen ihan täysikuntoisena. Äh, vaikea selittää, olen varmaan liian kiltti kynnysmatto kun mietin edes tällaisia...

Mutta niin, taitaa olla ihan ok ottaa ne sairauslomana. Kiitos.

Siis mitä ihmettä? Ethän sä ole työkykyinen jos olet leikkauspöydällä..? Tottakai olet oikeutettu sairaslomaan!

Ehkä kyseenalaista toki, jos olet menossa esim. rintojen suurrennukseen tai faceliftiin. Mutta jos kyseessä on terveyttä edistävä välttämätön leikkaus niin tottakai sä saat sen sairalomaa?? Ja kerrot tietenkin etukäteen siitä töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25126668:
Siis mitä ihmettä? Ethän sä ole työkykyinen jos olet leikkauspöydällä..? Tottakai olet oikeutettu sairaslomaan!

Ehkä kyseenalaista toki, jos olet menossa esim. rintojen suurrennukseen tai faceliftiin. Mutta jos kyseessä on terveyttä edistävä välttämätön leikkaus niin tottakai sä saat sen sairalomaa?? Ja kerrot tietenkin etukäteen siitä töissä.

näin,jos kyse jostain kauneusleikkauksesta,niin ei työnantaja maksa sairasloma-ajalta mitään..

Ei ole kauneusleikkauksesta, vaan ihan terveyteen liittyvästä. Vai pitäisiköhän siinä samalla sitten ottaa rasvaimu ja uudet tissit... hmm... (juu ei). :)

Lähetin mailia esimiehelle, kiitos teille.

Yhteistyössä