Leikkaushaavan kipu?

Mikä on normaalia kipua?

Leikattu siis eilen ja jo illasta alkoi ihan mahdoton kipu, kun puudutteet ja kaikki vahvat sairaalassa saadut lääkkeet rupesivat hupenemaan poijes..

Minun lääkkeillä ei kipua pois saa ja kaikki liikkuminen sattuu ym. :(
Onhan leikkauksesta tosin vähän aikaa, mutta milloin tämä ei ole enää normaalia?
Kuume pomppii 37-38 ja tämäkin varmasti normaalia!?

Outo polte tuntuu haavassa..

En muistanutkaan miten kipeää tämä oikeesti tekeekään! :'(
 
"Lissu"
Kuinka kovaa kipu on? Tuntuuko pahenevan?

En halua pelotella mutta mulla alkoi sektion jälkeen kipu pahentua kunnes oli ihan sietämätöntä... syyksi paljastui sisäinen verenvuoto ja pikaisesti leikattiin uudestaan. Mutta kipu oli tuossa vaiheessa kyllä taju lähtee-luokkaa.
 
Kuume on myös yks luonnollisista puolustusmekanismeista.

Kipeähän se haava on, kai sait kipulääkkeitä kotiinkin? Ei vain käsikauppaburanaa?
Miten käskettiin hoitaa?
Kuumetta pitää tietenkin seurata, jos se tuosta lähtee nousemaan.
 
"..."
Eiks me sun kans puhuttu jo aiemmin?

Sanoin että on perkeleen kipee, etkö saanut reseptiä vahvempiin kipulääkkeisiin? Tramalia? Päivystykseen jos et pärjää. muista että panacod+800 burana on hyvä, ellei sulla mee arcoxia tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25515128:
Kuume on myös yks luonnollisista puolustusmekanismeista.

Kipeähän se haava on, kai sait kipulääkkeitä kotiinkin? Ei vain käsikauppaburanaa?
Miten käskettiin hoitaa?
Kuumetta pitää tietenkin seurata, jos se tuosta lähtee nousemaan.
Sain mä tramalia ja panadolia, kun mulle ei mitkään buranat ym. käy!
Onhan näitä napsittu kovasti, mutta ei vaikutusta, kun ihan pienen hetken..
Onhan tuo kohtakin arassa paikkaa, että varmaan vaikuttaa asiaan, kun kylkiluut ja keuhkot lähellä!

Pitää puhdistaa ja vaihtaa siteitä siihen yli 10 päivän ajan ja, jos kipu yltyy niin lääkäriin, mutta olen niin huono lähtemään! :ashamed:
 
[QUOTE="Lissu";25515120]Kuinka kovaa kipu on? Tuntuuko pahenevan?

En halua pelotella mutta mulla alkoi sektion jälkeen kipu pahentua kunnes oli ihan sietämätöntä... syyksi paljastui sisäinen verenvuoto ja pikaisesti leikattiin uudestaan. Mutta kipu oli tuossa vaiheessa kyllä taju lähtee-luokkaa.[/QUOTE]

Uskon, että tuossa vaiheessa kipu on jo tuota, et taju lähtee ja tuossa tilassa on pakko lähteä jo lääkäriin!

Täytyy katsoo tilannetta vielä yön yli ja, jos vaan pahenee niin täytyy käydä vaikka huomenna sairaanhoitajalla tarkastuttaa haavan ja tulehusarvot!
 
"vieras"
Mulla oli sappileikkauksen jälkeen todella kovat kivut, syynä oli leikkauskohdan jonkun sappitiehyen irtipääsy, sappineste meni siitä reiästä vaikka mihin, korjattiin laittamalla shuntti ja kivut loppui siihen.
 
Voisiko olla?
Laitettiinko sulle leikkausalueelle itsestään sulavia tikkejä jotka olivat voineet aueta tai olisiko leikkauskohdasta johtuen alueen imusuonisto voinut saada jotenkin säkeensä tai ottanut operoinnista itseensä ja keräisi sitä imukudosnestettä leikkausalueelle kun kerrot että alue turpoaa?
 
Laitettiinko sulle leikkausalueelle itsestään sulavia tikkejä jotka olivat voineet aueta tai olisiko leikkauskohdasta johtuen alueen imusuonisto voinut saada jotenkin säkeensä tai ottanut operoinnista itseensä ja keräisi sitä imukudosnestettä leikkausalueelle kun kerrot että alue turpoaa?
Juu sulavat tikit laitettiin!
En tiiä mikä tässä mättää, mutta kipu vaan kovenee..
Jos vaan olet paikallaan niin sen kestää kyllä, mutta heti liikkeelle lähtiessä yhtä tuskaa ja suorassa ei pysty kävelee!
 
Voisiko olla?
Annettiinko sulle mukaan kotihoito-ohjeet joista löytyy sen sinua hoitaneen/leikanneen yksikön yhteystiedot minne pyydetään ottamaan yhteys jos kotiutuksen jälkeen tulee kysyttävää tai ongelmia? Ellei näitä tietoja ole nyt saatavissa, soita sinne sinut operoineen sairaalan päivystykseen (ellei ole päivystystä niin joku toinen/lähin päivystävä sairaala) ja kysy neuvoa sieltä.
 
Annettiinko sulle mukaan kotihoito-ohjeet joista löytyy sen sinua hoitaneen/leikanneen yksikön yhteystiedot minne pyydetään ottamaan yhteys jos kotiutuksen jälkeen tulee kysyttävää tai ongelmia? Ellei näitä tietoja ole nyt saatavissa, soita sinne sinut operoineen sairaalan päivystykseen (ellei ole päivystystä niin joku toinen/lähin päivystävä sairaala) ja kysy neuvoa sieltä.
Jos ongelmia toipumisessa ym. niin piti ottaa yhteyttä omaan terveyskeskukseen tai sitten soittaa leikanneelle kirurgille!
Olen vaan niin huono mihinkään lähtemään/kyselemään! :ashamed:

Huomenna soitan ajan sairaanhoitajalle, joka saa haavan vilasta..
 

Yhteistyössä