Leikkaushaava kutisee kamalasti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tänään poistettiin luomi mahastani ja nyt tuo tikattu haava rupesi kutisemaan ja kirvelemään aivan hirveästi...:cry: Mikä siihen auttaisi? allergialääke? Särkylääke? Pelottaa että raavin sitä yöllä unissani kun se on sellaisessa paikassa että yltääkin hyvin... Onhan siinä lappu päällä, mutta ei se paljon auta jos unissaan rouhaisee...

Ataraxia mulla ei ole... zyrtec:iä vaan. Täytyy varmaan teipata yöksi tuplatripla lappu siihen päälle ja laittaa monta paitaa päälle(pari ainakin). Tuo kyllä kutiaa myös tuolta sidoslapun reunoilta. Voi kökkö. Lappua siinä on kuitenkin pakko pitää ettei tikit jää paitaan kiinni.. :cautious:

Jospa olet sille laastarille tai sidos teipille allerginen? Minulla selvisi kanssa leikkauksen jalkeen etta olen sille 'leikkausteipille' allerginen - aivan jumalaton kutina leikkauskohdassa ja kun otin siteet pois niin ihan rakkuloilla oli iho juuri sen teipin alla. Hankin sitten toisenlaista teippia ja laastareita ja kutina loppui.

Mulla kutisee aina leikkuuhaavat. Ei ne teippien aluset. Viimeksi ohimolla ollut haava kutisi ja syyhysi hirveästi. Järki lähtee siinä. Kutina kuuluu paranemiseen. Mulla yleensä alkaa siinä kohtaa kun ompeleet on otettu ja alue pääsee kokonaan paranemaan.

Yhteistyössä