Leikkaus ja korut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bibo

Jäsen
27.06.2007
372
0
16
Pitääkö korut ottaa pois jos joutuu synnytyksessä leikkaukseen? Mitä haittaa koruista on leikkaksessa kun ei mulla alapäässä mitään koruja oo? Yksi tuttu vain sanoi, että joutuu ottamaan pois, mutta en kyllä heti uskoisi...Kun mulla on korvissa ja huulessa ja ei kyllä ole kiva jos joutuu niitä sitten repimään irti, ei oo helppoo saada meinaa takaisin ja saattavat reiät umpeutua, mutta pakkohan se sitten on :)

Ai ne pitää, hö...no...toivotaan nyt muutenkin tietty, että ei leikkaukseen joutuisi. Ja tietty en ala siis asiaa vastaan olemaan, tottakai irroitan korut jos pitää, mutta kyllä se mua silti ketuttaa jos reiät umpeutuvat sillä aikaa...ne kun saattavat hyvinkin nopeasti umpeen mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Ai ne pitää, hö...no...toivotaan nyt muutenkin tietty, että ei leikkaukseen joutuisi. Ja tietty en ala siis asiaa vastaan olemaan, tottakai irroitan korut jos pitää, mutta kyllä se mua silti ketuttaa jos reiät umpeutuvat sillä aikaa...ne kun saattavat hyvinkin nopeasti umpeen mennä.

Saahan ne korut laittaa takaisin sen leikkauksen jälkeen. Kyse on muutamasta tunnista joten ei ne varmaan kerkeä siinä ajassa umpeutumaan kuitenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:

Saahan ne korut laittaa takaisin sen leikkauksen jälkeen. Kyse on muutamasta tunnista joten ei ne varmaan kerkeä siinä ajassa umpeutumaan kuitenkaan

Joo, aika on lyhyt, mutta itse olen huomannut, että kun joskus olen ottanut huulikorun pois niin alkaa umpeutumaan jo tunnissa. Monilla umpeutuvat reiät tosi nopeaan (siis muut kuin korvissa olevat, en usko, että ne niin herkästi umpeutuvat kenelläkään).

Synnytksissä on mulla saanu aina olla korut, mutta joissain sairaaloissa pitää varmudenvuoksi otaa pois normaali synnytyksessäkin, jos tulee hätäsektio.
Aina jos on leikkaus pitää ottaa kaikki korut pois, koska jos tulee joku vuoto, joka joudutaan tyrehdyttämään jotenkin polttamalla on riski, että käy niinkuin hitsatessa saattaa käydä; sormus sulaa ihoon kiinni. En ymmärrä ilmiötä tarkemmin, muta olen käsittäny, että kyse on samasta asiasta miksi mies ei ole ikinä käyttäny vihkisormusta, kun hitsaa usein ja sitten pitäis huomata se aina ottaa pois ja laittaa takaisin.

Yhteistyössä