Leikkauksen jälkeen kukaan ei auta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasss

Vieras
Hei! Meillä on kolme lasta ja kotiuduin eilen sairaalasta isosta leikkauksesta. Tuntuu,että tulin suoraan työleirille.Sain 6 vkoa saikkua mutta kotona kukaan ei auta minua saati kunnioita. Anoppi kävi eilen kylässä ja ihmetteli että miten minua voi muka vielä koskea. mies tekee jotain vasta kun olen huutanut naama punaisena apua...se vie voimat,mielummin tekee sitten yksin kun riitelee siitä voiko vaihtaa lapselle vaipan tai antaa aamupalan. Syvä pettymys ja näen kaiken uudessa valossa..tekisi mieli jättää koko ihminen kun tästä olen selvinnyt. kivut on kovat ja toivon etten olisi kotiin sairaalasta tullutkaan.. :( anteeksi tilitys.

Mikä on iso leikkaus? Keisarinleikkauksen jälkeen oletus on synnärilläkin, että vauvaa pystyy hoitamaan. Muuhun voi saada apua.

Jos jostain muusta leikkauksesta on kyse, pyytäisin vaikka päästä takaisin sairaalaan tai sitä kautta kysyisin kotiapua. Vähän avuttomalta toi mies kuulostaa.

[QUOTE="vieras.";29631737]Mikä on iso leikkaus? Keisarinleikkauksen jälkeen oletus on synnärilläkin, että vauvaa pystyy hoitamaan. Muuhun voi saada apua.

Jos jostain muusta leikkauksesta on kyse, pyytäisin vaikka päästä takaisin sairaalaan tai sitä kautta kysyisin kotiapua. Vähän avuttomalta toi mies kuulostaa.[/QUOTE]

Ei sairaaloihin oteta ihmisiä vaan sen vuoksi, että muuten mies ei tee kotitöitä. Ja vaikka olisi keisarileikkauskin, niin kohtuutontahan se on, että leikkauksesta toipuva tekee KAIKEN YKSIN. Kun se on kohtuutonta jo, vaikkei olisi leikattukaan... Kyllä tuossa tilanteessa miehen pitää ryhdistäytyä. Tosin miten sen saa tapahtumaan... se onkin sitten eri juttu. Ehkä mies pelästyisi, jos ap ilmoittaisi hakevansa kunnallista kotiapua sossusta tms ja lastensuojelutoimenpiteiden pelko saisi häneen vauhtia.

On todella epäuskoinen ja epätoivoinen olo. Olen puhunut miehelle,että lääkäri sanoi että kudosten pitää saada parantua rauhassa. leikkaushaava on siisti ja nuo miehen sukulaiset ja mies elää jossain kuvitelmissa,että kyse on vaan pelkästä viiltohaavasta ja sen parantumisesta. Kaikki on minun vastuulla,en jaksa enää riidellä. Masentaa! Tämä on painajainen,mun mies on oikeesti k-pää...mun ystävä tulee tänään tekemään tiskit,mutten kehtaisi häntä vaivata enempää.

Millainen leikkaus on tehty?

Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

Miehesi on sika ja sukulaiset myös. Leikkaus on aina leikkaus. Joskus voi olla mitättömän kuuloinenkin leikkaus mutta silti voi olla paljon rajoituksia.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Mietin auttaako kirkko? Sukulaisia ei asu minulla tällä paikkakunnalla ja ystävillä on omia lapsiakin huolettavana ja hävettäähän se kertoa,että oma mies ei kehtaa ilman huutamista ja ruinaamista pestä edes lapsen hampaita. Yritän nyt ajatella positiivisesti,olen ollut siipi maassa tän päivän ja se tuskin auttaa paranemaan.

Voi ei :( soita lääkäriin ettet pärjää... lääkäri vois myös ohjata jollekii joka tietäis saako teidän kunnassa kotiapuseteleitä...

Ja sun tartteen nyt jotenkin selvittää tilanne miehen kanssa...

Toivotaan että anoppi tarkoitti tökeryyksissään ihmetellä, että miksi ovat päästäneet sut kotia ilman asiallisia kipulääkkeitä ja että onkohan kaikki leikkauksen jäljiltä kunnossa kun vielä sattuu nii paljon.

Nii ja kyllä ne ottaa vuodeosastoille nimenomaan toipumaan leikkauksesta. Sitä varten ne on olemassa..
Yksinkertaisesti sanot miehelle ettet kykene nyt tekemään, etkä tee. Jokuhan je hommat teki leikkauksen ajankin?

Nii ja kyllä ne ottaa vuodeosastoille nimenomaan toipumaan leikkauksesta. Sitä varten ne on olemassa..
Yksinkertaisesti sanot miehelle ettet kykene nyt tekemään, etkä tee. Jokuhan je hommat teki leikkauksen ajankin?

Mies teki ja siksi ihmettelen miksi nyt ei tapahdu mitn. täällä
On hirveä kaaos ja kaupastakin pitäs käydä ruokaa. lapset on hiihtolomalla,joten kotona on aika huiske. Mies on vieläpä lomalla itsekin ja asenne on tuo.

jos lapset ovat jo sen ikäisiä että voit saada kunnallisen hoitopaikan eli äityisloma ei ole enää kesken, niin ota sairaalan sossuun yhteyttä ja hän järjestää lapsille tilapäisen päivähoitopaikan. Olen itse ollut sairaalassa vuodelevossa ja nähnyt että se käy oikeasti äkkiä jos on tarvis.

[QUOTE="Vieraana";29631834]jos lapset ovat jo sen ikäisiä että voit saada kunnallisen hoitopaikan eli äityisloma ei ole enää kesken, niin ota sairaalan sossuun yhteyttä ja hän järjestää lapsille tilapäisen päivähoitopaikan. Olen itse ollut sairaalassa vuodelevossa ja nähnyt että se käy oikeasti äkkiä jos on tarvis.[/QUOTE]

Kiitos neuvosta! Kyllä mä jotain keksin...hyvä kun sain purkaa,olo oli aika musta ja itkuinen.

jos esim keisarinleikkaus, ainakin ite olin 2kk leikkauksen jälkee sängyn pohjalla kaikki oli tuskaa ja just just vauvan hoidin mutta mitään muuta en, leikkauskivut on yksilöllisiä, niinhän sitä kai snaotaan että oksu-kakka tauti pitäisi kumppanin kanssa kokea ennenku menee naimisiin voi nimittäin paljastaa kumppanista erillaisia asioita,nyt sinulle paljastu leikkauksen takia.. voimia sulle sano miehelle suoraa että et tee MITÄÄN

Yhteistyössä