leikkaukseen meno ja ihottuma..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Mulla on nyt jonkin sortin atooppista ihottumaa, varsinkin käsivarret ja kyynärtaipeet on näpyillä ja sellaisilla läikillä.Kutina on aika kamala, ja rasvaamalla nyt jotenkuten pysyy iho kunnossa.

Mutta.. mulla on edessä kyynärhermon vapautusleikkaus, vielä ei ole aikaa tullut mut pitäis tässä tän kuun-ens kuun aikana olla.Mitäs jos toi ihottuma on pahana silloin? vaikuttaako se leikkaamiseen, ja/tai arven paranemiseen?

ainakin voin kuvitella kuin veemäistä on se viikko kun sidettä ei voi avata ja rasvata ihoa, eikä raapia

no vaikuttaahan se silleen, et jos on pahana, niin infektioriski kasvaa... pystyykö ihoa tehohoitamaan kuntoon enen leikkausta?

juu ei tuo pahana ole, ei siis ole iho rikki, tuli vaan yhtäkkiä asia mieleen =)

eilen vaan yhtäkkiä molemmat käsivarret oli täynnä näppyjä, vaikka olen monta viikkoa jo rasvaillut kunnolla, joten tuli mieleen et mitäs jos leikkaukseen mennessä iho pamahtaakin huonoksi..kai mulla jotain stressiä on kun iho oireilee..ja voin kuvitella et leikkaukseen mennessä stressi/jännitys on aika korkealla..

no voisin sanoa, että sitten leikkauspäivänä se ratkeaa, kun hoitsu/lääkäri sen ihon senhetkisen kunnon näkee, ikävä juttu, toivottavasti ei olis pahana... "älä stressaa, heh heh" -lause ei varmaan auta...

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Hoida ihmeessä iho kuntoon ennen leikkausta. Käy lääkärissä näyttämässä että saat kunnon voiteet (reseptillä Bemetson yms) ja käytä säännöllisesti. Ikävä jos jää leikkaus väliin ihottuman takia koska ei sitä leikkausta sitten saa heti seuraavalle viikolle uudestaan.

Hoida ihmeessä iho kuntoon ennen leikkausta. Käy lääkärissä näyttämässä että saat kunnon voiteet (reseptillä Bemetson yms) ja käytä säännöllisesti. Ikävä jos jää leikkaus väliin ihottuman takia koska ei sitä leikkausta sitten saa heti seuraavalle viikolle uudestaan.

no niinpä..käsi on vaivannu jo pari vuotta ja nyt oon ollu leikkausjonossa muutaman kuukauden..
täytyy huomenna heti soitella työterveyteen ja mennä siellä käymään

• Tykkää
Reactions: erinys

Yhteistyössä