Leikkasin lasteni hiukset ja värjäsin!!! Haluatteko kuulla....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KotiParturimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Ei tehty, koska ostettiin värit vasta hetki sitten, joten ei oltaisi keritty. Herkitystestit ovat mielestäni tyhmiä, koska siinähän voi altistua värille 24 tunnin ajan! Se on eri asia kuin altistuu värille vain alle tunnin.[/QUOTE]"

Ei sitä väriä noin kauaa pidetä herkistystestissä! :D

"Väriä laitetaan ensin iholle ja annetaan sen vaikuttaa tarvittava vaikutusaika. Sen jälkeen kyseistä kohtaa seurataan 24 - 48 tuntia ja tarkkaillaan tuleeko siihen mitään reaktiota. "

No ilmiselvä provohan tämä on, mutta JOS olisi totta, niin OLET ÄÄLIÖ, AP!!
Ei kukaan täysijärkinen värjää noin pienten lasten hiuksia, varsinkaan nykyään kun niistä niin paljon varoitellaan joka puolella..
Tai sitten olet sitä kuuluisaa wt-porukkaa..

Minun äitin antoi värjätä tukkani ekan kerran kun oli vissiin 9v tms. Vielä tänäkin päivänä värjään tukkaani säännöllisesti, mutta koskaan ei ole mitään reaktiota tullut. Tiedän kyllä ettei se kovin hyvästä ole, ja äitini katuu nyt että antoi silloin värjätä. Oman tyttöni en anna värjätä. En osaa sanoa mitään tarkkaa ikää, mutta en ainakaan ennen kun ylä-asteella. Tosin hänellä on niin pirun kaunis väri omasta takaa ettei kyllä ole edes mitään tarvetta. Sellainen todella syvä punertavan ruskea, aivan ihana :)

[QUOTE="vieras";25748799]No kyllä meillä 4 v halusi punasen raidan myös kun 7v laitettiin raitoja ja sai kyllä raitansa.[/QUOTE]

Millaisten raitojen laitto kestää 7v?! Opetelkaa kirjottamaan!

Kampaajana luin kyllä aika järkyttyneenä sun tekstiä. Kuka on noin vastuuton äiti joka asettaa lapsensa tuollaiseen tilanteeseen ja altistaa myrkytysriskille. Ei ne ongelmat ehkä vielä näy, mutta varmasti tulevaisuudessa jos 7vuotiaana alkaa KAUPAN värillä värjäämään, ne vasta myrkkyjä onkin!! Jos sun oli pakko päästä värjäämään, niin miksi et kevytväriä edes laittanut?! Ja leikkaukset on varmaan sun mielestä hienot, mutta niin tuo"siili" ja varsinkin polkka on aika haastavia leikkauksia. Voi jumalauta mitä tolloja täällä pyörii..Saanko arvata, että olet työtön vuokra-asunnossa asuva "kakkosluokan" kansalainen..

mistä ihmeestä te kaikki ootte saaneet päähänne, että sen väriaineen pitäis sen 24h vaikuttaa herkkyystestissä?
mä ainakin pitäisin sitä vaan sen aikaa mitä värjätessäkin ja sen jälkeen huuhtoisin veks... mut mähän en olekaan mikään järjen kirjanoppinut :D

Jos tää ei ole provo, niin varmaan voit laittaa kuvan lapsista uusissa hiuksissaan? Mielellään sellaisen, jossa kaikki lapset olisi yhdessä, niin saataisiin ihailla.

Minusta surullisinta on se, että miksi lasten hiuksia ylipäätään pitäisi värjätä?! Eivätkö lapset kelpaa sellaisina kuin luonnostaan ovat, luonnollisen värisine hiuksineen? Mitä mahtaa tehdä lapsen itsetunnolle kun 8-vuotiaalle viestitetään että hänen luonnollinen värinsä ei ole hyvä, vaan se pitää muuttaa joksikin muuksi... Itse en varmaan siinä iässä edes tiennyt että ihmisten hiuksia voi jotenkin värjätä, enkä muutenkaan kiinnittänyt mihinkään värijuttuihin sen enempää huomiota kuin että toisilla on tummemmat hiukset ja toisilla vaaleat ja se siitä.

Ei musta tukka kenestäkään hevaria tee.... Sun poikas ei vissiin ole vähään aikaan katsonut hevibändien kuvia?

Hiusten leikkauksiin mulla ei ole mitään kommentoitavaa, tukka on uusiutuva luonnonvara ja pääasia että lapset tykkää. Mutta tuo värjääminen on ihan hullua.

[QUOTE="heh";25751425]mistä ihmeestä te kaikki ootte saaneet päähänne, että sen väriaineen pitäis sen 24h vaikuttaa herkkyystestissä?
mä ainakin pitäisin sitä vaan sen aikaa mitä värjätessäkin ja sen jälkeen huuhtoisin veks... mut mähän en olekaan mikään järjen kirjanoppinut :D[/QUOTE]

Yleensä se on kyllä 24 h mikä pitää odottaa ja katsoa tuleeko mitään oireita. MUTTA mulla on tässä edessäni Lorealin yhden hiusvärin ohje, jossa lukee:

ALLERGIATESTI: tehtävä 48 h ennen jokaista käyttökertaa. Levitä korvan taakse hieman sekoittamatonta värivoidetta värituubista. Toista kaksi tai kolme kertaa ja anna kuivua välillä. Odota 48 h PESEMÄTTÄ aluetta.

voin sanoa että itse olen värjännyt 13v asti hiuksiani ja olisin nauranut äitini suohon jos olisi kieltänyt. raitoja on ollut myös aiemmin, ne kun ei ole sitten päänahkan kanssa missään tekemisissä..

En laittaisi kestoväriä noin pienelle, joskus ala-asteen puolella saattaisin muutamia raitoja kuitenkin antaa laittaa, sävytystä yläasteella ja kestoväriä sitten 16+. (Rajoja, joita uumoilen, omat lapset vielä pieniä eikä noita ole kiveen hakattu.) En tykkää noista 10-vuotiaista, jotka näyttävät jo teinipissiksiltä :(. Mutta eihän siinä mitään pahaa, että lapset saa itse päättää tukkansa mallin.

Onko kaikki kampaajat sitten hulluja? Tietääkseni ei ole, joten miksi minä kotona lasteni hiukset hoitava olisin hullu??!! Lapset kiittivät kampauksista ja näyttävät onnellisilta. :)

Ei tehty, koska ostettiin värit vasta hetki sitten, joten ei oltaisi keritty. Herkitystestit ovat mielestäni tyhmiä, koska siinähän voi altistua värille 24 tunnin ajan! Se on eri asia kuin altistuu värille vain alle tunnin.

Vastuuntuntoinen kampaaja ei rahan ahneuksissaan kyllä värjää tuon ikäisten hiuksia!
eli kyllä, kerroit juuri olevasi hullu. Terveisin yksi väriaineallergikko joka on herkistynyt vuosien saatossa. Värjäsin ensimmäisen kerran hiukseni vasta joskus 16veenä ja herkistyminen tuli vasta useamman värjäyskerran jälkeen. Koskaan en voi tukkaani värjätä, raitoja voin laittaa kun eivät kosketa päänahkaa.

Pitääkö sulle linkittää ne uutiset joissa aikuiset on päätynyt teholle kun eivät ole viitsineet herkistymistestiä tehdä, tai se vielä pahempi uutinen jossa teinityttö KUOLI värjäiltyään samalla värillä kuin ennenkin. Mut hei, jatka vaan, kuten sanoin, lapsesi kiittävät sinua myöhemmin!

Pakkohan tän on olla provo, en edes ymmärrä miksi vaivaidun vastaamaan.

[QUOTE="Joopanoo";25752718]No tämä iski mun silmään kans :D
Juu, no oisko provo...[/QUOTE]

Siis saahan siihen sillä tavalla, ettei laita pitkin pituuksia kuten pitkiin hiuksiin vaan niin kuin päätä myöten. Vaikea selittää, mut ton kuvan tyyliin, tossa nyt vaan ei oo raitoja vaan muita kuvioita

punk_hair_02.jpg

Itse olen 12 ja olen värjännyt hiukseni 5 kertaa (: huomenna värjään mustat ja blondit alta. Olen myös itse leikannut hiukseni , etutukkaaa, latvoja,kerroksittain ja polkkatukankin kerran vetäisin:D
opin kaveriltani taidot! (:
Todella hienoa että värjäät lastesi hiuksia ja leikkaat (: moni äiti ei ole tämmöinen! kyllä täytyy sanoa että kelepaisi tuommonen superäiti minullekkin! (: muistathan vain ettet värjää lapsesi hiuksia liian usein etteivät hiukset katkea!! (;;

[QUOTE="tyylilyyli";26602947]Itse olen 12 ja olen värjännyt hiukseni 5 kertaa (: huomenna värjään mustat ja blondit alta. Olen myös itse leikannut hiukseni , etutukkaaa, latvoja,kerroksittain ja polkkatukankin kerran vetäisin:D
opin kaveriltani taidot! (:
Todella hienoa että värjäät lastesi hiuksia ja leikkaat (: moni äiti ei ole tämmöinen! kyllä täytyy sanoa että kelepaisi tuommonen superäiti minullekkin! (: muistathan vain ettet värjää lapsesi hiuksia liian usein etteivät hiukset katkea!! (;;[/QUOTE]

:laugh:

Yhteistyössä